پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۱۶ ق.ظ

۰

اخراج گسترده اساتید ارزشی در دانشگاه کاشان

پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۱۶ ق.ظ

متن وارده: این روزهای خبرهای بسیار بدی از دانشگاه کاشان به گوش می رسد. عده ای عزم و اراده خود را برای یک تسویه حساب سیاسی گسترده و بی مانند، جزم کرده اند و به نظر می رسد در هر صورت می خواهند دانشگاه را به باشگاه سیاسی و دانشجو را به پیاده نظام آن تبدیل کنند.

گروهی خودسر وابسته به جریان فتنه در پشت پرده تصمیمات دانشگاه در چندین ماهه اخیر در حرکاتی افراطی و باور نکردنی احکام مربوط به حجه الاسلام والمسلمین دکتر خ، دکتر ز، دکتر ط، دکتر م و اخیرا دکتر ه را لغو و به دلائل واهی، آنها را از دانشگاه “اخراج ” کرده اند. البته با شرائط موجود انتظار می رود که دامنه اخراج اساتید توسط این گروه خودسر از این نیز بیشتر شود. این گروه به مدیریت یکی از افراطیون جریان اصلاحات و فتنه، از مسئولین سابق دانشگاه و فعالین ستاد موسوی در سال ۸۸ و عده ای دیگر از فتنه گران تابلودار اداره می شود.

این گروه تنها سه روز پس از بیانات و تذکرات حضرت آیت الله نمازی در نماز جمعه در مورد حفظ وحدت و پرهیز از تسویه حساب های سیاسی در دانشگاه ها و ادارات، یکی دیگر از اساتید این دانشگاه را که از قضا دارای فعالیت های پژوهشی چشمگیر و اختراعات، پروژه ها و مقالات قابل توجه می باشد، از دانشگاه اخراج کرده است.

 با توجه به شرائط موجود، دیگر برای هیچ کس با هر عقیده و مسلکی باور پذیر نیست که این اقدامات در راستای منافع دانشگاه ها و شهر کاشان صورت گرفته باشد. بنابراین تنها گزینه محتمل، برخورد محض سیاسی در راستای حذف یک نگاه خاص در دانشگاه می باشد که متاسفانه اقدامات چکشی و بدون ملاحظه کمیته فتنه گر هدایت گر دانشگاه در حذف اساتید و اخراج آنها نیز موید همین نگاه است.

اقدامات صورت گرفته توسط فتنه گران در ماه های اخیر در این دانشگاه را می توان مصداق ” نسل کشی جریان ارزشی” در دانشگاه بدون مبنای علمی و پژوهشی دانست.

در حالی که هنوز ابهامات فراوانی پیرامون عملکرد این دانشگاه در اخراج پرتعداد اساتید ارزشی و نخبه باقی مانده است، ارسال یک بیانیه نیابتی از سوی یکی از احزاب سیاسی، به گمان های نیک و خیر در مورد اخراج اساتید پایان داد و همگان مطمئن شدند که در پس اخراج اساتید ارزشی، خدعه ای نامیمون و عملکردی سیاه نهفته است. عملکردی که بیش از همه مربوط به عقده های سالی است که ملت یکصدا و یکپارچه، جریان نفرت انگیز و خبیث فتنه را به زباله­دان تاریخ سپردند. در این بیانیه که از سوی "حزب اعتدال و توسعه " صادر شده بود، ضمن حمایت از اخراج اساتید ارزشی، بر ادامه شدیدتر این روند تاکید شده بود. اینکه چرا یک حزب سیاسی تا این حد خود را شریک در اداره امور دانشگاه می داند، از جمله سوالاتی است که هنوز پاسخی برای آن یافت نشده است.

 در ادامه، یک فرد مطلع (مسئولین دانشگاه) ضمن مصاحبه با یکی از خبرگزاری های شهر کاشان در عذری بدتر از گناه فرموده اند  که " این تغییرات با اطلاع و هماهنگی وزارت علوم بوده است". باید افسوس خورد که در جامعه ای ولائی و فرهیخته فرایند اخراج اساتید متعهد و حذف جناح مومن دانشگاه ها به صورت برنامه ریزی شده و با هماهنگی وزارت علوم!! صورت گرفته است. البته جسارت این فرد مطلع در عنوان کردن این مساله را می توان به ارتباط گسترده کمیته گرداننده دانشگاه، با معاون  آموزشی وزارت علوم تحلیل کرد. متاسفانه باید گفت این دانشگاه در شهر دارالمومنین کاشان به یک کلوپ سیاسی و باشگاه حزبی تبدیل شده است. باشگاهی که در آن نشاط و شادابی با حذف نیروهای ارزشی و توسعه علمی با ارتباط دوسویه با احزاب و گروه های افراطی محقق می شود.

