پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۷ ب.ظ

۰

حزب اعتدال و توسعه کاشان طی بیانیه ای در حکم سخنگوی دانشگاه کاشان عمل کرده و خبر از ادامه روند اخراج عناصر ارزشی دانشگاه دادند و سعی کردند که نیروهای ارزشی را به احمدی نژاد منتسب کنند و در این راستا نوشته اند که:

"منتخبان دولت در مدیریت دانشگاه کاشان نیز با پایبندی بر اصول اعتدال و سیاست های دولت تدبیر و امید در راه تقویت نهاد دانشگاه و پیراستن آن از افراط و تندروی به خود تردیدی راه نداده و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد."

گویی که این حزب اعتدال و توسعه است که دانشگاه را اداره می کند و با این بیانیه ثابت شد که مدیریت دانشگاه باندی و  اخراج ها نیز سیاسی است چه آنکه اساتیدی با معدل بیش از 19 و 10 اختراع را اخراج و جایش افرادی را با حداقل نمره قبولی از دانشگاه آزاد جایگزین کرده اند و به دروغ اخراج ها را به سطح سواد نسبت می دهند.

در این بیانیه از "فتنه 88"به عنوان "وقایع تلخ سال 88 " یاد می کنند تا موضع خود را مشخص نسازند. آیا عملکرد فتنه گران تلخ بود یا رویارویی مردم با فتنه گران؟ این هم از نفاقشان است.

موضع واقعی جریان حاکم بر دانشگاه در این رابطه از آنجا روشن می شود که افرادی که در فتنه 88 در کاشان که به تحریک مردم و دانشجویان برای اقدام علیه نظام و امنیت کشور مشغول بودند و نیز به حمایت اهانت کنندگان به مقدسات اسلامی در روز عاشورا پرداختند امروز بدون داشتن صلاحیت های سیاسی و اخلاقی و علمی لازم مصادر امور را در دانشگاه در دست گرفته و به تاخت و تاز پرداخته اند.

در بیانه با اشاره به عملکرد دولت در دوران قبل آمده است:

می‌خواهند دانشگاه را به دوران احمدی‌نژاد بازگردانند"فضای دانشگاه کاشان را امنیتی ساخته و انجمن های دانشجویی را با ایجاد رعب و وحشت از هم پاشاندند و صدای حقیقت جویی و آزادی خواهی دانشگاه را خاموش کردند. به بهانه وقایع تلخ سال 88 انجمن های اسلامی را لغو مجوز کردند، مجامع صنفی را محدود و تضعیف و منحل ساختند و با نشریات مستقل نیز برخوردهای حذفی کردند."

به "حقیقت جویی و آزادی خواهی" اشاره کرده اند و معلوم است که منظورشان از آزادیخواهی چیست!

اما چرا ریاست دانشگاه به خود اجازه داده است تا در بین دانشگاه های کشور سردمدار برخورد و حذف فله ای اساتید مبرز علمی و ارزش گرا باشد؟ پاسخ آن را باید در انتصاب آقای شریعتی نیاسری ریاست اسبق دانشگاه کاشان به معاونت آموزشی وزیر علوم جستجو کرد.

اینها فکر می کنند که با تکیه بر حمایت آقای شریعتی نیاسری می توانند با نیروهای اررشی دانشگاه برخورد و آنها را بدون دردسر حذف کنند.

اقای شریعتی نیاسری در دوران ریاست خود در دانشگاه کاشان از نامزد تحکیم وحدت در انتخابات حمایت کرده بود. که اگر لازم شود اسناد آن را به اطلاع افکار عمومی خواهم رساند.

بنده قصد دارم با این باندبازی ها برخورد کنم  تا دیگران هم بدانند که حذف نیروهای وفادار به نظام و جایگزینی آن با فتنه گران و حاکم کردن حامیان اهانت به مقدسات در عاشورای 88 برای آنها بدون هزینه نخواهد بود.

وزیر علوم باید پاسخگوی این اقدامات سخیف و ضد انقلابی مدیران دانشگاه کاشان باشد. بیسواد افرادی هستند که توسط مدیریت جدید دانشگاه جذب دانشگاه شده اند.

نمی توانند استادی با نمره قبولی بالاتر از 19 در دکتری را حذف و افرادی با حداقل نمره را جذب کنند و ادعا کنند که به فکر ارتقاء علمی دانشگاه هستند.

این بیانیه حزب اعتدال و توسعه کاشان و مدیریت دانشگاه کاشان نشان می دهد که عبارات "اعتدال و توسعه" سنخیتی با عملکرد آنان ندارد و عبارت "حزب ابتذال و توطئه" برای آنان مناسبتر است.

به ریاست دانشگاه هشدار می دهم که افرادی که در فتنه دخیل بوده و حتی به خاطر تلاش برای برهم زدن امنیت کاشان احضار شده بودند را از خود دور کرده و مسئولیت حساس اعطایی به آنها را پس بگیرد و اشتباهات وخیم خود در اخراج اساتید مبرز علمی جبران نماید وگرنه منتظر اقدامات نیروهای ارزشی علیه خود و باند نالایق و ضدانقلابی و منحرف خود باشد. 

