پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۴۵ ب.ظ

۰

سالهاست که مقام معظم رهبری بر ضرورت رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به نفت تاکید می کنند، اما هزینه کردن دلارهای نفتی برای دولتمردان آسان تر است تا تولید را تقویت و مالیات را به صورت عادلانه اخذ کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت و گو با اتاق پرس با اشاره به علل کاهش قیمت نفت گفت: یکی از دلایل کاهش قیمت نفت این مسئله است که آمریکا به عنوان یکی از مهمترین مصرف کنندگان نفت با تولید نفت شیل خود را از واردات نفت تا حدی زیادی بی نیاز کرده و حتی در دی ماه نفت را صادر کرد.

وی افزود: همچنین تبانی آمریکا و عربستان برای افزایش تولید موجب کاهش قیمتها شده است و در صورتی که  بحرانی در کشورهای نفت خیز صورت گیرد و موجب کاهش تولید نفت شود، یا اعضای اوپک تصمیم جدیدی برای کاهش تولید داشته باشند، قیمت نفت بالا خواهد رفت.
 
قدیری ابیانه عنوان کرد: با فوت ملک عبدالله، اختلافات شاه زاده ها خود را نشان می دهد و به دلیل تعداد زیاد شاهزاده ها و مخارج آنها، مایل هستند درآمد نفتی این کشور بیشتر شود تا سهم بیشتری از بیت المال نصیب خود کنند، لذا مرگ ملک عبدالله به تنهایی نمی تواند قیمت نفت را افزایش دهد.
 
سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به نظر مجلس برای کاهش قیمت نفت در بودجه سال آینده گفت: اقدام مجلس برای کاهش پیش بینی قیمت فروش نفت اقدام مناسبی است و حتی باید کمتر از ۶۰ دلار را نیز برای قیمت نفت در بودجه بگنجانیم .
 
قدیری ابیانه عنوان کرد: سالهاست که مقام معظم رهبری بر ضرورت رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به نفت تاکید می کنند، اما هزینه کردن دلارهای نفتی برای دولتمردان آسان تر است تا تولید را تقویت و مالیات را به صورت عادلانه اخذ کنند.
 
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور نهادینه نشدن فرهنگ مالیات است، گفت: همیشه یک مقاومتی در مردم برای دادن مالیات وجود دارد و ثرورتمندان زیادی هستند که اساسا مالیاتی نمی پردازند.
 
سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا عنوان کرد: از فشار کاهش قیمت نفت و تحریمهای نفتی باید استفاده کرد تا وابستگی اقتصاد کشور به نفت را کاهش دهیم.
 
قدیری ابیانه افزود: اتخاذ تصمیمات کارشناسی شده و صحیح در مجلس و دولت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کفایت نمی کند و باید اصلاحاتی در فرهنگ عمومی مردم و سبک زندگی آنها در بخش کار و تولید و نیز مصرف و پرهیز از خرید کالای خارجی صورت بگیرد.
 
سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اضافه کرد: اگر بهترین سیاستها اتخاذ شود و مجریان ما انسانهای توانمندی باشند اما مردم همراهی نکنند، به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید، لذا رسانه ها باید تلاش کنند تا مردم خود را مخاطب پیام های رهبری بدانند.
 
قدیری ابیانه گفت: در کشور مشکلاتی وجود دارد و دشمن برای صدمه زدن به اقتصاد کشور امیدوار شده است؛ اگر اقتصاد مقاومتی توسط مردم و مسئولان محقق شود، دیوار تحریمها فرو می پاشد.
 
سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در پایان تأکید کرد: اقتصاد کشور باید به جای اتکاء به درآمدهای نفتی و فروش مواد خام به تولید متکی باشد.
۹۳/۱۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">