پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۲:۰۶ ب.ظ

۰

سه رفتار متناقض دولت در اقتصاد مقاومتی

يكشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۲:۰۶ ب.ظ

قدیری ابیانه در گفتگو با «نسیم»: امیدی به این ندارم که آمریکا حاضر باشد از تحریم های ایران چشم پوشی کند

قدیری ابیانه در خصوص عملکرد دولت در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغ شده در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به نسیم گفت: در خصوص ارزیابی عملکرد دولت باید نسبی صحبت شود چرا که در برخی موارد به درستی عمل کرده است و در برخی موارد در راستای اقتصاد مقاومتی نبوده است؛ به طور مثال دولت حاضر نشد یارانه سی درصد ثروتمند جامعه را حذف کند، این یکی از اشکالات دولت بود.

وی تأکید کرد: در ده ماه گذشته مفاسد اقتصادی رشد بیشتری داشته است؛ این نمونه هایی از مواردی است که دولت به درستی در رابطه با آن‌ها قدم بر نداشته است.

وی تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد که یکی از مشکلات جامعه ما سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی افراد است؛ این مسئله هم در بخش تولید و هم در بخش مصرف مطرح است لذا برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باید تمام مردم در این عرصه وارد شوند؛ دولت به تنهایی نمی تواند در این عرصه قدم بردارد و حتی اگر بهترین سیاست ها و دقیق ترین پیگیری‌ها را مد داشته باشد؛ زمینه ها در این عرصه بهبود پیدا نمی‌کند مگر آن که تک تک مردم وارد این عرصه شوند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: برای این که اقتصاد ما وابسته به نفت نباشد باید به کار آحاد مردم وابسته باشد؛ متاسفانه ایران کم ترین ساعات کاری مفید و کم ترین بار تکفل و بیشترین تعطیلات را دارد؛ در مصرف نیز ما جزء مصرف کننده ترین ملت ها هستیم؛ از لحاظ تنبلی اجتماعی ایرانی ها بعد از اعراب قرار گرفتند و این امر شایسته ملت ایران نیست.

قدیری ابیانه در پاسخ به این که دولت در راستای اصلاح الگوی مصرف مردم چه اقداماتی انجام داده است گفت: یکی از راه هایی که می تواند مردم را در اصلاح الگوی مصرف با دولت همراه کند این است که قیمت‌ها واقعی سازی و هدفمند شود؛ دولت اقدام لازم را برای هدفمند سازی انجام نداده است؛ مثلا اگر قیمت سوخت واقعی شود به طور معمول تعداد سفرهای بین شهری و درون شهری با خودروهای شخصی به استفاده از حمل و نقل عمومی بدل می شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر این مطلب که اگر دولت تصور کند با به نتیجه رسیدن مذاکرات، مشکلات اقتصادی کشور رفع خواهد شد، سبب می شود دشمنان کشور از رفع تحریم دست بر ندارند اظهار داشت: باید به ساختار داخلی و فرهنگ عمومی اصلاح سبک زندگی تکیه کنیم؛ از این طریق می توان اثرات تحریم ها را خنثی کرد  و یا کاهش دهیم، باید تلاش کنیم تا تهدیدها و تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم و این میسر نمی‌شود مگر با انسجامی عمومی.

وی افزود: البته از نظر من ادامه مذاکرات برای رفع تحریم ها مشکلی ندارد هر چند من امیدی به این ندارم که آمریکا حاضر باشد از تحریم های ایران چشم پوشی کند اما بزرگ ترین فایده ی این امر این است که برای مردم ما و جهانیان آشکار می شود که آمریکا مانعی بر سر راه است و این نیز توهمی بیش نیست که اگر با لبخند به مذاکره برویم آمریکا دست از دشمنی بر می دارد.

قدیری ابیانه بیان داشت: اگر آمریکا بداند تحریم ها بر ملت ما اثر منفی گذاشته است برای ادامه و حتی تشدید تحریم ها مصمم تر خواهد شد؛ باید به سمت نجات اقتصاد کشور حرکت کنیم حتی می توان از تحریم ها و تهدیدها به عنوان فرصت بهره برد و اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت رها سازیم.

وی در پایان در رابطه با بهترین و بدترین عملکرد دولت در راستای اقتصاد مقاومتی خاطرنشان داشت: عدم حذف یارانه ثروتمندان، عدم هدفمند سازی یارانه‌های سوخت و امید بیش از اندازه به تاثیر مذاکرات در وضعیت کنونی اقتصاد درونی کشور از جمله بدترین عملکردهای دولت بوده است؛ دولت در وزارت بهداشت عملکرد نسبتا مطلوبی داشته است.

۹۳/۱۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">