پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۵۰ ب.ظ

۲

یک سالگی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در خراسان‌جنوبی.
کارشناس مسائل استراتژیک بابیان‌اینکه بدون پرداخت مالیات رهایی از اقتصاد وابسته به نفت ممکن نیست گفت: دولت به جای اینکه از ثروتمندان مالیات بگیرد؛ به آن‌ها مالیات نیز می‌پردازد و حاضر نیست این پرداخت ها را قطع کند.

دکتر محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار خاورستان ؛ بابیان‌اینکه تولید درکشور باید محور اصلی اقتصاد مقاومتی باشد گفت: در این‌راستا ضروری است همگان در کشور از تولید حمایت کنند و بخش مهمی از حمایت، به تلاش تولیدکنندگان بستگی دارد یعنی بهبود کمیت‌ و کیفیت تولید، افزایش ساعت مفیدکاری و تقویت وجدان کاری باید در دستور کار باشد.

باید کالای داخلی را مصرف کنیم

وی افزود: تولید بدون بازار برای محصولات آن مفهومی ندارد و برای اینکه تولید رونق گیرد و سرمایه‌ها به سمت تولید سوق پیدا کند؛ باید مصرف‌کنندگان متعهد به ترجیح کالای ایرانی بر کالای خارجی باشند. در غیر این صورت تولید پا نمی گیرد. متأسفانه بسیاری از افراد، کالای خارجی را برکالای داخلی ترجیح می‌دهند که این مسئله را می‌توان خودتحریمی نامید.

مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از ضرورت‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

کارشناس مسائل استراتژیک بابیان‌اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از ضرورت‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: اقتصاد ایران باید از وابستگی به نفت نجات یابد تا بتواند در موقعیتی قرار گیرد که بتواند تحریم‌کنندگان را تحریم کند.

با کسانی که از پرداخت مالیات اجتناب می‌ورزند؛ برخورد قاطع صورت گیرد

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: برای اینکه اقتصاد کشور از اتکای به درآمد نفتی نجات پیدا کند باید بودجه دولت براساس مالیات‌ها اداره شود و در این راستا باید فرهنگ پرداخت مالیات نهادینه شده و با کسانی که از پرداخت مالیات اجتناب می‌ورزند؛ برخورد قاطع صورت گیرد زیرا نپرداختن مالیات خود یک فساد است.

مردم نقش اصلی را در تحقق اقتصادمقاومتی دارند

وی بابیان‌اینکه مردم نقش اصلی را در تحقق اقتصادمقاومتی دارند و عملکرد آن‌ها در همه امور تأثیرگذار است و تاثیر اصلی را دارد گفت: به همین دلیل مقام معظم رهبری در شعار امسال بر عبارت "عزم ملی" قبل از عبارت "مدیریت جهادی" تأکید کرده‌اند.

هرجا مردم وارد عرصه شدند؛ امور سامان و رونق گرفته است

کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: هرجا مردم وارد عرصه شدند؛ امور سامان و رونق گرفته است و نمونه آن، پیروزی انقلاب و پیروزی در جنگ است و هرجا مردم همت‌ و تلاش داشتند، آنجا موفقیت تضمین شده است.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: به عنوان نمونه، عزم راسخ شهید تهرانی‌مقدم و یارانش در موشک‌سازی است که ایران را به قدرت بزرگ موشکی جهان تبدیل کرده است و یا در زمینه هسته‌ای شهید احمدی‌روشن و یارانش با پشتکار ایران را به قدرت هسته‌ای تبدیل کردند و همه این‌ها در اوج تحریم‌ها بود و هرجا همت، کار، تلاش و یا مشارکت عمومی باشد؛ آنجا موفقیت تضمین شده است.

وی گفت: متأسفانه کسانی که بیشترین درآمدها را دارند؛ راهکارهایی را برای فرار از مالیات پیدا می‌کنند و برای فرار از مالیات حاضرند رشوه‌های کلانی بپردازند و دستگاه‌ها را نیز از این طریق به فساد می‌کشند.

کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: اولا باید فرهنگ‌سازی برای پرداخت مالیات توسط رسانه‌های گروهی صورت پذیرد.

قدیری‌ابیانه افزود: ثانیا باید فرار از مالیات نوعی دزدی محسوب شود و همه نسبت به آن حساسیت نشان دهند.

پرداخت یارانه‌های نقدی نوعی مالیات معکوس است

وی ادامه داد: بدون پرداخت مالیات رهایی از اقتصاد وابسته به نفت ممکن نیست ضمن اینکه یارانه‌های نقدی نوعی مالیات معکوس است.

کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: دولت به جای اینکه از ثروتمندان مالیات بگیرد؛ به آن‌ها مالیات نیز می‌پردازد و حاضر نیست این یارانه‌ها را قطع کند.

تعلل دولت در حذف یارانه ثروتمندان ظلم بزرگ به کشور و محرومین است

قدیری‌ابیانه تعلل دولت در حذف یارانه ثروتمندان را ظلم بزرگ به کشور و محرومین دانست و گفت: اخیرا دولت تحت فشار مجلس اعلام کرده حذف یارانه ثروتمندان را آغاز کرده است.

وی متذکر شد: البته باید بررسی شود که آیا دولت مردان، خود مالیات‌های خود را می‌پردازند؟ که منظور مالیات از درآمدهای غیردولتی آن‌هاست.

می‌توانیم غربی‌ها را تحریم کنیم

کارشناس مسائل استراتژیک تأکید کرد: اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود و وابستگی ایران به درآمدهای نفتی قطع گردد؛ آن‌گاه ایران می‌تواند از صادرات نفت اجتناب کرده و فروش نفت و گاز به غربی‌ها را تحریم کند.

قدیری‌ابیانه افزود: این کار شدنی است به خصوص که غربی‌ها به شدت به نفت و گاز نیاز دارند و نمی‌توانند از نفت و گاز ایران که مجموعا بزرگترین ذخایر انرژی را به نسبت هرکشوری دیگری درجهان دارد؛ چشم‌پوشی کنند.

وی اظهار کرد: باید غربی‌ها را تحریم کنیم و تلافی اقدامات آنان را درآوریم.

۹۳/۱۱/۳۰

نظرات  (۲)

۰۳ اسفند ۹۳ ، ۱۶:۳۳ مالیات عادلانه وپایدار سنگ بنای اقتصاد مقاومتی
http://kashantax1.blogfa.com/
البته تا عربستان بانفت فراوان وجود دارد تحریم نفتی کشورهای غربی سخت بنظر می رسد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">