پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۱۰ ب.ظ

۰

مشاور امور رسانه ای رئیس جمهور گفت: هرکسی می تواند در دولت وظیفه داشته باشد و کار سیاسی خودش را هم انجام دهد، این دو در مقابل هم نیستند، مهم این است که قانون را زیر پا نگذارند.

این یعنی مثلا وزیر کشور و معاونان وی و نیز استانداران و فرمانداران که مسئول برگزاری انتخابات هستند می تواند بروند در جلسات حزبی حتی در ایام انتخابات و به نفع یک نامزد یا حزب تبلیغ کنند و در عین حال انتخابات را بیطرفانه برگزار کنند. 

اگر این تفسیر را بپذیریم پس چرا نسبت به موضع گیری اعضای شورای نگهبان با عنوان شخصیت حقیقی خود را خلاف قانون معرفی می کردند. 
چرا حضور آقای احمدی نژآد در معرفی مشایی و همراهی وی موقع ثبت نام را مورد انتقاد قرار می دادند.
بنابراین مثلا رئیس جمهور می تواند به شهرهای مختلف سفر کرده و از نامزدهای حزب خود دفاع و برایشان تبلغ و به نفع آنان تبلیغ نماید.
اگر اشکال قانونی ندارد برای هیچکس ندارد و اگر اشکال قانونی دارد برای همه دارد.
توجه شما را به متن مصاحبه مذکور جلب می نمایم:

محمدرضا صادق در حاشیه سفر کاروان تدبیر و امید به قم، در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو» در قم، در خصوص حضور وزرا و مسئولان دولت دهم در همایش های انتخاباتی و سیاسی صرف، اظهار داشت: مقامات دولت باید در قبال همه مسائل و موضوعاتی که ماموریت دارند پاسخ گو باشند، آن ها طوری برنامه ریزی می کنند که در فرصت های مناسب بتوانند در خدمت افکار عمومی بوده و علاوه بر پاسخ گویی نقد ها را دریافت کنند.

 

وی بیان داشت: اگر نقد سازنده و عالمانه ای به بدنه دولت وجود داشته باشد باید پذیرفت، اما این که چرا اعضای دولت در نشست ها و همایش های سیاسی و انتخاباتی شرکت می کنند، نقد صحیحی نیست، هر کسی می تواند در عین این که به وظیفه خود عمل می کند نگاه سیاسی خود را دنبال کند و در راستای آن اقداماتی را انجام دهد.

 

صادق تاکید کرد: مهم این است که پیگیری نگاه های شخصی افرادی که در دولت سمت دارند بر اساس قانون باشد و قانون را زیر پا نگذارند، هر کسی می تواند در دولت وظیفه داشته باشد و کار سیاسی خودش را هم انجام دهد، این دو در مقابل هم نیستند.

 

وی افزود: در یک برنامه تلوزیونی از یکی از مسئولان دولت سوال شد؛ چرا شما در یک برنامه سیاسی فعالیت دارید؟ ایشان هم پاسخ داد در مورد نگاهی که دارم تلاش و فعالیت می کنم اما این منافاتی با کارم ندارد و سعی می کنم وظیفه ای که دارم به بهترین شکل انجام دهم.

 

فعالیت های سیاسی و انتخاباتی اعضای دولت تقابلی با وظیفه آن ها ندارد

 

 صادق خاطرنشان کرد: همه اعضای دولت نسبت به قانون متعهد هستند و خود را ملزم به اجرای آن می دانند، بنابراین هر گونه فعالیت سیاسی که غیرقانونی نباشد چه در حوزه انتخابات و چه در حوزه های دیگر تقابلی با وظیفه و شغل آن ها نخواهد داشت.

 

مشاور امور رسانه ای رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که بالاخره برای ساماندهی وضعیت سامانه سمان و بیمه خبرنگاران چه برنامه ای دارید، عنوان داشت: در 13 سفر گذشته نشستی با اصحاب رسانه استان های مختلف داشتیم و از نقطه نظرات، پیشنهادت و انتقادات سازنده ای آن ها استفاده کردیم.

 

پیگیر بیمه بیکاری خبرنگاران هستیم

 

صادق تصریح کرد: هرگونه نقدی که در مورد سیاست های اطلاع رسانی دولت وجود داشته باشد را می پذیریم و سعی می کنیم در قبالش پاسخ هایی ارائه کنیم، همچنین مطالب طرح شده را به دولت انتقال و در جهت هرچه بهتر شدن وضعیت تلاش خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: قطعا باید ظرفیت های لازم رفاهی و بیمه خبرنگاران به حد قابل قبول و مطلوبی برسد، در این راستا دولت هم خودش را موظف کرده که تمامی مسئولان رسانه ها را تشویق کند تا پیگیر بیمه خبرنگاران خود باشند، حتی علاوه بر بیمه بازنشستگی پیگیر بیمه بیکاری خبرنگاران هم هستیم.

 

صادق با بیان این که بیمه تکمیلی هم جزو مواردی ست که مد نظر دولت است، ابراز داشت: سامانه سمان هم دارد یک به یک پرونده ها را بررسی می کند تا خبرنگاران واقعی و غیر واقعی مشخص شده و خبرنگارانی که واقعا تلاش می کنند بر اساس معیارهای تعیین شده و صحیح پالایش و انتخاب شوند.

 

وی گفت: خبرنگارانی که پرونده شان در سایت سمان تکمیل و تایید شود بعدا می توانند شامل بیمه تکمیلی شده و آز آن استفاده کنند.

 

صادق بیان داشت: برای خبرنگاری که در قم کار می کند باید یک رسالت ویژه تعریف کرد، باید الگوی این رسالت ویژه را خود خبرنگاران تعیین و تدوین کنند، خبرنگاران این سرزمین هم باید بدرخشند و در مسیر افق 1404 حرکت کنند، دولت هم حمایت و پشتیبانی های لازم خود را در این عرصه انجام می دهد.

 

خبرنگاران دادستان مردم هستند/ قانون تعیین می کند ارزش و ضد ارزش چیست

 

وی تصریح کرد: خبرنگاران به نوعی دادستان مردم هستند و می کوشند آنچه برای مردم اهمیّت دارد و جزو مطالبات آن هاست پیگیری کنند، دولت هم وظیفه دارد فرصت های برابر اطلاع رسانی را ایجاد و در حوزه وظایف خود پیگیر معیشت آن ها باشد.

 

صادق در پایان خاطرنشان کرد: این که گاهی شنیده می شود در دولت می گویند فضای آزاد رسانه ای منظور دولت این است که آنچه قانون است به طور کامل اجرا شود، قانون تعیین می کند که ارزش ها و ضد ارزش ها چیست.

۹۳/۱۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">