پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶ ب.ظ

۰

باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه تقویت شود

دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۶ ب.ظ

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: اگر درست کار نکنیم وضعیت اقتصادی بهبود پیدا نمی‎کند باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه تقویت شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسن قدیری‌ابیانه امشب در جمع دانشجویان گلستان اظهار کرد: ما در سراشیبی اقتصاد ریاضتی هستیم بنابراین اگر درست کار نکنیم وضعیت اقتصادی بهبود پیدا نمی‎کند. باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه تقویت شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری که روند پیشرفت سیاسی اصلاح‎طلبان را چگونه ارزیابی می‎کنید، گفت: اصلاح‎طلبان پیشرفت سیاسی ندارند بلکه به سمت پسرفت سیاسی حرکت می‎کنند.

وی با تاکید بر اینکه احساس مادری به نسبت به مملکت کم داریم، ابراز داشت: مملکت مال خودمان است همه باید برای پیش‌برد اهداف انقلاب اسلامی وارد صحنه شویم.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان داشت: اقتصاد ریاضتی نشان از کم‌رنگ بودن عملکرد خودمان است اگر دولت حتی بهترین سیاست را داشته باشد اما مردم به وظیفه خود عمل نکنند مشکلی حل نمی‎شود

وی در خصوص ارزیابی اصول‌گرایان و اصلاح‎طلبان گفت: اصول‌گرا نمی‎تواند اصلاح‎طلب نباشد، اصلاحات واقعی یعنی اسلامی‎تر شدن. اما برخی دور شدن از اسلامیت را اصلاحات می‎دانند که اینها اصلاح‎طلب نیستند بلکه افتضاح‎طلب هستند.

سفیر سابق ایران در مکزیک در پاسخ به سئوالی که آیا ارگانی برای بررسی عملکرد اقتصادی دولت برای به بار نیاوردن بدهی وجود ندارد، ابراز داشت: مجلس می‎تواند در این راستا ورود کند اما مجلس به وظایف خود به درستی عمل نمی‎کند و گاهی تصمیمات مجلس مانع ایجاد می‎کند.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه در کشور کار وجود دارد اما فرهنگ کار نیست، خاطرنشان کرد: توجه به فرهنگ کار گره‎گشای وضعیت اقتصادی است.

وی در خصوص یارانه گفت: یارانه از جیب فقرا به نفع ثروتمندان هزینه می‎شود هر کس ماشین داشته باشد و بیشتر مصرف ‎کند سهم بیشتری از یارانه می‎برد.

سفیر سابق ایران در مکزیک ابراز داشت: کسانی که از بیت‎المال عمومی مصرف می‎کنند باید پاسخگوی ۷۸ میلیون ایرانی باشند و مدیون همه ملت ایران به ویژه فقرا هستند.

 وی با اشاره به اینکه قیمت‎های یارانه‎ای آدرس غلط در تشخیص مزیت‎ها به ما می‎دهند، خاطرنشان کرد: اگر قیمت سوخت را واقعی کنیم از قاچاق سوخت جلوگیری می‎شود و دیگر به صرفه نیست با شتر و موتور قاچاق کنند.

این کارشناس علوم استراتژیک با بیان اینکه دولت هدف‌مندی یارانه‎ها را تعطیل کرده است، یادآور شد: دولت اعلام کرده در این راستا برنامه‎ای ندارد که این یکی از اشتباهات دولت است و باید خجالت بکشیم از اینکه عده‎ای در سطل زباله به دنبال غذا می‎گردند.

وی گفت: دولت در قانون جدید آورده که پنج درصد به قیمت سوخت اضافه می‎شود که این ذبح هدف‌مندی یارانه‎ها است، زیرا این افزایش بسیار کمتر داز میزانورم است. روش اختصاص یارانه نشان‎دهنده اقتصاد اسراف و اتلاف سرمایه است در شرایطی که کشور در حال تحریم است باید جلوی اتلاف سرمایه گرفته شود.

۹۳/۱۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">