پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴ ق.ظ

۰

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اوباما می داند اگر کنگره آمریکا طرحی بر علیه ایران تصویب کند و اگر دولت آمریکا بخواهد به آن مصوبات عمل کند در حقیقت در جهان منزوی خواهد شد. 

"محمدحسن قدیری ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به نظر بنده آنچه که باعث می شود آمریکا دست از تحریم ها بردارد، تحقق اقتصاد مقاومتی که موکول به تلاش تک تک مردم و همه مسئولان است.

وی در ادامه گفت: اوباما به خوبی می داند که گزینه های زیادی روی میز ندارد و گزینه نظامی برایش امکان پذیر نیست.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: اوباما متوجه است اگر کنگره آمریکا طرحی بر علیه ایران تصویب کند و اگر دولت آمریکا بخواهد به آن مصوبات عمل کند در حقیقت در جهان منزوی خواهد شد و همپیمانانش هم به تحریم ها طرفی نخواهند بست و دیوار تحریم ها فروپاشیده خواهد شد.

قدیری ابیانه با تأکید بر این که کنگره آمریکا و دیگر کشورها متوجه موضوعات مذکور نیستند، گفت: اوباما متوجه است اما به این معنی نیست که دشمنی اوباما علیه ما کم شده باشد. آن ها دشمنی شان برقرار است اما می داند که امکان گزینه نظامی ندارد و همچنین تشدید تحریم ها امکان پذیر نیست.

وی با بیان این که تصویب مصوبات جدید در شورای امنیت به علت بروز اختلافاتی که بین روسیه و ایالات متحده در موضوع اکراین پیش آمده، ممکن نیست، افزود: لذا تلاش می کند که در میز مذاکره به اهداف شان که محدود کردن جمهوری اسلامی ایران است برسند.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: آمریکا باید در جهت لغو مصوبات شورای امنیت علیه ما تلاش کند و تمامی تحریم های ؟آمریکا و اروپا را بردارد، البته اگر تمام تحریم ها در مسئله هسته ای هم برداشته شود، همان طور که "وندی شرمن" در کنگره گفته بود، تحریم ها را تحت بهانه حقوق بشر ، تروریسم و... دوباره وضع خواهند کرد. همچنین دولت بعدی هم می تواند تحریم هایی علیه ایران وضع نماید.

قدیری ابیانه با بیان این که باید مذاکرات ادامه پیدا کند، افزود: مذاکره کنندگان باید با قاطعیت مسیر خودشان را طی کنند اما ما باید بدانیم آنچه که می تواند باعث انصراف آمریکا از تحریم ها و فشارها شود، در حقیقت تحقق اقتصاد مقاومتی است، یعنی از تهدیدها به عنوان فرصتی برای پیشرفت استفاده کنیم و اگر آن ها ببینند ما این توانایی را داریم و ملت به همراه دولت وارد این عرصه شده، ادامه تحریم ها را بی فایده خواهند دید.

وی با تأکید بر این که زیان تحریم ها برای آن ها بیش از زیان تحریم ها به ما است، گفت: اگر آمریکا قسم یاد کند که پایبند تعهداتش خواهد بود، نمی توان به آن تعهدات اطمینان داشت زیرا خلف وعده، دروغ و جنایت بخشی از سیاست ها و یکی از پایه های سیاست آمریکاست.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان این که ما باید ضمانت های عملی از طرف مقابل بگیریم و در مقابل آن ها آماده باشیم که هرگاه آن ها به وعده هایشان عمل نکردند ما هم اقدامات لازم را علیه شان انجام دهیم.

۹۳/۱۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">