پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴ ق.ظ

۰

فاکس نیوز نظر‌سازی می‌کند نه نظر‌سنجی

دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴ ق.ظ
محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس سیاست خارجی گفت: شبکه فاکس‌نیوز یک شبکه صهیونیستی است که توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود و خط مشی آن این است که به جای نظرسنجی نظرسازی می‌کند. وی افزود البته گاهی هم در شکل دادن افکار عمومی تاثیر دارد و برای تاثیرگذاری به صورت روال رایج به جعل و تزویر و سانسور اقدام می‌کند. 
وی در پایان خاطرنشان کرد و گفت: افکار عمومی ملت امریکا موافق توافق هسته‌ای با تهران است چرا که همه قرائن این امر را نشان می‌دهد اما چه افکار عمومی موافق توافق با ایران باشد چه مخالف، ما تصمیم‌مان براساس منافع خودمان است و از حقوق خودمان دفاع می‌کنیم و اگر مذاکرات به هر دلیل به نتیجه نرسد مقصر آن آمریکاست.
متن کامل گزارش روزنامه سیاست روز:ارزیابی از جو رسانه‌ای علیه ایران/ امریکا و متحدانش نمی‌خواهند توافق شود
امریکا و متحدانش نمی‌خواهند توافق شود
 

کارشناسان بر این عقیده‌اند ادعای شبکه خبری فاکس نیوز مبنی بر مخالفت ۸۴ درصدی مردم امریکا با توافق هسته‌ای با تهران جریان‌سازی ضد ایرانی همسو با سیاستمداران مغرضشان است تا نگذارند مذاکرات هسته‌ای در موعد مقرر به نتیجه برسد.
طی سال‌های اخیر و به موازات ادامه روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، هر زمان که بحث دستیابی طرفین به توافق جدی‌تر شده، شاهد مکر و نیرنگ محافل سیاسی و برخی محافل رسانه‌ای غرب بودیم تا فضای رسانه‌ای را به سمت و سویی ببرند که ضمن حاکم شدن جو منفی در فضای مذاکرات از توافقی خوب با ایران ممانعت کنند.
این‌بار نیز با نزدیک‌تر شدن به ضرب‌الاجل توافق هسته‌ای، روند جدیدی علیه ایران در مطبوعات غربی شکل گرفته است. چنانچه دیروز تسنیم خبری را به نقل از تایمز اسرائیل، روی تلکس خبری‌اش رفت که گفته بود نتایج جدیدترین نظرسنجی شبکه فاکس نیوز نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها معتقد نیستند که دولت آمریکا به اندازه کافی برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی، تلاش کرده و اکثر مردم آمریکا با دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران مخالفت کرده‌اند.
بر‌اساس این نظرسنجی که در آستانه سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا انجام شده، ۵۷ درصد مردم آمریکا اعلام کرده‌اند که کاخ سفید اقدامات کافی را برای متوقف کردن ایران در مسیر خود به سوی تولید یک بمب اتمی، انجام نداده است.
نظرسنجی فاکس نیوز حاکی است، ۸۴ درصد مردم آمریکا نیز بر این باورند که این یک ایده بد است که به ایران اجازه می‌دهد تا ظرف ۱۰ سال به سلاح‌های هسته‌ای دست یابد.
حدود ۵۵ درصد آمریکایی‌ها نیز اعلام کردند که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، این مساله یک فاجعه خواهد بود. ۴۰ درصد آمریکایی‌ها نیز اعلام کرده‌اند که این مشکلی است که می‌توان آن را مدیریت کرد.
این نظرسنجی همچنین افزود: ۶۵ درصد مردم آمریکا از استفاده از نیروی نظامی علیه ایران در صورت لزوم، حمایت کرده‌اند. حدود ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نیز اعلام کردند که واشنگتن به اندازه کافی از اسرائیل حمایت نکرده است. ۵۹ درصد مردم نیز اعلام کرده‌اند که اوباما یک مذاکره‌کننده ضعیف با رهبران خارجی است. این رقم سال گذشته نیز به ۵۴ درصد رسیده بود.
یک نظرسنجی دیگر نیز نشان داد که ۴۵ درصد آمریکایی‌ها از موضع نتانیاهو در قبال ایران حمایت می‌کنند. نظرسنجی جدید موسسه راسموسن حاکی است که طرح دولت اوباما برای متوقف کردن ۱۰ ساله برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو بخشی از تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران، با حمایت ۳۵ درصدی مردم آمریکا روبرو شده است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۵ درصد مردم آمریکا با موضع نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران و توافق قدرت‌های جهانی با تهران، موافق هستند.

