پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۱۰ ق.ظ

۰

فرزندان ناخلف انقلاب اسلامی نتوانستند آن را ببلعندولایی بودن انقلاب اسلامی سبب شد تا فرزندان انقلاب نتوانند آن را ببلعند؛ بلکه خود در انقلاب هضم شدند؛ یعنی نتوانستند انقلاب را بخورند.

به گزارش پایگاه خبری فرجام،بحث ریاست جمهوری سید ابوالحسن بنی‌صدر و عزل وی از این سمت، یکی از موضوعات مناقشه انگیز در تاریخ انقلاب است. دوران هفده ماهه ریاست جمهوری بنی صدر (اسفند 58 تا خرداد 1360) یکی از پرحادثه‌ترین دوران‌های انقلاب اسلامی است.

به بهانه سالروز غائله 14 اسفند 59 و روشن‌شدن ماهیت بنی صدر برای همگان، سراغ دکتر محمد حسن قدیری ابیانه رفتیم و درخصوص زندگی و شخصیت بنی صدر و ارتباطش با گروهک منافقین با وی گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

قدیری ابیانه در خصوص شناخت و آشنایی خود با بنی‌صدر گفت: بنی صدر را از قبل از انقلاب می‌شناختم و در فرانسه به منزلش رفت و آمد می‌کردم. او دم از اسلام می‌زد و خودش را در حد آیت‌الله می‌‌دید؛ اما همسر و دخترانش بی حجاب بودند.

وی افزود: بنی صدر دم از مبارزه با رژیم شاه می‌زد و نشریه جبهه ملی را که شعارش «حکومت ملی خواست ملت ایران است» بود، منتشر می‌کرد. بنی صدر می گفت وقتی مردم کشور مسلمان هستند حکومت نیز اسلامی خواهد بود هرچند که اسمش حکومت ملی باشد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه بنی صدر در بسیاری از موضوعات با امام و مردم متفاوت بود و در مرحله‌ای حتی حاضر شد با سازمان جاسوسی آمریکا زد و بند کند، تاکید کرد: در اسناد به‌دست آمده از لانه جاسوسی آمده است که مأمور سازمان سیا گزارشی را برای مرکز ارسال کرده که در آن بنی صدر در ازای مشورت‌دادن به آنها ماهانه مبلغ 1000 دلار دریافت کند.

وی گفت: بعدها بنی صدر این موضوع را تکذیب کرد و گفت که مبلغ 3000 دلار بوده و او نپذیرفت که به این سازمان جاسوسی مشورت دهد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به گردهمایی 14 اسفند 59 که سبب هوشیاری برخی از مردم و سیاسیون نسبت‌به ماهیت بنی‌صدر شد، اضافه کرد: امام پس از غائله 14 اسفند همچنان از عزل بنی صدر خودداری کردند و منتظر روشن‌شدن افکار عمومی و نظر آنان بودند.

این فعال رسانه با بیان اینکه بنی صدر زمانی که خود را تنها یافت به سازمان منافقین و سرکرده آن مسعود رجوی پناه برد، خاطر نشان کرد: بنی صدر با رجوی ائتلاف پنهانی کرد و پیش از اینکه مجلس عدم کفایت سیاسی بنی صدر را تصویب کند، امام حکم فرماندهی کل قوا را از او گرفت.

وی افزود: بنی صدر بلافاصله پس از عزل پنهان شد و پس از حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر 1360 که توسط منافقین صورت گرفت؛ در حالی که آرایش و لباس زنانه برتن داشت به همراه مسعود رجوی به پاریس فرار کردند.  

قدیری ابیانه ادامه داد: بنی صدر پس از یک سال از فرارش به پاریس دختر خود را به عقد رجوی درآورد تا حرم‌سرای رجوی کامل شود که بعداً به طلاق کشیده شد.

این فعال اصول‌گرا با بیان اینکه می‌گویند انقلاب فرزندان خود را می‌خورد مانند انقلاب فرانسه و روسیه، تاکید کرد: ولایی بودن انقلاب اسلامی سبب شد تا فرزندان انقلاب نتوانند آن را ببلعند؛ بلکه خود در انقلاب هضم شدند؛ یعنی نتوانستند انقلاب را بخورند.

وی افزود: بعد از بنی صدر نیز شاهد انحرافاتی از برخی رؤسای جمهور بوده‌ایم، به طور مثال خاتمی در دوره 8 ساله ریاست جمهوری، شعارهایی جون جمهوریت و مردم سالاری و جامعه مدنی می‌داد؛ اما در فتنه 88 با وجود شکست موسوی در انتخابات، او را پیروز انتخابات معرفی کرد.

قدیری ابیانه در خاتمه با اشاره به انحراف احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری خود گفت: احمدی نژاد مایل بود با روی‌کار آوردن صوری مشایی با طرح مشابه (پوتین‌-مدودف) برای 12 سال دیگر هم بر اریکه قدرت بماند. با این تفاوت که می‌خواست این اتفاق از طریق قانون و انتخابات صورت بگیرد.

۹۳/۱۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">