پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵ ب.ظ

۰

این در حالی است که با توجه به کاهش قیمت نفت و با معادلات ساده ریاضی می توان ناپایداری و ناکافی بودن درآمدهای نفتی را در توسعه اقتصادی کشور متوجه شد.
وی، افزایش توقع مردم از دولت و مطالبه گر شدن آنها، تنبلی اجتماعی، امید به غیر خود بستن، متوسل شدن به معجزه، در انتظار شانس نشستن، امید به خارج و عقب افتادگی کشور را از پیامدهای وابستگی به درآمدهای نفتی ذکر کرد.
وی افزود: این آثار در حالی است که مردم و دولت هر کدام وظایف و نقشی در پیشرفت اقتصادی جامعه بر عهده دارند که عمل به آنها باعث پیشرفت کشور می شود.
قدیری ابیانه، مصداق عمل هر فرد و دولت به وظایف و نقش خویش در توسعه اقتصادی کشور را ، همان شعار سال بیان کرد و گفت: در شعار سال ۹۳ مقام معظم رهبری، عزم ملی، قبل از مدیریت جهادی آمده است.
وی افزود: با کار و تلاش تمام مردم، پرهیز از اسراف و جلوگیری از خرید کالاهای خارجی می توانیم وابستگی خود را به نفت کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه تمام مردم و مسوولان باید به اقتصاد مقاومتی عمل کنند و گرنه دچار ریاضت اقتصادی می شویم، افزود: نیاز کنونی دشمن نیز، اخلال در تولید و تحریم خرید کالاهای ایرانی است.
وی با بیان اینکه برای ارزیابی اقتصاد ایران و دولت باید واقعیت را بسنجیم، افزود: نسنجیدن واقعیت، منجر به نارضایتی مردم از تمام دولت ها می شود، حتی اگر موفق ترین عملکرد را داشته باشند.
وی اضافه کرد: وقتی دولت هزینه هایی را برعهده می گیرد، اینکه منابع مالی آن را از چه طریقی تامین خواهد کرد، سوالی است که باید از دولت ها از جمله دولت یازدهم پرسید.
وی ادامه داد: میزان بالای تعطیلات مناسبتی کشور، پایین بودن سن بازنشستگی، شاغل بودن یک نفر از چهار نفر و پایین بودن ساعات کار مفید، نشانه اقتصاد استراحتی است.
قدیری ابیانه افزود: با کاهش میزان تعطیلات سالانه، افزایش دو برابری بار تکفل و انجام هشت ساعت کار مفید در روز می توانیم اقتصاد عادی داشته باشیم.
قدیری ابیانه گفت: با حذف یارانه ثروتمندان می توان این وجوه را در منابع مشترک نفت و گاز سرمایه گذاری کرد تا سهم ایران از سوی کشورهای امارات و قطر برده نشود.
قدیری ابیانه اضافه کرد: با واقعی کردن قیمت سوخت، از قاچاق آن جلوگیری می شود و می توان این یارانه ها را در جاهای بهتر از جمله منابع مشترک نفت و گاز سرمایه گذاری کرد و فقرا بیش از ۳۰ درصد از ثروتمندان سهم ببرند. در ح۰الی که اکنون ثروتمندان ۳۰ برابر فقرا یارانه می گیرند.
در پایان این نشست به سوالات دانشجویان پاسخ داده شد.

منبع: ایرنا تاریخ: اسفند ۱۱, ۱۳۹۳

۹۳/۱۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">