نگاهی به سابقه فاکس نیوز
این نظرسنجی در حالی صورت گرفت که باید بگوییم کمپانی خبری فاکس یکی از مهمترین رسانه‌های آمریکایی است به دلیل رابطه تنگاتنگ با گروه‌های جمهوری‌خواه، در بحث‌های رسانه‌ای، در شمار رسانه‌های جهت‌گیر قرار می‌گیرد. اگر چه شعار "بی‌طرفی و تعادل" مهمترین شعار حرفه‌ای این رسانه خبری است؛ برخی از کارشناسان علوم ارتباطات معتقدند که این رسانه چندان هم در پوشش خبرها بی‌طرف نیست. پوشش خبری جانبدارانه ‌این رسانه از نیروهای نظامی ‌در جنگ ۲۰۰۳ عراق و استفاده از "خبرنگاران همراهی که عقبه سیاسی و وابستگی به حزب جمهوری‌خواه داشته‌اند، مانند "الیور نورس" از شواهد اخیر دال بر تولید خبر سوگیرانه فاکس هستند.
اگر چه فاکس در بحث‌های رسانه‌ای به عنوان یک رسانه حرفه‌ای و مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته مطرح است اما انتقاداتی نیز مبنی بر وجود جهت‌گیری در امر خبررسانی این رسانه وجود دارد. حمایت مالی سرمایه‌گذاران جمهوری‌خواه از این رسانه و استفاده از خبرنگاران و مجریان زبده جمهوری‌خواه از جمله دلایل وارد کردن انتقاد به عینی‌گرایی و شعارهای معروف این رسانه هستند.
هنوز مذاکرات وین ۸ را از خاطر نبرده‌ایم، مذاکراتی که نقطه آشکارساز طغیان‌گری اعضای ۱+۵ در دقیقه ۹۰ مذاکرات هسته‌ای بود. در حالی که پس از ماه‌ها، هفته‌ها و ساعات متعدد مذاکرات مستقیم، غیر‌مستقیم، دوجانبه، چند‌جانبه، ایمیلی، واسطه‌ای، پنهانی و‌... طرفین آماده اعلام توافق بر روی کلیات بودند، جان کری به دستور مستقیم کاخ سفید و به واسطه قول و قراری که سران آل‌سعود جهت ایجاد اخلال در قیمت نفت اوپک به واشنگتن دادند، بازی را در دقیقه ۹۰ بر هم زد! کاخ سفید در عرض یک چشم به هم زدن، سلسله دستاوردها و توافقات صورت گرفته در جریان سلسله مذاکرات هسته‌ای را نادیده انگاشت و نقش تخریبی فرانسه نیز رنگ گرفت در جریان مذاکرات ژنو ۲ ( مذاکرات آبان‌ماه سال ۱۳۹۲) نیز لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به دستور مستقیم لابی "سوسیال - صهیونیسم" در کشورش و همچنین پس از خط و نشان کشیدن‌های اعراب منطقه در‌خصوص آسیب دیدن قراردادهای تسلیحاتی مشترک آنها و پاریس به یکباره صحنه مذاکرات برهم ریخت و توافقی صورت نگرفت.
این‌بار هم شاهد چنین رویکردی هستیم ادعای قابل تامل در این نظر سنجی از یک‌سو از سویی دیگر نشست چند روز پیش اعضای ۱+۵ در پاریس و اظهارات مقامات فرانسوی مبنی بر کافی نبودن تعهدات ایران و تاکید دو وزیر خارجه امریکا و فرانسه برای دستیابی به توافقی درست البته از نظر آنها با تهران حاکی از این است که آهنگ نرسیدن به مذاکرات از هم‌اکنون نواخته شده آن هم از سوی امریکا و متحدانش و احتمال توافق نشدن علی‌رغم عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق خوب با طرف مقابل بخاطر زیاده‌خواهی و بی‌صداقتی‌های ۱+۵ روند صعودی را پیش گرفته است.
نظر‌سنجی فاکس نیوز مبنی بر مخالفت ۸۴ در صدی مردم امریکا با توافق هسته‌ای در حالی است که ۱۳اسفند سال‌جاری واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی لوبلاگ؛ نتایج این نظرسنجی همزمان با تلاش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای متقاعد کردن کنگره آمریکا برای جلوگیری از دستیابی به چنین توافقی منتشر شد.
بر‌اساس این نظرسنجی که دانشگاه مریلند انجام داده است، ۶۱ درصد آمریکایی‌ها از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها حمایت می‌کنند.
کارشناسان معتقدند شبکه خبری فکس نیوز و دیگر رسانه‌های همسو با آن در شرایطی که همه گمانه‌زنی‌ها بر احتمال توافق هسته‌ای با ایران پیش می‌رود همراه با امریکا و متحدانش یک سلسله جریان‌سازی‌ها را علیه مذاکرات هسته‌ای به راه انداختند تا نگذارند روند مذاکرات در مسیر مستقیم پیش رفته و ملت ایران از حقوق هسته‌ای شان برخوردار شوند.

