پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۶ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه: حقوقی که اقلیت‌ها در ایران دارند، هیچ جای دنیا ندارند / آزادی فرانسه و غرب را قبول نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، روز گذشته مناظره‌‌ای‌ با موضوع «آرمان‌های انقلاب» با حضور محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک و اکبر اعلمی نماینده تبریز در مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تالار اندیشه دانشکده ادبیات دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در این نشست و در جمع دانشجویان اظهار داشت: عمر متوسط در ایران قبل از انقلاب 52 سال بود و اکنون 72 تا 76 سال.

35 سال فقرزدایی در چارچوب شعار عدالت جزو سیاست‌های نظام قرار گرفته و از اول هم با جهاد سازندگی شروع شد، دستارودهای بزرگی هم داشتیم اما کار تمام نشده است.

وی فداکاری مردم را عامل تسریع در روند پیروزی انقلاب دانست و بیان داشت: با این فداکاری رژیم ستم‌شاهی که مورد حمایت همه قدرت‌های چپ و راست بود، سرنگون و سیاست عدالت و فقرزدایی که جزو اهداف و شعارهای فرهنگی انقلاب اسلامی بود جایگزین شد.

قدیری‌ابیانه عنوان کرد: اقشار با درآمد متوسط و دیگر افراد جامعه که درخواست تحول فرهنگی در چارچوب مبانی اسلام داشتند و شعار آن را هم سر می‌دادند، امام راحل این انقلاب را رهبری کردند و افرادی هم بودند با مبانی اعتقادی دیگری با شاه مبارزه می‌کردند.

وی با بیان اینکه در زمان شاه آزادی فساد و فحشا بود، افزود: اینکه مردم رهبری امام راحل را پذیرفتند به خاطر اسلام بود و با اسلام هم اقتصاد اصلاح و عدالت هم در جامعه ایجاد می‌شود و اینکه آقای اعلمی می‌گوید، مردم آزادی‌های فراوان می‌خواستند، اتفاقا ما خیلی از آزادی‌ها را نمی‌خواستیم.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: در رژیم ستم‌شاهی فساد بیداد می‌کرد، در روستاها مردم برای نیازهای زندگی دست و پا می‌زدند، آزادی واقعی وجود نداشت، اما آزادی فساد بود و بلکه ترغیب هم می‌شدند که این کارها را بکنند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در رژیم ستم‌شاهی فقر بود اما مردم در انقلاب به خاطر شکم جانشان را دست نگرفتند‌، گفت: این از مواردی است که حتی تحلیل‌گران کمونیست نمی‌توانند تشخیص دهند چه معنایی دارد.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: تظاهرات‌هایی که در دنیا می‌شود فقط یک قشر خاص مثل کارگر، کشاورز‌، زن یا مرد هستند، مثل ما نیستند که 22 بهمن همه اقشار از همه وضعیت به میدان بیایند.

سفیر اسبق ایران در استرالیا بیان داشت: این هم که فکر کنیم توسعه اقتصادی مستلزم آزادی‌های آن چنانی است، خیر، اگر غرب پیشرفت کرد به خاطر یکسری آزادی‌ها نبود، الان بعضی از افرادی که بدحجاب می‌پوشند فکر می‌کنند پیشرفت غرب به خاطر بی‌حجابی و آزادی روابط دختر و پسر یا آزادی احزاب است که اشتباه و برداشتی علط محسوب می‌شود.

قدیری‌ابیانه عنوان کرد: تا زمانی که حرف‌های شما برای آنها خطر نداشته باشد می‌گویند اشکال ندارد، اما اگر احساس خطر کنند، تعطیلش می‌کنند، مثل جنبش 99 درصدی در آمریکا.

وی اظهار داشت: ما برای اسلام انقلاب کردیم، اسلام همه چیز را در بر می‌گیرد و غیر اسلام را هم قبول نداریم، ما آزادی فساد و توهین به مقدسات مثل کتاب سلمان رشدی و آتش زدن پرچم امام حسین (ع) را قبول نداریم.

قدیری‌ابیانه گفت:  مردمبرای اسلام انقلاب کردند، اما اینکه چه اندازه محقق شد، بستگی دارد به اینکه مسئولان و مردم چه کردند، ما معمولا در ایران اشتباه می‌کنیم و تنها نقش مسئولان را می‌بینیم و نقش مردم را نمی‌بینیم.

سفیر اسبق ایران در مکزیک تاکید کرد: چرا مردم کوفه امام حسین (ع) را دعوت کردند و بعد شمشیر کشیدند، آیا اشکال از امام حسین (ع) بود، نه اشکال از مردم بود، چرا امام حسن (ع) نتوانست حکومت تشکیل دهد، آیا مدیر نبود یا مردم همراهی نکردند.

قدیری‌ابیانه بیان داشت: باید ببینیم اشکال از شعارها و وعده‌ها است یا اشکال از خودمان و در این میان سهم مسئولان، مردم و شخص خودمان به چه میزان است.

وی گفت: آقای اعلمی ارزیابی کردند که هر چه می‌گویند علمی و معرفتی است و حرف‌های دیگران نه معرفتی و نه علمی است، یعنی خودشان ملاک معرفت‌شناسی هستند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: البته قبل از انقلاب برخی افراد کمونیست، حزب توده‌ای، فداییان خلق و عضو سازمان منافقین بودند، اما ربطی به اسلام نداشتند و امام راحل ‌فرمودند شعار ما اسلام است و کسانی که غیر از این شعار دهند از ما نیستند.

