پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۱۸ ق.ظ

۰

 همه موظفیم پیام رهبری را به همه ی مردم غرب برسانیم/ لزوم قرار دادن ترجمه های قرآن در شبکه های اجتماعی/ برای انتشار پیام می توان از ابزار هنر استفاده کرد

بوشهر 24: ما همه موظف هستیم پیام را به همه ی مردم غرب و غیر غرب برسانیم. این پیام باید به تمام مردم غیر مسلمان برسد. ما همه موظف هستیم این پیام را برسانیم.

به گزارش " بوشهر 24 "، در پی صدور پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، جنبش letter4u تصمیم گرفت، پیرامون این پیام و راههای نشر و رساندن آن به مردم و جوانان جهان، سلسله مصاحبه هایی را برخی کارشناسان انجام بدهد.

به سراغ محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و نویسنده کتاب " این است اسلام " رفتیم تا نظرات ایشان پیرامون پیام مقام معظم رهبری و راه کارهای انتقال این پیام به مردم جهان را جویا شویم. در ادامه متن مصاحبه قدیری ابیانه آمده است؛

آقای قدیری ابیانه به عنوان اولین سوال بفرمایید چه می شود که در این برهه ی زمانی و با توجه به شرایط فعلی، حضرت آقا تصمیم می گیرند چنین پیامی را صادر کنند؟!

بنده بین این پیام و پیام امام خمینی(ره) به گورباچف شباهت های زیادی می بینم. حضرت امام به گورباچف نامه نوشتند و پیش بینی کردند، کمونیسم به موزه ی تاریخ پیوسته و به مقامات شوروی سابق هشدار دادند که خیال نکنند، لیبرالیسم راه نجات آنهاست، لیبرالیسم هم جایگاهش در زباله دان تاریخ است. ایشان سعی کردند پنجره ای را به روی مقامات شوروی بگشایند، اما از آنجایی که این نامه منتشر شد این نامه محملی برای رساندن این پیام به جهانیان بود، که آن موقع هم این پیام در جهان منتشر شد و تحولات هم نشان داد، که جایگاه کمونیسم زباله دان تاریخ هست و دیگر جایگاهی در بین ملت های جهان ندارد و هیچ ملت کمونیسم را به عنوان راه حل برای خودش نمی شناسد. اما هنوز آن زمان جایگاه لیبرالیسم مشخص نشده بود.

پیام مقام معظم رهبری در زمان شکست لیبرالیسم صادر شده

اما پیام مقام معظم رهبری در زمانی صادر شده که شکست لیبرالیسم برای همگان مسجل شده و حتی کسی مانند فرانسیس فوکویاما که کتاب پایان تاریخ را نوشته بود و معتقد بود که لیبرالیسم آخرین مکتبی است که همه به سمت آن گرایش پیدا خواهند کرد، به بطالت نظریه خودش اعتراف کرد .

جنبش هایی مانند جنبش "وال استریت را اشغال کنید" در آمریکا که همان جنبش 99درصد علیه 1درصد ثروتمند حاکم هست، هم در حقیقت برای مبارزه با لیبرالیسم هست. لیبرالیسم ثابت کرد در هنگامی که کاستی یا بحرانی بوجود می آید، ثروتمندان نیستند که هزینه می دهند، بلکه این مردم هستند که باید تمام بار هزینه را بردوش کشند و فقر رابیش از گذشته لمس کنند. این در حالی است که لحظه لحظه بر ثروت ثروتمندان افزوده می شود. 

اسلام می تواند جایگزین لیبرالیسم شود

در چنین شرایطی این سوال در ذهن مردم و جوانان این کشورها شکل می گیرد که اگر "نه کمونیسم و نه سرمایه داری" پس چه راه حل و نظامی می تواند کمک کند که از این منجلاب نجات پیداکنند؟

اسلام می توانست و می تواند مطرح شود و اگر مردم غرب، اسلام را آنگونه که هست بشناسند، می توانند به آن گرایش پیداکنند. همین موضوع باعث می شود که رسانه های غربی و به خصوص صهیونیستی تلاش خود را بکنند تا مانع از شناخت اسلام بشوند و برای اینکه مانع بشوند باید یک قضاوت منفی شکل بگیرد و اگر این ذهنیت منفی شکل بگیرد انگیزه ای برای شناخت اسلام به وجود نمی آید.