متاسفانه در حال حاضر داس سپرده شده به کمیته فتنه گران دانشگاه، در حال درو کردن نیروهای ارزشی، نخبه و متعهد است و به نظر می رسد در صورت ادامه این روال و اصرار برخی از این عناصر بر حذف گروهی اساتید دانشگاه و اخراج آنها، این دانشگاه شهر کاشان با بحران جدی و چالش های عمده روبرو شود. چالش هایی که دیگر نمی توان آنرا به بهانه " هماهنگی با وزارت علوم" حل و فصل نمود.

در رابطه با وضعیت این دانشگاه و سوابق برخی مسئولین آن و عملکرد آنها در قضیه فتنه 88 سخنان زیادی وجود دارد که از حوصله این نوشتار خارج است. از جمله آنها می توان به واگذاری سمت های چند طبقه و چند لایه به آقای ج ن که سابقه حمایت شدید از فتنه 88 را دارد و نیز از اقدام فتنه گران در بی حرمتی به عاشوری 88 و هتاکی به مقامات عالی نظام را دارند، نام برد. امید است در آینده ای نه چندان دور با ارائه توضیحات و مدارک معتبر، بتوانیم پرده از ماهیت واقعی برخی از این افراد برداریم. اما باید دانست کسانی که در دوران اصلاحات، از افراطیون بی مهار به شمار می رفتند و در جریان فتنه 88 حیات سیاسی خود را کاملا از دست دادند، این روزها پوستین اعتدال به تن کرده اند و باز هم با بازی با کلمات مشغول عقده گشایی و اخراج اساتید ارزشی هستند. وظیفه نیروهای ارزشی و رسانه های منصف است که با رصد شرایط نامطلوب این دانشگاه و سایر دانشگاه های کشور از وقوع اتفاقاتی از این دست جلوگیری کنند.

به نظر می رسد کمیته ای  که مسئول مقدرات دانشگاه شده اند(کمیته چند نفره)، در هر صورت حاضر به پذیرش هیچ فکر و اندیشه ای غیر از اندیشه منحرف خودشان نخواهند بود. این سطح نفرت از نیروهای ارزشی توسط افراطیون در دانشگاه، تا مرز برخوردهای زننده و اخراج اساتید ارزشی پیش رفته است. بدیهی است در صورتی که چاره ای به حال افراطیون و حلقه تصمیم گیر چندنفره اندیشیده نشود، دامنه این برخوردهای چکشی و غیر انسانی تمامی دانشجویان، اساتید و کارمندان را در بر خواهد گرفت و محیط سیاسی ناپاک ایجاد شده، فضای علمی دانشگاه را مسموم خواهد کرد. مسلم است که این تحرکات خصمانه و افراطی را باعث زیان دانشگاه و خسران دانشجو و استاد می دانند. و البته نیروهای ارزشی شهر تحمل این روال را نداشته و می رود که افراطیون فتنه گر با مقابله و مقاومت نیروهای ارزشی روبرو شوند و عملکرد دانشگاه کاشان به سمبلی از رویارویی فتنه گران و ارزش مداران کشور تبدیل گردد.

ضمنا متن بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دولتی کاشان به شرح زیر است:


بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان در خصوص هجمه‌ رسانه‌ای اخیر

جریان اقتدارگرا به دنبال تبدیل دانشگاه به پایگاهی برای منافع خود است

کاشان نیوز: کادر مدیریت دانشگاه کاشان پس از تعویض ریاست آن تغییراتی در راستای تقویت هیئت علمی اشخاصی را جایگزین نموده است، ولی از آنجا که بسیاری این تغییرات را برنتابیده و از کوتاه شدن دست هم پالکی‌هایشان از مراتبی که نیاز به مدارج و صلاحیت علمی بالاتری داشته‌اند ناراضی شده‌اند، برای بازگرداندن آب رفته به جوی دست به تخطئه مدیریت زده و باتشبث به قلب واقعیت اقدامات ریاست دانشگاه را به سمت وسوی دیگری برده و سعی در دخالت در حوزه مدیریت این دانشگاه را نموده‌اند.

کاشان در تماسی که با یک منبع موثق در دانشگاه کاشان گرفته است نظر مدیریت دانشگاه را حفظ آرامش و عدم پاسخگویی به رفتار غیر منطقی ایشان دانسته است.

این منبع آگاه افزوده است که در صورت انتشار نام شخص یا اشخاصی دانشگاه کاشان نیز اقدام به انتشار پرونده علمی این اشخاص خواهد کرد تا سره از ناسره مشخص گردد.

