پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶ ب.ظ

۰

خبرگزاری فارس: انقلاب اسلامی اجازه انحراف از مسیرش را نمی‌دهد / نمی‌توان جمهوریت با همه مظاهرش را جمهوری اسلامی نامیدسفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه نمی‌توان جمهوریت مطلق با همه مظاهرش را جمهوری اسلامی نامید، گفت: انقلاب اسلامی اجازه انحراف از مسیرش را نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدحسن قدیری‌ابیانه روز گذشته در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به صحبت‌های اکبر اعلمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: حتی اگر جو جامعه کاملا ضد‌دینی باشد و یک نفر بگوید چون جامعه این‌گونه است، دست از دین می‌کشم، چنین دلیلی در محضر خدا پذیرفتنی نیست.

وی بیان داشت: آرمان‌های انقلاب زمانی محقق می‌شود که همه در راستای آن تلاش کنند از جمله در مبارزه با فساد و باید در نظام اسلامی فساد ریشه‌یابی و ریشه‌‌کن شود.

قدیری‌ابیانه افزود: در قضیه فتنه 88 گفتیم مناظره بگذارید اما حاضر نشدند و گفتند تریبون بدهید خودمان به تنهایی صحبت کنیم، مردم را تحریک کردند و امنیت جامعه را به هم ریختند.

وی تصریح کرد: باید افراد و جریان‌های سیاسی پاسخ‌گو باشند، مسئولان حکومت را چه کسی انتخاب می‌کند، رئیس جمهور، نماینده مجلس و... را ما شهروندان انتخاب می‌کنیم، حالا اگر ما ایرادی داشته باشیم به انتخاب خودمان است.

قدیری‌ابیانه عنوان کرد: اینکه مردم ناراضی هستند، معیشت، مسکن، اشتغال و... را چرا دولت برای ما تامین نمی‌کند، اشتباه می‌کنند، چون دچار توهم نفتی هستند، تصور مردم از درآمد نفتی چندین برابر واقعیت است، لذا توقع آنها متناسب با تصور غلطی است که از درآمدها دارند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: نظام ما جمهوری است، یعنی مردم نماینده ‌مجلس و رئیس جمهور و ... را انتخاب می‌کنند و اگر قومیت‌گرایانه با توقعات بیجا، افراد نامناسب را انتخاب کردیم، تقصیر نظام نیست، باید اول انتخاب خودمان را درست کنیم و بعد کارمان را درست انجام دهیم، اما متاسفانه در فرهنگ کار جزء ضعیف‌ترین‌های دنیا هستیم.

قدیری‌ابیانه گفت: اشکال نه از اسلام است نه از نظام، اشکال از کسانی است که با فریب افکار عمومی به مجلس رفتند و آنجا هم غیر از شعار دادن کاری بلد نیستند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا عنوان کرد: در آمریکا شیوه انتخابات این‌گونه است که مردم در ایالت‌های مختلف عده‌ای را به عنوان نماینده انتخاب می‌کنند و آنها هم جلسه‌ای تشکیل می‌دهند که چه کسی رئیس جمهور باشد و بعد منحل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در ایران ما مجلس خبرگان رهبری داریم، آنها می‌گویند چه کسی رهبر باشد ولی بعد منحل نمی‌شوند، حق نظارت دارند، حق عزل دارند که هیچ مجلسی در دنیا قدرت حقوقی خبرگان رهبری را ندارد، تصریح کرد: این جا بحث دولت مطلقه نیست، سلطنت را قبول نداریم به معنی اینکه بعد از رهبر فرزندش بیاید وگرنه هیچ حکومتی نیست که مطلقه نباشد.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: مطلقه از این منظر است که اسلام پیاده شود، خوب مردم این‌گونه می‌خواهند، این‌گونه به قانون اساسی رای دادند، اینکه آقای اعلمی از هر بحثی استفاده می‌کنند و تعرض به حوزه رهبری دارند، شیوه‌ ایشان است و بالاخره از این فرصت‌ها هم سوء استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ما دموکراسی غربی را قبول نداریم، گفت: نه تنها در ایران بلکه در انگلستان هم یکی مثل سلمان رشدی به مقدسات اهانت کند، حکمش را صادر می‌کنیم، مردم هم حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به صحبت‌های اکبر اعلمی ادامه داد: اینکه جمهوریت با همه مظاهر آن یعنی چه، یعنی همجنس‌باز هم باید بتواند نامزد ریاست جمهوری شود، اینکه دیگر جمهوری اسلامی نمی‌شود.

قدیری‌ابیانه افزود: فرق انقلاب ما با دیگر انقلاب‌‌ها در این است که اجازه نداد کسی که در راس قدرت می‌آید، انقلاب را منحرف کند.

 

۹۳/۱۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">