پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۷:۲۸ ب.ظ

۰

سفیر سابق ایران در مکزیک، به اهمیت رزمایش پیامبر اعظم (ص) برای تقویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اشاره کرد و گفت: پیام رزمایش این است که دشمن بداند گزینه نظامی‌اش نه تنها گزینه پوسیده‌ای است بلکه آن میزی که گزینه۸ هایش روی آناست هم پوسیده است. پیام رزمایش پیامبر اعظم شکست قدرت پوشالی آمریکا است

به گزارش ترنم دشتی به نقل از دکتر محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک در گفت‌وگو با طنین یاس، به پیام رزمایش سپاه برای دشمنان که در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد، اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها خیلی روی ناوهایشان مانور می‌دهند و برای خود احساس قدرت می کنند؛ اما این رزمایش نشان داد که توان انهدام ناوهای آمریکایی را در زمان کوتاهی داریم.

 

آمریکا حریف ایران نخواهد شد

وی در ادامه عنوان کرد: البته مراکز پژوهشی غربی پیش بینی کرده بودند که اگر روزی آمریکا وارد جنگ بشود در روز تمام ناوهایش در این منطقه از بین خواهد رفت و بیست هزار کشته هم خواهد داد. یکی از دلایلی که غربی ها علی رغم همه شعارهایی که می دهند جرات نکردند به ایران حمله کنند هعم همین است.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: آنها قبلا در افغانستان و عراق شکست خوردند اسراییل هم با همه وحشی گری هایش مقابل حزب الله و حماس شکست خورد؛ بنابراین عقل سلیم حکم می کند که بدانند حریف ایران نخواهند شد و در آغاز یک جنگ با ایران شکست می خورند و همین هم باعث شکستشان است.

 

قدیری ابیانه همچنین تصریح کرد: این رزمایش ها اولا توان نظامی ایران را به نمایش می گذارد و ثانیا جنبه بازدارندگی دارد و دشمن متوجه می شود که نباید بیش از گذشته به ناوهای هواپیمابرش متکی باشد.

 

بی نیازی همسایگان از حضور بیگانگان در منطقه

وی در ادامه افزود: ضمن اینکه ایران اعلام کرده بود که این رزمایش ها علیه کشورهای همسایه نیست بلکه می توانیم بگوییم که با این رزمایش‌ها می‌تواند برای قدرت‌های دیگر روشن کند و کشورهای همسایه که نیازی به کشورهای بیگانه در این منطقه نیست و ما خودمان می‌توانیم این کار را بکنیم و سیاستمان نیز همین هست که با کشورهای منطقه برای حفظ امنیت خلیج فارس و کشورهای منطقه همکاری کنیم.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان کرد: ما هیچ قصدی علیه کشورهای دیگر نداریم از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ما این است که طمع به سلطه دیگران ندارد و یکی از دلایلی که انقلاب اسلامی ما توانست گسترش روز افزونی داشته باشد، همین ویژگی است که قرآن هم اشاره می‌کند که پیامبران هم در دعوت افراد به دین الهی تاکید می‌کردند این را برای خودمان نمی خواهیم و معمولا در فرهنگ جهانی این است که اگر کشوری احساس قدرت بکند می خواهد بر دیگران مسلط شود.

 

گزینه نظامی آمریکا، گزینه‌ای پوسیده است

قدیری ابیانه با بیان اینکه ایران قصد تسلط بر هیچ کشوری را ندارد، گفت: ما چنین قصدی نداریم با وجودی که عراق به ما تجاوز کرد و رژیم صدام خاک ما را هم اشغال کرد و ضرر زیادی به ما وارد کرد ولی الان دنیا می‌بیند که ما داریم از تمامیت ارضی عراق دفاع می‌کنیم که این خودش پیام مهمی است که به جهان صادر می‌شود.

 

وی همچنین به اهمیت این رزمایش برای تقویت تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: اینکه دشمن بداند گزینه نظامی اش نه تنها گزینه پوسیده‌ای است بلکه آن میزی که گزینه۸ هایش روی آناست هم پوسیده است.

 

ایرانی قدرتمند، پشتوانه تیم مذاکره کننده

سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: تیم مذاکره کننده ما باید بدانند و می دانند که یک کشور قدرتمند پشتوانه آنها است و از آن طرف هم دشمن ضعیف شده است، نباید نگران این باشند که اگر مذاکره به نتیجه نرسید دشمن غلطی می تواند بکند بلکه آنها کار خودشان را بکنند از حقوق ایران هم دفاع بکنند.

 

قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم کوتاه نیایند اگر نگران اینها نباشند که اگر مذاکره به نتیجه نرسید، ممکن است گزینه‌های نظامی یا گزینه‌های دیگر را آمریکا روی میز بگذارد یا به اصطلاح به آنها روی بیاورند و گزینه دیگری برای آمریکا وجود ندارد.

۹۳/۱۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">