پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۴۶ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه در گفتگو با «نسیم» افزود: مصوبه مجلس سهم ثروتمندان از یارانه پنهان سوخت را افزایش داده که این مغایر با اصل عدالت و محرومیت زدایی است

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، به روند بررسی لایحه بودجه 94 در مجلس اشاره کرد و افزود: اقدام مجلس در افزایش فقط 5 درصدی حامل های انرژی ذبح هدفندی یارانه ها است.
با این افزایش درحالی که تورم چند برابر این رقم، به نظر می رسد عملا به معنی کاهش قیمت ها و افزایش یارانه های سوخت و در نتیجه اسراف در مصرف و اتلاف سرمایه ها را موجب می شود. این اقدام مجلس مغایر هدفمندی یارانه ها در اقتصاد مقاومتی است زیرا منابعی که به پایین نگهداشتن قیمت سوخت اختصاص یافته ما را از سرمایه گذاری در منابع مشترک نفت و گاز، حمایت از تولید، بهبود حمل ونقل عمومی و محرومیت زدایی و همچنین استفاده از انرژی خورشیدی محروم می کند.

وی افزود: متأُسفانه سهم ده درصد جمعیت کشور که از همه ثروتمندتر هستند از یارانه پنهان سوخت 30 برابر ده درصد فقیرترین های جامعه است.

وی با انتقاد از این مصوبه مجلس گفت: مصوبه مجلس سهم ثروتمندان از یارانه پنهان سوخت را افزایش داده که این مغایر با اصل عدالت و محرومیت زدایی است.

قدیری ابیانه افزود: مجلس از یک سو به حق نسبت به دولت انتقاداتی دارد و آن اینکه چرا یارانه 45 هزار 500 تومانی ثروتمندان را قطع نمی کند و از سوی دیگر خود با این مصوبه به سهم ثروتمندان از یارانه پنهان سوخت می افزاید.

این کارشناس مسائل استراتژیک به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اگر ایران مشکل اقتصادی و بی کاری و فقر نداشت باید تعطیلات کمتر از وضع موجود می بود، ساعات مفید کاری بسیار بیشتر و قناعت در مصرف و پرهیز از اسراف و ترجیح کالای ایرانی به خارجی در صدر برنامه های دولت و مردم قرار می گرفت. اما در شرایطی که ایران در تحریم به سر می برد و یک جنگ اقتصادی بی سابقه علیه ملت ایران به راه افتاده است کار و تلاش بیشتر ضروری و پرهیز از اسراف اجتناب ناپذیر می باشد.

وی همچنین در ادامه گفت: اگر ما بتوانیم تهدیدها و تحریم ها را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کنیم دیوار تحریم ها خود به خود فروپاشیده می شود بدون آنکه بخواهیم به آنها امتیازی بدهیم.

وی به ضعف فرهنگ مصرف در مردم اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه علی رغم همه محاسن بی نظیر ملت مان اما در بعد فرهنگ کاری و فرهنگ مصرف از ضعیف ترین ملت ها هستیم. ایرانیان بعد از اعراب دارای مقام جهانی تنبلی اجتماعی هستند. میزان تعطیلات در ایران بالاترین مقدار و ساعات مفید کاری پایین ترین مقدار ممکن است و در بسیاری از موارد جزء مسرف ترین ملت ها هستیم.

وی با اشاره به عواقب عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی افزود: اگر به اقتصاد مقاومتی عمل نکنیم دچار اقتصاد ریاضتی می شویم و اگر به آن عمل کنیم سرعت پیشرفت کشور چندین برابر خواهد شد.

وی در پایان به مخاطبین اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مخاطب اقتصاد مقاومتی همه مسئولان و مردم هستند و حتی می توانم با قاطعیت بگویم که نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از مسئولین است. به همین لحاظ بر عبارت عزم ملی در شعار سال جاری یعنی اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تأکید شده است.

۹۳/۱۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">