نظرسنجی فاکس نیوز جایگاه علمی ندارد
حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجی در‌خصوص رویکرد ضدایرانی برخی شبکه‌های خبری در قالب نظرسنجی به سیاست روز گفت: در واقع این نظرسنجی‌ها که از سوی شبکه‌های خبری همچون فاکس نیوز با این عنوان که ۸۴ درصد از مردم آمریکا مخالف توافق هسته‌ای با ایران هستند هیچ‌گاه جنبه علمی نداشته است و با جهت‌گیری هدایت شده رهبری می‌شود. وی افزود: این موسسات و موسسات شبیه به آن بیشتر وابسته به لابی صهیونیست‌هاست و در آستانه توافقات همیشه شاهد بودیم که یکسری جریان‌سازی‌های این چنینی علیه ایران به راه بیندازند.
آنطور که هانی‌زاده می‌گوید به نظر نمی‌رسد مردم آمریکا با یک توافق هسته‌ای خوب با ایران مخالفتی داشته باشند برعکس موافق توافق با تهران هستند چنانچه نظرسنجی‌های گذشته نیز موید همین مسئله بود. وی تصریح کرد: ضمن اینکه شخص باراک اوباما درصدد ایجاد دستاورد تاریخی در دو سال باقی مانده ریاست جمهوری‌اش است تا بتواند از طریق امضای یک توافق‌نامه با ایران یک‌بار دیگر زمینه حضور دموکرات‌ها را بر کرسی قدرت در آمریکا فراهم کند. وی در پایان خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند تا از ادامه دستیابی به توافق با ایران ممانعت کنند بنابراین اینگونه فضاسازی‌های رسانه‌ای - تبلیغاتی است برای ایجاد جنگ روانی در آستانه مذاکرات هسته‌ای تا توافقی صورت نگیرد.

توطئه‌ای برای برهم زدن میز مذاکرات
دکتر سیدرضا صدرالحسینی گفت: با توجه به فضاسازی‌های ضدجمهوری اسلامی ایران که از زمان ریاست جمهوری جورج‌بوش توسط رسانه‌های همسو با کاخ‌سفید آغاز شد نگاه بخشی از مردم آمریکا که بدون توجه به رسانه‌ها و واقعیت‌های موجود ارزیابی و تحلیل خویش را از این رسانه‌ها دریافت می‌کردند جنگ‌طلبی و خارج شدن از معیارهای بین‌المللی به عنوان ویژگی‌های ملت ایران قلمداد می‌شود.
وی افزود: بنابراین یکی از ظلم‌ها و جنایات جنگ سالاران آمریکایی و صهیونیست‌ها معرفی غلط ملتی با تمدن، با اصالت و صلح خواه و صلح‌جو می‌باشد متاسفانه در آخرین نظرسنجی شبکه فاکس‌نیوز به غلط موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را غیرصلح‌آمیز معرفی نمود و به گونه‌ای تحلیل شده است که ملت ایران به دنبال اهداف غیرصلح‌آمیز از هسته‌ای شدن می‌باشد و این اقدام در کنار صحبت‌های اخیر مقامات آمریکایی و فرانسوی نشان از یک توطئه پیچیده برای غیرانسانی برعلیه ملت ایران می‌باشد.
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: بنابراین موضوع صلح‌آمیز بودن هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حتما باید توسط آژانس بین‌المللی هسته‌ای، کنفرانس کشورهای غیرمتعهد و همه سازمان‌های مستقل و آگاه به سمع و نظر مردم جهان بالاخص آمریکا برسد تا بدین ‌وسیله واقعیت‌های موجود برای بشریت واضح و آشکار گردد.

فاکس نیوز نظر‌سازی می‌کند نه نظر‌سنجی
محمدحسن قدیری‌ابیانه دیگر کارشناس سیاست خارجی گفت: شبکه فاکس‌نیوز یک شبکه صهیونیستی است که توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود و خط مشی آن این است که به جای نظرسنجی نظرسازی می‌کند. وی افزود البته گاهی هم در شکل دادن افکار عمومی تاثیر دارد و برای تاثیرگذاری به صورت روال رایج به جعل و تزویر و سانسور اقدام می‌کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد وگفت: افکار عمومی ملت امریکا موافق توافق هسته‌ای با تهران است چرا که همه قرائن این امر را نشان می‌دهد اما چه افکار عمومی موافق توافق با ایران باشد چه مخالف، ما تصمیم‌مان براساس منافع خودمان است و از حقوق خودمان دفاع می‌کنیم و اگر مذاکرات به هر دلیل به نتیجه نرسد مقصر آن آمریکاست.

کد مطلب: 91528
 
Share/Save/Bookmark
 


۹۳/۱۲/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">