وی افزود: ما که نگفتیم در کشورهای دیگر انقلابی صورت نگرفته، بلکه انقلابی با محوریت اسلامی نشده است و به همین دلیل در الجزایر بالای یک میلیون نفر کشته می‌شوند، ما هم اگر می‌خواستیم اسلامی عمل نکنیم، باید میلیون‌ها کشته می‌دادیم.

این فعال سیاسی عنوان کرد: اینکه برخی می گویند شاه هم زیارت می‌‌رفت و مردم در دینشان آزاد بودند، سئوال این است آیا شعائر اسلامی را هم شاه ایجاد کرد درحالی که رژیم پهلوی با اسلام واقعی مخالفت و حتی حجاب را از سر زن‌ها کشیدند؟، این روحانیت و مساجد بودند که اسلام را گسترش دادد و خیلی‌ از علما شکنجه و شهید شدند.

وی ادامه داد: نمی‌توان مذهبی بودن مردم را پای نظام شاهنشاهی گذاشت، اینکه آقای اعلمی می‌گوید من معرفت دارم تو نداری، من می‌گویم این تحلیل‌های شما خیلی بی‌معرفتی است.

قدیری‌ابیانه گفت: اینکه می‌گویید اسلام حکومتی نباید باشد، یعنی مثل غرب، اگر پارلمان به هر چیزی رأی داد کاری نداشته باشیم که با دین منطبق است یا خیر، این می‌شود نروژ که دو مرد هم می‌توانند با هم ازدواج کنند.

وی اظهار داشت: مردم ما حکومت دینی خواستند، «جمهوری اسلامی»، یعنی مردم انتخاب کنند و اسلامی هم باشد، امام حسین (ع) برای چه قیام کرد، حکومت دینی تشکیل دهد، پیامبر اکرم (ص) حکومت براساس دین تشکیل دادند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: شما اصل حکومت دینی را نفی می‌کنید و می‌گویید دین شخصی باشد، این حرف‌ها را مردم ما قبول نداشته و ندارند.

وی افزود: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و آزادی هم آزادی در چارچوب اسلام است و ما افتخار می‌کنیم به اینکه آزادی فرانسه و غرب را قبول نداریم، آزادی غرب می‌گوید به هر که دوست داشتم توهین می‌کنم اما شما حق ندارید به ملکه انگلیس توهین کنید.

سفیر اسبق ایران در استرالیا خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید همه کار کنیم، اگر حاکم امام علی (ع) باشد و مردم به وظیفه خود عمل نکنند به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم، کما اینکه نهج‌البلاغه مملو از این است که مردم به وظایف خود عمل نکردند.

قدیری‌ابیانه عنوان کرد: برخورد با فساد واجب است و یکی از جاهایی که باید این کار را انجام دهد مجلس است، مجلس را هم مردم انتخاب می‌کنند اگر مردم اشتباه کنند، مجلس هم کار را درست انجام نمی‌دهد.

وی گفت: ما شاهد تحریفاتی از زبان اعلمی از قول حضرت امام راحل بودیم، امام در رابطه با آزادی فرمودند کمونیست‌ها آزادند اگر توطئه نکنند.

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: الان افرادی که در راس کار هستند به غیر از رهبری که باید روحانی باشد، لازم نیست که دیگران هم روحانی باشند، رئیس جمهور ما انتخاب نشد چون روحانی است، مردم رای دادند، روحانیت به خاطر این عنوان رئیس جمهور نشده، مردم رای دادند.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری که می‌خواهد فقیه اصلح را انتخاب کند، می‌گویند خودش هم باید فقه‌شناس و اسلام‌شناس باشد، والا رئیس مجلس، نماینده، رئیس جمهور و ... شرط روحانیت بودن نیست.

قدیری‌ابیانه بیان داشت: می‌گوییم روحانیت باید کنار برود، مگر این جا ترکیه است، حقوقی که اقلیت‌ها در ایران دارند هیچ جای دنیا ندارد، در آمریکا 13 میلیون مسلمان است یک نماینده ندارند اگر می‌خواستیم مثل آنها عمل کنیم هیچ کدام از اقلیت ها نمی‌توانستند نماینده در مجلس داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اقلیت های دینی مراکز مذهبی، بیمارستان، مدارس همه چیز دارند اما یک یهودی می‌تواند در هر مدرسه‌ی دولتی نیز ثبت نام کند و هیچ منعی ندارد.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: امام نگفتند جمهوری دموکراتیک، گفتند آرای مردم. مردم هم به جمهوری اسلامی رای دادند، اما چون اسلامی است کسانی که می‌خواهند در حکومت قرار گیرند باید مسلمان باشند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: ما نمی‌گوییم صهیونیستهای ایرانی بیایند ایران مثل همان جا آدم بکشند، می‌گوییم یهودیان ایرانی که به اسرائیل رفتند برگردند به کشورشان ایران و دست از تجاوز به حقوق فلسطینی ها بردارند. بیایند به اینجا و آدم شوند، والا الان هم ایرانیان یهودی بخواهند برگردند منعی برای آنها نیست، خوشحال هم می‌شویم که فلسطین را رها کنند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: ما دنبال برابری حقوق زن و مرد نیستیم، دنبال عدالت در حقوق زن و مردم هستیم، چون زن چیزی کم ندارد که بخواهد مثل مرد باشد.

وی با بیان اینکه مبارزه با سانسور در قوانین جمهوری اسلامی هست، گفت: اما ما فحشا را سانسور می‌کنیم، چون مردم ما مذهبی و نظام ما اسلامی است.

۹۳/۱۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">