تشکیل گروههای مثل داعش برای ایجاد تنفر از اسلام است

برای همین تشکیل گروههایی مثل داعش و ترغیب آنها به جنایات و انتشار آنها در اینترنت برای این است که اولاًمسلمانان را بوسیله این گروه که ساخته و پرداخته خودشان هست بکشند و اگر این افراد خودشان هم کشته بشوند غرب احساس ناراحتی نمی کند و  همچنین آنها را به عنوان سمبل اسلام معرفی کنند تا نه تنها مردم انگیزه ای برای شناخت اسلام احساس نکنند بلکه متنفر شوند و در مقابل آن موضع گیری کنند و این تبلیغات به کثیف ترین وجهی انجام میشده است.

پیام رهبری آگاهی بخشی به جوانان اروپایی و آمریکایی است

پیام مقام معظم رهبری به جوانان در واقع "آگاهی بخشی" به جوانان غربیست تا خود را از تاروپود رسانه های غربی بر ذهن و فکرشان رهایی ببخشند و از طریق مراجعه مستقیم به قرآن از اسلام شناخت پیدا کنند.

با توجه به پاتک آقا به غرب و تدارک مهمات برای ادامه، کار جوانان برای رساندن این پیام به جوانان غربی چیست؟

ما همه موظف هستیم پیام را به همه ی مردم غرب و غیر غرب برسانیم. این پیام باید به تمام مردم غیر مسلمان برسد. ما همه موظف هستیم این پیام را برسانیم. هم دستگاههای دولتی و هم غیر دولتی، مساجد، هیئت ها، بسیج و... تک تک مسلمانان می توانند برای رساندن پیام و کمک به در دسترس قرار گرفتن قرآن تلاش کنند، امروز اینترنت اجازه میدهد بدون هزینه این کار انجام شود.

راه حل مواجهه با مخالفت هایی که در فضای مجازی در مقابل انتشار این پیام صورت می گیرد چیست؟

تهاجماتی که به اسلام می شود ناشی از همان تبلیغات خصمانه است و آنها قربانی این تفکر هستند،  البته عده ای هم مزدور هستند و اتفاقاً تهاجماتی که علیه ما می شود فرصتی است تا اینها را شناسایی کرده و مطالب اسلام را در اختیار آنها قرار دهیم.

این مسئله در بین فعالین فرهنگی رایج شود که به جز نذورات خوراکی امکان ارتباط گسترده با جهان و انتقال پیام هم فراهم شود، در همه مساجد، تشکل ها، بسیج و... بخشی از وقتشان را برای تبلیغ اسلام قرار دهند و حتی تشکلهای مختلف، یک معاونت بین الملل قرار دهند و این مراکز را به مراکز تبلیغ جهانی اسلام تبدیل کنند.

پیام اسلام ناب و انقلابی را چگونه به مردم و جوانان جهان برسانیم؟

برای مثال، برای غربی ها خیلی غافلگیر کننده است وقتی بفهمند سوره ای بنام مریم در قرآن هست یا اسلام معجزات بیشتری برای حضرت عیسی قائل هست و مسیحیان را دوست ترین نسبت به مسلمانان هستند. ارسال اطلاعاتی در مورد سوره مریم و حضرت مسیح می تواند انگیزه ای باشد برای شناخت اسلام. . ضمناً شناختی از نگاه یهودیان به مسیحیت ندارند. نگاه اسلام به مسیحیت و نگاه یهودیت به مسیحیت می تواند باعث انزوای صهیونیست ها شود. اسلام در ابعاد مختلف باید رسانده شود. باید جوامع غربی، فرهنگ و تبلیغات آنجا را شناخت. باید از هنراستفاده کرد. مثلاًحفظ محیط زیست الان در غرب مطرح است. احادیثی از این قبیل به آنها در قالبهای هنری انجام شود. "نجات یک انسان مانند نجات جان همه بشریت است و کشتن یک نفرمانند کشتن بشریت است،" چنین آیه هایی را باید خیلی تبلیغ کرد. برخی از این آیات انگیزه علاقه به مطالعه اسلام ایجاد می کند. کتابی که بنام "این است اسلام" در زمان سفارتم در مکزیک نوشتم همه این موارد را لحاظ کرده و به زبان آلبانیایی و اسپانیایی نیز چاپ شده شده است.

افراد می توانندبه عضویت گروه ها و شبکه های اجتماعی در بیایند و نظراتشان را منعکس کنند. یکی دیگر از کارهایی که می شود در این راستا انجام داد و به نظر مفید به نظر می رسد  قرار دادن ترجمه قرآن به زبان های مختلف، در شبکه های اجتماعی و سایر فضاهای مجازی می باشد.

۹۳/۱۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">