متن بیانیه حزب اعتدال و توسعه کاشان به شرح زیر است:

حزب اعتدال و توسعه کاشان: می‌خواهند دانشگاه را به دوران احمدی‌نژاد بازگردانند

بسم الله الرحمن الرحیم

دانشگاه محور اصلی بسیاری از تحولات و پیشرفت های جامعه است و سهم به سزایی در حرکت رو به رشد کشور دارد. اما متاسفانه در هشت سال دولت های نهم و دهم دانشگاههای کشور عملا با مدیریت سلیقه ای و جناحی روبه رو بودند و از مکانی علمی و فرهنگی به محفلی سیاسی در جهت اهداف باندی افراطیون بدل شدند. خسارت هایی که دولت گذشته به پیکره دانشگاههای کشور وارد ساخت  بیشمارند که از آن جمله می توان به دخالت و دستکاری در ترکیب هیات های علمی دانشگاهها، به هم ریختگی ساختار علمی آن ها، حذف اساتید برجسته و دانشمند به دلیل عدم همسویی با سیاست های مخرب دولت، استخدام فله ای افراد تازه کار و ناکارآمد جهت عضویت در هیات های علمی و و مدیریت گروهها و ریاست بر بخش های مختلف دانشگاهها اشاره کرد. اقداماتی که تنها گوشه ای از آن در دولت تدبیر و امید توسط وزارت علوم افشا شد و همه آن مو به مو در دانشگاه کاشان به اجرا در آمد. بنا بر اسناد منتشر شده تنها طی یک سال نزدیک به 15 نفر بورسیه هیت علمی دانشگاه کاشان شدند که به هیچ رو سوابق و شرایط لازم برای حضور در چنین جایگاهی را نداشتند. در نمونه های دیگر برخی افراد غیردانشگاهی را به ریاست بخش هایی از دانشگاه گماردند و بوسیله رانت و بدون در نظر گرفتن وضعیت  علمی، آن ها را به عضویت هیات علمی در آورده و تا سمت استادیاری نیز ارتقا دادند. همچنین به بهانه های مختلف مانع عضویت بسیاری از افراد توانمند و پرسابقه در هیات های علمی شدند و بسیاری از نخبگان علمی مان را که سالها در دانشگاه به تدریس مشغول بودند اخراج کردند. نیروهای ناکارآمد دولت نهم و دهم، همسو با دانشگاههای کل کشور، فضای دانشگاه کاشان را امنیتی ساخته و انجمن های دانشجویی را با ایجاد رعب و وحشت از هم پاشاندند و صدای حقیقت جویی و آزادی خواهی دانشگاه را خاموش کردند. به بهانه وقایع تلخ سال 88 انجمن های اسلامی را لغو مجوز کردند، مجامع صنفی را محدود و تضعیف و منحل ساختند و با نشریات مستقل نیز برخوردهای حذفی کردند. در یک کلام دانشگاه را سخاوتمندانه به دست افراطیون سیاسی ای دادند که هیچ قرابتی با محیط های علمی نداشتند و آنجا را مبدل به پایگاه حزبی و سیاسی خود کردند.

طنز تلخی است این که اکنون افراد و گروههایی که نه دغدغه توسعه علمی دانشگاه را دارند و نه تعهد و علاقه ای به عدالت و قانون، با ترس از شفاف شدن اقدامات مخربشان در دوره ریاست بر دانشگاه، با فرار رو به جلو و فرافکنی و غوغاسالاری سعی در سنگ اندازی و مانع تراشی در برابر تغییرات صورت گرفته در دانشگاه دارند. آنان عدم پذیرش فردی که شرایط تحصیلی و قانونی لازم برای عضویت در هیات علمی را ندارد با شانتاژ رسانه ای و به دروغ، به عنوان «اخراج نیروی ارزشی و ولایی» مطرح می کنند تا با ایجاد فضای تخریبی به مطامع خویش برسند.

کسانی که برای ورود به انتخابات مجلس، نقشه ها در سر دارند با انواع بی اخلاقی ها و غرض ورزی ها به هیاهو می پردازند تا اراده ریاست دانشگاه را در راه بازسازی و ترمیم کانون علم و اندیشه در منطقه تضعیف کنند و فضای دانشگاه را به دوران احمدی نژاد بازگردانند. گروههایی که هشت سال در برابر شخم زدن دانشگاه کاشان سکوت کردند و خود مروج و حامی امنیتی کردن دانشگاه بودند با بازی گرفتن از واژه ها و ترکیب های مقدسی چون خون شهدا، آرمان های امام و ارزش ها در تلاش برای توقف بازسازی دانشگاه و بازگشت به موقعیت مطلوب منافع خویشند.

حزب اعتدال و توسعه کاشان وظیفه خود می داند که از رویکرد مدیریت دانشگاه کاشان در جهت بازگرداندن نهاد علم از مدیریت سلیقه ای و باندی و امنیتی به فضایی سازنده و بالنده و تحقق شایسته سالاری و حاکم ساختن ضوابط علمی و قانونی و اخلاقی در دانشگاه حمایت کند. از مسئولین، اساتید، دانشجویان و همه جریان های حامی دولت می خواهیم که در برابر افراد و نیروهای وابسته به جریان های افراطی و انحرافی ایستادگی کنند و اجازه ندهند که آنان با ایجاد فضای تخریبی و هیاهو و استفاده ابزاری از مقدسات و ارزش ها مانع از تحقق وعده های رییس جمهور و خواسته ها و مطالبات به حق اکثریت دانشجویان و دانشگاهیان کاشان شوند. اگرچه اطمینان داریم همانگونه که ریاست محترم جمهور سوگند یاد کرده اند که اجازه نخواهند داد اوضاع دانشگاهها به گذشته برگردد، منتخبان دولت در مدیریت دانشگاه کاشان نیز با پایبندی بر اصول اعتدال و سیاست های دولت تدبیر و امید در راه تقویت نهاد دانشگاه و پیراستن آن از افراط و تندروی به خود تردیدی راه نداده و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد.

حزب اعتدال و توسعه کاشان


مطالب مرتبط:

۹۳/۱۰/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">