پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۲۰ ق.ظ

۰

۱۸۰۰۶۶۲_۴۶۷شاخص : سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه گاهی تصور مردم از درآمد نفتی 100 برابر شرایط موجود است، گفت: از آنجایی که تصور مردم از درآمد نفتی غیرواقعی است؛ گاهی توقعات ایجاد شده در جامعه منطقی نیست.
به گزارش خبرنگار سیاسی شاخص، محمدحسن قدیری ابیانه یکشنبه شب با حضور در مراسم گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد امام حسن عسگری(ع) شهر قزوین برگزار شد، با بیان اینکه بعد از انقلاب پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم، اظهار کرد: دشمن به ما تنها به عنوان کشوری ضدصهیونیستی و اسلامی نگاه نمی‌کند بلکه ایران را رهبر تمدن اسلامی در جهان می‌داند.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان این سوال که چرا بعضی از کشورها که نفت دارند در مقایسه با ایران امکانات بیشتری داشتند، گفت: ابتدا باید ببینیم درآمد نفت کشور چقدر است؟

قضاوت در رابطه با دستاوردهای انقلاب باید بر اساس واقعیت باشد

وی افزود: بعد از انقلاب در سال ۹۱ بیشترین درآمد نفتی یعنی ۶۱ هزار میلیارد برای ایران پیش‌بینی شد که اگر در نظر بگیریم این اوج درآمد نفتی محقق می‌شد و دولت آن را به طور مساوی بین جمعیت ۷۵ میلیونی کشور تقسیم می‌کرد به هر ایرانی ماهیانه ۶۷ هزار تومان می‌رسید.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب را مورد قضاوت قرار دهیم باید بر اساس واقعیت باشد و دور از هرگونه نگاه سیاسی و حزبی‌کاری.

قدیری ابیانه با بیان اینکه گاهی تصور مردم از درآمد نفتی ۱۰۰ برابر شرایط موجود است، گفت: از آنجایی که تصور مردم از درآمد نفتی غیرواقعی است بنابراین گاهی توقعات ایجاد شده در جامعه منطقی نیست.

وی در ادامه توضیح داد: بودجه عمومی دولت در سال 1391 متشکل از درآمد نفت، گاز، پتروشیمی و غیره بوده که در مجموع ۱۶۴ هزار میلیارد تومان است که به نوعی می‌شود به ازای هر ایرانی ماهیانه ۱۸۲ هزار تومان که در سال ۹۱ با بالاترین پیش‌بینی درآمد نفتی؛ تنها ۱۱۵ هزار تومان از این مبلغ تحقق پیدا کرد و به معنای دیگر درواقع ماهیانه به ازای هر نفر ۶۷ هزار تومان کسری بودجه داشتیم.

درآمد یک سال صادرات نفتی یک فرد اماراتی مساوی با ۸۰ سال صادرات نفت یک ایرانی است

این کارشناس مسائل استراتژیک عنوان کرد: درآمد یک سال صادرات نفتی یک فرد اماراتی مساوی است با ۸۰ سال صادرات نفت یک ایرانی قبل از تحریم است که در حال حاضر و با وجود شرایط تحریم که روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم و پول آن را هم نمی‌توانیم بگیریم یک سال درآمد نفتی یک اماراتی مساوی با ۲ قرن یک ایرانی است.

قدیری ابیانه اضافه کرد: اگر این مسائل را در نظر نگیریم؛ فکر می‌کنیم امارات بیشتر به رفاه و مشکلات مردم خود رسیدگی می‌کند و دولت ایران در حق ملت ظلم می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر بگوییم با پول نفت چه کار می‌کنند؟ نشان از ناکارآمدی است و اگر بپرسیم که با این پول؛ چطور کشور را اداره می‌کنند یعنی اوج کارآمدی.

سفیر  سابق ایران در مکزیک گفت: ایران قبل از انقلاب در حالی که ۳۶ میلیون نفر جمعیت داشت ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کرد اما امروز با جمعیت بیش از ۷۵ میلیون نفری قبل از تحریم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌شد و این یعنی صادرات نفت قبل از انقلاب به ازای هر ایرانی در یک سال؛ معادل ۵ سال یک ایرانی در شرایط قبل از تحریم است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دستاوردهای بعد از انقلاب را بسنجیم باید گفت با وجود یک پنجم شدن صادرات نفت؛ این پیشرفت‌های به وجود آمده و موفقیت‌های مختلف در زمینه صنعت فضایی و هسته‌ای در شرایط تحریم حاصل شده است.

