پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۳۹ ب.ظ

۰

کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: یکسری از پیروزی ها و موفقیت ها مثل پیروزی در جنگ، مقابله با تحریم‌ها، موشک سازی، هواپیماسازی و پایین آوردن پهپاد آمریکایی، کارهایی است که مردم جهان بیشتر از خودمان در دنیا اهمیت آن را درک می‌کنند و این در حالی‌است که این دستاوردها در عین تحریم‌ها به دست آمده است. بنابراین موفقیت‌های جمهوری اسلامی خود به خود برای مردم آزاد اندیش دنیا جاذبه ایجاد کرده است.

محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی امور استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی  دفاع پرس در ارتباط با صدور انقلاب در سه دهه گذشته گفت: یکسری از پیروزی ها و موفقیت ها مثل پیروزی در جنگ، مقابله با تحریم‌ها، موشک سازی، هواپیما سازی و پایین آوردن پهپاد کارهایی است که مردم جهان بیشتر از خودمان در دنیا اهمیت آن را درک می‌کنند و این در حالی‌است که این دستاوردها در عین تحریم‌ها به دست آمده است. بنابراین موفقیت‌های جمهوری اسلامی خود به خود برای مردم آزاد اندیش دنیا جاذبه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در رویکردی دیگر نفس پیام انقلاب ما و اسلام، طوری بوده که مرزهای سانسور را در نوردیده است و انقلاب اسلامی در کشورهایی که حضور دیپلماتیک در آنها نداشته‌ایم نیز در میان مردم محبوبیت یافته و پیام انقلاب اسلامی در بین این مردم باور شده است. از سویی دیگر گاهی خود دشمن در دشمنی‌هایی که داشته ‌است و اشتباهاتی که در تبلیغات علیه جمهوری اسلامی کرده، باعث انتقال پیام و محبوبیت انقلاب اسلامی شده، به طور مثال وقتی نتانیاهو علیه ایران موضع می‌گیرد در حالی که او چهره منفوری در جهان دارد، خود این امر باعث محبوبیت بیشتر ایران می‌شود.

کارشناس عالی امور استراتژیک تصریح کرد: وقتی که آمریکایی‌ها علیه ایران موضع می‌گیرند ملت‌هایی که با ماهیت آمریکا و سیاست‌هایش آشنایی دارند، دشمنی آمریکا با ما را نتیجه مثبت بودن انقلاب ما می‌دانند. مردم هم به عنوان اقشار مختلف به مناسبت‌های مختلف در صحنه بوده‌اند و حضور حداکثری که راهپیمایی 22 بهمن، روز قدس داشتند، این اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران را بیشتر کرده و به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کرده است.

قدیری ابیانه تاکید کرد: اما بوده اند مردمی که با نادانی خود به جای اینکه اثر مثبت بگذارند، همسویی با دشمن و اثر مخرب داشته اند و لازم است در همه زمینه‌ها تلاش بیشتری انجام دهیم و مردم درصحنه تبلیغات جهانی برای شناساندن اسلام، مقابله با توطئه‌های فرهنگی و تبلیغاتی دشمنان کرده و برای خنثی کردن این تبلیغات، وارد عرصه شوند، چه به صورت فردی و چه به صورت جمعی و در تشکل‌های مختلف.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران موفق بوده در این سه دهه، انقلاب را کامل صادر کند، دستگاه‌های دولتی را دچار ضعف‌هایی دانست و بیان کرد: با وجود اینکه دستگاه‌های دولتی ما دچار ضعف‌هایی بوده‌اند ولی بزرگترین مشکل ما همواره عدم حضور مردم در صحنه تبلیغات جهانی است و این در حالی است که امکانات جهانی همچون اینترنت، امروز این اجازه را به همگان میدهد که با مخاطبین خارجی در ارتباط باشند و آنها را به اسلام دعوت کنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در ارتباط با وظیفه مسئولین و جوانان و اساتید و اقشار مختلف برای صدور انقلاب گفت: تمام اقشار می‌توانند در صدور انقلاب نقش موثر داشته و در این عرصه فعال باشند به خصوص هر قشری، جامعه مشابه خود را مخاطب قرار دهد و سعی کند آنها را نسبت به روند انقلاب آگاه کند. جوانان جوانان را، دانشجویان دانشجویان را، اساتید، اساتید را و.... آگاه کنند؛ اگر همه وارد عرصه شوند و قصد تبلیغ داشته باشند، راه را پیدا می‌کنند و مخاطب خود را به خوبی شناسایی می کنند.

قدیری ابیانه در ارتباط با اینکه ایران موفق بوده چهره درست اسلام ناب محمدی را به جهان نشان دهد اظهار داشت: موفقیت‌هایی داشته و گاهی کوتاهی‌هایی نیز صورت گرفته است و فعالیتی که باید شود، نسبت به آنچه که از آرمان‌های جمهوری اسلامی انتظار می‌رود بسیار کم است و ما در تبلیغات بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم. در مقابل اسلام هراسی، آنچه که باید، وظیفه خود را به درستی انجام نداده‌ایم و این موانع را از یک سو به گردن استکبار می‌توان گذاشت و از سوی دیگر کم‎کاری خودمان نیز موثر بوده است و باید تلاش کنیم اسلام را با تبلیغات صحیح، بهتر به دنیا نشان دهیم.

۹۳/۱۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">