پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۵۹ ب.ظ

۱

قدیری ابیانه در گفت وگو با«سراج24»: توافق خوب توافقی است که همه حقوق هسته ای ایران مطابق با معاهده بین المللی NPT را به رسمیت بشناسند و تمامی تحریم های ناعادلانه برداشته شود.
محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین المللی در گفت وگو با خبرنگار «سراج24» گفت: توافق بد ، توافقی است که ما از حقوق هسته ای خود بگذریم و تحریم ها بر جای خود باقی بماند ؛ نه تنها به آمریکا نمی شود اعتماد کرد بلکه باید مطمئن باشیم که آمریکا خلف وعده می کند ؛ فریب ، تهدید و جنایت بخشی از سیاست خارجی این کشور برای تامین نامشروع منافع  و تحمیل نظرات بر سایر ملت ها است.

وی تصریح کرد: در توافق دو مرحله ای صحبت از این خواهد شد که دو طرف مسئولیت هایی را بپذیرند ولی در مورد جزئیات صحبت کنند  یعنی در مورد کلیات ایران باید از پیشرفت در غنی سازی و سایر اموری که حق ایران است بگذرد ولی جزئیات را مثل اینکه چه چیزی از تحریم ها حذف شود یا تحریم ها چگونه لغو شود را به بعد موکول شود.

قدیری ابیانه  افزود: توافق دو مرحله ای یعنی ما یک امتیازی را بدهیم ولی طرف مقابل برای لغو تحریم ها و فشارها بهانه جویی کند و به بهانه های مختلف این کار سال ها طول بکشد.

این کارشناس مسائل بین المللی خاطر نشان کرد: سال ها قبل یک توافق کلی به نام «اسلو» بین اسرائیل و فلسطینی ها صورت گرفت ، حدود 22 سال است که از این توافق می گذرد اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده است و در این 22 سال اسرائیل مرتب این توافقات را نقض کرده و بر ابعاد جنایت های خودش افزوده است و امریکا هم از این جنایات حمایت کرده. «اسلو» تجربه خوبی است برای اینکه بدانیم توافق یک مرحله ای با توافق دو مرحله ای چه تفاوت هایی دارد. هیئت ایرانی از ابتدای مذاکرات اعلام کرد که این یک طرح جامع است یا همه موارد یا هیچ کدام.

سفیر سابق ایران در مکزیک با پیش بینی آینده مذاکرات تاکید کرد: با توجه به شناختی که از آمریکا داشتم برای من کاملا مشخص بود که این مذاکرات به نتیجه دلخواه نخواهد رسید ، اگر آمریکا احساس کند که مردم ایران بر اثر تحریم ها دچار مشکل شده اند به نحوی که حتی سلامت آن ها به خطر افتاده باشد بر فشار تحریم ها خواهند افزود تا امتیاز بگیرند و این امتیازگیری حد و حدودی نخواهد داشت.

وی افزود: توافق خوب توافقی است که همه  حقوق هسته ای ایران مطابق با معاهده بین المللی NPT  را به رسمیت بشناسند و تمامی تحریم های ناعادلانه برداشته شود.

قدیری ابیانه در پایان گفت: تنها راهی که موجب می شود که آمریکا دست از تحریم ها بردارد این است که ببیند تحریم ها بر ملت ایران اثر ندارد و حتی ملت ایران توان این را دارند که از تحریم ها به عنوان یک فرصت برای پیشرفت کشور استفاده کنند ؛ کما اینکه بشترین پیشرفت ها در زمینه هسته ای ، موشکی و... در اوج تحریم ها به دست آمد.

۹۳/۱۱/۳۰

نظرات  (۱)

شما که سیاست را از بالا نگاه می کنید نظر خاص خود را دارید مردم کوچه بازار و معمولی مثل من هم شاید نظراتمان متفاوت باشد ما از اینکه ایران اسلامی در بین ملل دنیا سربلند باشد بسیار خشنودیم ولی بی اثر کردن تحریم ها را باید در بین مردم عادی جستجو کرد و می توان با مدیریت صحیح منابع انسانی و تغییر فرهنگ مصرف به این امر نایل شویم تازمانی که سیمای ما تبلیغ تلویزیون 89 میلیون تومانی می کند و آشپزخانه های آنچنانی نشان می دهد و سریال 60 قسمتی (همه چیز آنجاست )که همه ی آن درو دیوار و زندگی تجملاتی است نشان می دهد نمی توان فرهنگ کار را آموخت ما مشکل منابع نداریم ولی مشکل فرهنگ کار در بین جوانان داریم تنها منابع سرزمینی استان مازندران ما باید تاچندین سال کل کشور را از نظر اقتصادی تامین کند که متاسفانه در سفرهایی که به این استان داشته ام جوانانی را دیده ام  که مشکل اعتیاد و بیکاری دارند..به نظر شما مشکل چیست . مشکل  فرهنگ کار و استفاده نابجا از منابع است که با مدیریت صحیح قابل جبران است چرا دولتیان در تعیین مدیران لایق و کارامد برای استانهای مثل مازندران اهتمام نمی کنند. اقتصاد مقاومتی باشعار نمی شود و تحریمها هم بقول مقام معظم رهبری برداشته نخواهد شد اگر ما مردم عادی و مسئولین بالا دستی نخواسته باشند. ببخشید
پاسخ:
حق با شماست.
توجه شما را به کتب زیر جلب می نمایم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">