قدیری ابیانه افزود: قبل از انقلاب ایران سوزن ته‌گرد هم نمی‌توانست تولید کند، کشتی و هواپیما می خریدیم اما ملوان و کاپیتان نداشتیم؛ اما امروز ایران موشک ماهواره‌بّر، هواپیمای بدون سرنشین و زیردریایی می‌سازد.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه نمی‌شود کشوری را که علم‌آموزی را یک عبادت می‌داند تحریم کرد، اظهار کرد: تحریم‌ها کمرشکن است اما هرگز کمر ایرانی را نخواهد شکست؛ دشمن قصد ایجاد قحطی داشت اما ملت ایران با مقاومت نقشه‌های دشمن را نقشه بر آب کردند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در جهان بیان کرد: امروز ملت‌های جهان بیدارتر شده‌اند و این بیداری قلب و ذهن مردم را فتح کرده است و حالا این فتح باید به حکومت اسلامی برسد همانند آنچه که در عراق و لبنان شاهد آن هستیم.

نامه رهبر انقلاب را باید به دست مخاطبان آن برسانیم

قدیری ابیانه به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و دعوت آن‌ها به مطالعه قرآن، تصریح کرد: صدور این نامه وظایفی را بر دوش ما گذاشته است که در درجه اول باید این نامه را به مخاطبان آن برسانیم و در مرحله بعدی باید کاری کنیم که قرآن در دسترس آنان قرار گیرد.

وی افزود: باید مساجد را برای تبلیغ اسلام و قرآن در سطح جهان سازمان‌دهی کنیم و بخشی از فضای این مکان‌ها را برای خوراک دهی فکری به جهانیان در نظر بگیریم.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای ۶ کشور در مقابل ایران ایستاده‌اند و ما امروز برای پذیرش آنچه که آن‌ها می‌خواهند مطیع نیستیم، گفت: در زمان پهلوی زمانی که انگلیسی‌ها می‌خواستند رضاخان را کنار بگذارند وقتی به او گفتند برو؛ ‌نگفت چرا؟ بلکه گفت: کجا؟

وزارت جنگ آمریکا پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۲۵ اسرائیل به کلی نابود خواهد شد

وی با تاکید بر اینکه دنیا در حال تغییر است، ابراز کرد: وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون) پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۵ یعنی ۱۰ سال دیگر؛ اسرائیل به کلی نابود خواهد شد و این همان پیچ تاریخی است که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید داشته‌اند و من معتقد هستم دنیا ۱۰ سال دیگر برای ایران بسیار متفاوت خواهد بود به شرطی که این پیچ تاریخی را با اقتدار پشت سر بگذاریم.

قدیری ابیانه با طرح این سوال که چرا امام حسن مجتبی(ع) نتوانست حکومت تشکیل دهد و آیا ایشان نمی‌تواند و ما می‌توانیم، اظهار کرد: جایگاه امام معصوم قطع‌یقین بسیار بالاتر است اما مردم به درستی به وظیفه خود عمل نکردند و اینجاست که می‌بینیم نقش مردم بسیار پراهمیت است.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: در شرایط تحریم کنونی باید ببینیم وظیفه هر کدام از ما چیست، مشارکت و نقش آفرینی مردم هر چقدر پررنگ‌تر باشد، پیشرفت‌های کشور نیز بیشتر از قبل خواهد بود.

انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تحقق وعده الهی را اثبات کرد

وی با تاکید بر اینکه بن‌بستی برای اسلام وجود ندارد و هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خداوند نیست، اذعان داشت: امام خمینی(ره) بر این اصل باور داشتند که می‌فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

قدریری ابیانه در پایان تاکید کرد: اگر به اسلام عمل کنیم؛ این وعده خداست که ما را پشتیبانی خواهد کرد و انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تحقق وعده الهی را اثبات کرد.

۹۳/۱۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">