پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۵۶ ب.ظ

۰

خبرگزاری میزان: سفیر پیشین ایران در مکزیک با بیان اینکه نه‌تنها گزینه‌هایی که ادعا می‌شود که روی میز است پوسیده است بلکه خود میزی که گزینه‌ها روی آن قرار گرفته است پوسیده است، گفت: ترک مذاکره توسط آمریکا به این معناست که عدم توافق تقصیر آمریکاست و این موضوع باید محور تبلیغات داخلی و خارجی ایران باشد.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان، درباره اظهارات اوباما در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس مبنی بر اینکه «اگر به توافق موردنظرمان نرسیم آمریکا مذاکرات را رها می‌کند» اظهار کرد: آمریکا گزینه‌ای جز مذاکره با ایران ندارد و ترک مذاکره برای آمریکا یک شکست محسوب می‌شود.

وی افزود: نه‌تنها گزینه‌هایی که ادعا می‌شود که روی میز است پوسیده است بلکه خود میزی که گزینه‌ها روی آن قرار گرفته است پوسیده است. البته آمریکا نخواهد توانست خواسته‌های خود را به ایران تحمیل کند و هیات ایرانی هم از خطوط قرمز تعیین‌شده به دست رهبری عدول نخواهد کرد.

سفیر پیشین ایران در استرالیا تصریح کرد: اگر آمریکا مذاکرات را ترک کند به این معناست که حاضر به تمکین پذیرش حقوق هسته‌ای ایران نیست چراکه ایران برای رسیدن به توافق حداکثر نرمش را با حفظ حقوق اساسی به کار برد.

وی ادامه داد: آنها با گفتن اینکه میز مذاکره را ترک خواهند کرد و با تقسیم کاری که میان خود کرده‌اند و با نقش‌آفرینی فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که خود یک صهیونیست است؛ می‌خواهند ایران را به عقب‌نشینی وادار کنند.

قدیری ابیانه بیان کرد: ترک مذاکره توسط آمریکا به این معناست که عدم توافق تقصیر آمریکاست و این موضوع (یعنی مقصر بودن غرب و هم‌پیمانانش در به نتیجه نرسیدن مذاکرات) باید محور تبلیغات داخلی و خارجی ایران باشد.

وی اشاره کرد: در این صورت هم انسجام درونی تقویت می‌شود و هم انسجام دشمنان ما دچار ضعف و نقصان می‌شود. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات را ایران معرفی کنند.

این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد: البته عواملی در ایران نیز دست‌به‌قلم شده‌اند تا موارد درونی را برای توافق به‌عنوان عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی کنند و در حقیقت آنها در زمین آمریکا و به سود آمریکا و ضد ایران اتخاذ موضع می‌کنند.

وی عنوان کرد: هم دولت و هیات مذاکره‌کننده حداکثر نرمش را به کار برده و هر کاری ممکن بود برای رفع نگرانی غربی‌ها انجام داده است و هم حمایت رهبر معظم انقلاب از هیات مذاکره‌کننده ما حداکثر بوده است و هم مردم از هیات مذاکره‌کننده ما حمایت کردند.

قدیری ابیانه ابراز کرد: حتی انتقادهایی که از مذاکرات شده و حتی مخالفت‌هایی را که نسبت به مذاکرات شده باید قدمی در حمایت از هیات مذاکره‌کننده ارزیابی کرد چراکه به دشمن نشان می‌دهد که مذاکره در ایران مخالفانی دارد، هیات دیپلماسی ما راهی برای عقب‌نشینی نداشته و غربی‌ها باید به حقوق ایران احترام بگذارند.

وی متذکر شد: برخی ممکن است علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات را دولت و هیات دیپلماسی و جناح‌های داخلی معرفی کنند که چنین کاری یک اشتباه بزرگ استراتژیک است و همگان باید از آن پرهیز کنند.

سفیر پیشین ایران در مکزیک گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد باز هم برای ما یک برد خواهد بود چراکه نشان می‌دهد که آمریکا در هیچ شرایطی حاضر به ختم خشونت علیه ملت ایران نیست و روشن شدن این موضوع خود یک دستاورد است. 

۹۳/۱۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">