در این رابطه حتی گفته شده است که این تغییرات با اطلاع و هماهنگی وزارت علوم بوده است.

اگر چه تصمیم دانشگاه کاشان برای عدم پاسخگویی بر اساس مصلحت اندیشی عالمانه و جلوگیری از ایجاد تنش در جامعه و قابل احترام است اما این سکوت شاید تجری کسانی را سبب گردد که آرامش و قانونمندی را تنها با اجرای خواسته‌های خود به رسمیت می‌شناسند.

در این رابطه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان بیانیه‌ای صادر کرده است که عیناً جهت اطلاع عموم منتشر می‌گردد.

«به نام خدا

«إِنَّ الَّذِینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ»کسانى که گفتند: پروردگار ما اللّه است، سپس استقامت کردند، نه ترسى براى آنهاست و نه اندوهگین مى‏شوند.- سوره‌ی احقاف آیه‌ ۱۳

دانشگاه از جمله نهادهایی است که همواره مورد طمع و هجمه‌ی اقتدارگرایان و تمامیت‌خواهان بوده است. این نهاد مهم و تأثیرگذار که انتظار می‌رفت خاستگاه تغییرات و دگرگونی‌های شگرف و سازنده باشد، شوربختانه تحت مدیریت گروهی خاص، به چنان فلاکت و رخوتی دچار گشته بود که نه‌تنها نشانی از آن آرمان‌های والا نمی‌شد در آن یافت، بلکه حتی تصور تحقق آن آرمان‌ها نیز خیال و وهم می‌نمود. به‌کارگیری مدیران خاص با سلایق و تمایلات سیاسی بسته، اعمال مدیریت‌های سلیقه‌ای و نفوذ شدید گروه‌های سیاسی بیرون دانشگاه از طرفی و اقدامات فراقانونی و غیرقانونی مسئولان از طرف دیگر، فضا را برای پویایی دانشگاه نامناسب گرداند، و به‌تبع آن، علم و توسعه‌ی کیفی آن را به محاق برد و پیشرفت علمی را به اعداد و ارقام و شمار مقالات فروکاست.

اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییرات مثبت صورت‌گرفته در وزارت علوم و همچنین دانشگاه کاشان، امیدها برای اصلاح رویه‌های ناصواب گذشته و بازگشت شور و نشاط به صحنه‌ی دانشگاه‌ها زنده شد. عملکرد مدیریت دانشگاه کاشان در اجرای عدالت در این دانشگاه و مبارزه با رانت‌خواری، یکی از ستودنی‌ترین نقاط کارنامه‌ی این نهاد در مدت اخیر بوده است. برخورد قانونی با بورسیه‌های غیرقانونی‌ای که در دولت گذشته به افراد خاص داده شد و همچنین، برخورد قانونی با جذب برخی افراد خارج از روال قانونی و تلاش برای احقاق حق دانشجویان و اساتید شایسته‌ی دانشگاه، امروز دستاویزی برای فشارهای سیاسی بر ریاست این دانشگاه گشته و متاسفانه این امر با هیاهوی برخی افراد سودجو و جوسازی بعضی از رسانه‌ها، با زدن تیترهایی همچون «اخراج اساتید ارزشی و انقلابی در یکی از دانشگاه‌های دولتی کاشان» همراه بوده است. جریان اقتدارگرا همواره به دنبال کنترل دانشگاه و تبدیل آن به پایگاهی برای خود و گماردن نیروهای خود بر مساند آن بوده است؛ حال که مسئولان دانشگاه کاشان در مقابل تمامیت‌خواهی این جریان ایستاده است، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان ضمن حمایت خود از روند عقلانی و اصلاحی موجود در دانشگاه که مبتنی بر شجاعت و خردگرایی هیئت رییسه‌ی محترم می‌باشد، خواستار آن است که ریاست دانشگاه با عزمی راسخ‌تر و گام‌های استوارتر بر پیمودن مسیر در پیش‌گرفته اصرارورزد تا در آینده شاهد پویایی هرچه بیشتر فضای علمی دانشگاه باشیم. همچنین از ریاست دانشگاه انتظار می‌رود تحت تاثیر تلاش اقلیت افراطی برای جنجال‌سازی و بحران‌آفرینی در دانشگاه قرار نگرفته و با پشت‌گرمی به حمایت دانشجویان و خردگرایی و متانت همیشگی خویش، مسیر مصالح همگانی دانشگاه کاشان را در پیش گیرد.

صدق الله العلی العظیم و صدق رسوله الامین الکریم و نحن علی هذه الشاهدین!  

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان

بهمن‌ماه ۱۳۹۳

۹۳/۱۱/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">