پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۵:۰۱ ق.ظ

۰

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور استراتژیک با اشاره به نتیجه احتمالی مذاکرات هسته ای، گفت: حتی در صورتی که نتیجه مذاکرات به نفع جمهوری اسلامی ایران منجر شود، مشکلات اقتصادی کشور برطرف نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  محمد حسن قدیری ابیانه در جلسه هفتگی انصار حزب الله تهران، با اشاره به  نتیجه احتمالی مذاکرات هسته ای، گفت: حتی اگر نتیجه مذاکرات به نفع جمهوری اسلامی ایران پایان یابد مشکلات اقتصادی برطرف نخواهد شد، تمامی مردم و مسوؤلان در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید دست بکار شوند تا مشکلات کشور پایان یابد.

 

ترجیح کالای خارجی نسبت به داخلی سبب وابستگی به ارز می گردد
وی با اشاره به دلیل مشکلات اقتصادی در داخل کشور، گفت: متاسفانه مردم کالای خارجی را نسبت به کالای داخلی ترجیح داده و این عمل وابستگی کشور به ارز را افزایش می دهد، اگر مردم اقتصاد داخلی را شکوفا کنند کشور در تمامی زمینه های پیروز خواهد شد.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه در سال 1389 سرانه کار مفید در کشور 64 دقیقه بوده است، ابراز داشت: در سال 89 سرانه کار مفید با نامگذاری آن به سال کار مضاعف، همت مضاعف به 62 دقیقه بود که این رقم در سال 92 به 22 دقیقه کاهش یافت، در سال 92 حدود 30 میلیارد دلار اسراف و هدر رفت در مصرف سوخت وجود داشته است که این رفتار ناصحیح سبب بروز مشکلات در کشور می شود.

 

دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به عملکرد ضعیف مردم و مسؤولان در حمایت از کالای داخلی، تصریح کرد: کشور در فرهنگ مصرف دچار مشکل بوده و متاسفانه مردم تحریم داخلی (خود تحریمی) را بوجود آورده اند، در هر زمانی که مشارکت و همت مردم صورت گیرد پیروزی بدست خواهد آمد.

 

درآمد نفتی مشکلات را برطرف نمی کند
 وی با شاره به انتقاد برخی مبنی بر عملکرد ضعیف دولت ها در حل مشکلات کشور با توجه به درآمدهای فراوان حاصل از فروش نفت، گفت: درپیش بینی شده بود که با توجه به جمعیت 75 میلیونی کشور به ازای هر نفر حدود 67 هزار تومان در ماه می شد، پس دولت ها تنها با درآمدهای نفتی نمی توانند تمام مشکلات مردم را از بین ببرند.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه قضاوت در عملکردهای اقتصادی باید بر مبنای واقعیت باشد، اظهار داشت: درآمدهای کشور به اندازه ای نیست که بتواند تمامی مشکلات کشور را برطرف کند.


وی با اشاره به مشکلات سیاست گذاری دولت در زمینه یارانه ها، گفت: در نیمه اول سال هزینه های دولت ماهیانه 5 هزار میلیارد تومان بیش از درآمدهایش بوده و این در حالی است که هزینه پرداخت یارانه های نقدی به مردم حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان در هر ماه می باشد و لذا باید در زمینه پرداخت یارانه ها اصلاحات جدی انجام پذیرد.

 

عملکرد مردم در مذاکرات هسته ای تاثیر گذار است
سفیر سابق کشورمان با بیان اینکه عملکرد مردم در امور اقتصادی در مذاکرات هسته ای تاثیرگذار است، تاکید کرد: تا زمانی که اقتصاد کشور مبتنی بر درآمدهای نفتی است فشار دشمن باقی خواهد ماند، همت مردم باید در این باشد که کشور وابستگی خود را از درآمدهای نفتی از بین ببرد.

 

قدیری ابیانه با بیان اینکه باید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم، ابراز داشت:دولت باید به جای تعطیل کردن مناسبت هایی مثل روز ملی شدن نفت و 12 فروردین روز استقرار جمهوری اسلامی کاری کند که در آن روز مردم بیشتر کار و فعالیت اقتصادی انجام دهند تا اقتصاد کشور پیشرفت کند.

 

مذاکرات هسته ای به نتیجه نخواهد رسید
سفیر سابق ایران در استرالیا با بیان اینکه مذاکرات هسته ای به نتیجه نخواهد رسید، تصریح کرد: مردم باید توجه کنند که اگر مذاکرات هم به نتیجه نرسد هیچ مساله ای کشور را تهدید نخواهد کرد.

۹۳/۱۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">