پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۲۴ ب.ظ

۲

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به حمایت آمریکا و اسرائیل از عربستان گفت: این حمایت‌ها نمی‌تواند اشتباه استراتژیک عربستان را جبران کند و هر کس با عربستان اعلام همبستگی کند در داخل کشور خود تضعیف می‌شود.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به تجاوز نظامی عربستان به کشور یمن اظهار داشت: عربستان با اقدامات خود طی سال‌های گذشته اعراب را علیه خود شورانده و نفرتی که امروز در جهان اسلام از خاندان آل سعود در دلها رسوخ کرده بی سابقه است.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه عربستان از همه دیکتاتورها برای مقابله با مردم حمایت کرده است، تصریح کرد: دفاع از عبدالله صالح و منصور هادی در قبال قیام مردم یمن، دفاع از مبارک و مقابله با قیام مردم مصر، حمایت از کودتای السیسی، حمایت از دیکتاتور تونس، بعثی‌های عراق و تروریست‌های داعش و سوریه باعث شده است امروز در کنار شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل شعار لعن بر آل سعود هم فراگیر شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: از آنجایی که عربستان سرمایه‌گذاری چند صد میلیارد دلاری برای ترویج تروریست و خشونت را بر باد رفته می‌بیند،‌  عملیات نظامی تجاوزکارانه علیه یمن را نیز باید شکست سیاسی و فرهنگی عربستان تلقی کرد. 

وی درگیری و جنگ با مردم یمن از سوی عربستان را به نیابت از آمریکا و اسرائیل دانست و ادامه داد: اهمیت استراتژیک باب‌المندب بیش از تنگه هرمز است از این رو عربستان برای کاستن وابستگی خود به خلیج‌فارس که ایران توان کنترل آن را دارد تلاش کرد بخشی از نفت خود را از طریق دریای سرخ صادر کند و صادرات به کشورهای آسیایی از طریق باب‌المندب صورت می‌گیرد لذا عربستان از این بابت هم سرمایه‌گذاری خود را بر باد رفته می‌بیند.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: عربستان سلاح‌های مدرن ولی نظامیان رفاه‌زده و تنبلی دارد در حالی که یمن مردمی سخت‌کوش و مومن دارد و هر کجا سلاح در مقابل ایمان قرار گیرد نیروی ایمان پیروز می‌شود و این مساله را در تجاوز به افغانستان،‌ اشغال افغانستان توسط ناتو،‌ شکست‌های آمریکا در عراق و از همه بدیهی‌تر در شکست ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل از حماس و حزب‌الله دیدیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه یمن با جمعیت 23 میلیون نفری خود توان مقابله با ارتش رفاه‌زده عربستان را دارد، یادآور شد: عربستان توان عملیات بدون پشتیبانی آمریکا را نداشت و در عین حال حمایت کشورهای مصر، اردن و ترکیه نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت عربستان باشد.

وی با اشاره به حمایت آمریکا و اسرائیل از عربستان متذکر شد: این حمایت‌ها نمی‌تواند اشتباه استراتژیک عربستان را جبران کند و هرکس با عربستان اعلام همبستگی کند در داخل کشور خود تضعیف می‌شود.

قدیری ابیانه با اشاره به کمک این کشورها به صدام در تجاوز به ایران، اضافه کرد: عربستان در تجاوز به یمن از پیش شکست خورده و این مساله ناشی از محاسبات غیرواقعی و احساس قدرت کاذبی است که حکام فعلی و جدید عربستان انجام دادند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: عربستان در نهایت نه‌تنها نمی‌تواند یمن را به اشغال خود درآورد بلکه این تجاوز مقدمه‌ای برای بازپس‌گیری سرزمین اشغالی یمن توسط عربستان است؛ یک مرد یمنی بیش از 10 مرد مسلح عربستانی توان مقاومت و جنگ دارد. 

وی یادآور شد: انقلاب مردم یمن و تجاوز عربستان و شکست در این تجاوز، نقطه عطف مهمی در جریان بیداری اسلامی است و آثار استراتژیک عظیمی بر منطقه خواهد داشت و سرمایه‌گذاری اعراب و هم‌پیمانان آنها علیه یمن بخشی از انرژی آنها در حمایت از تروریست‌ها در عراق و سوریه و لبنان و فلسطین می‌کاهد و این ننگ برای محمود عباس و ترکیه در پیشانی‌شان حک شده است. 

قدیری ابیانه در ادامه به انتقاد از مواضع ترکیه پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه ترکیه در رویای بازسازی امپراطوری عثمانی دچار اشتباهات استراتژیک بسیاری شده است و در مسیر دوستی با دشمنان و دشمنی با دوستان گام برداشته است و دست اردوغان و دولت فعلی ترکیه در خون مردم سوریه و عراق دخیل است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اردوغان نه‌تنها نمی‌تواند رویای عثمانی را محقق کند بلکه تمامیت ارضی فعلی ترکیه را در خطر قرار داده است،‌ گفت: آقای اردوغان را باید دون کیشوت تاریخ ترکیه نامید.

وی ادامه داد: قرار است آقای اردوغان سفری به ایران داشته باشد که در شرایط فعلی علی رغم مواضع بی‌‌اساسی که علیه ایران اتخاذ کرده مناسب است سفر او به ایران انجام گیرد و در این سفر باید تلاش کنیم نسبت به مواضع ترکیه و خطراتی که این مواضع برای منطقه و ترکیه دارد روشن‌سازی کنیم و هشدار لازم را بدهیم.

http://ghadiri.ir/post/4131

1394/1/10

۹۴/۰۱/۱۰

نظرات  (۲)

مذاکرات تلفنی هم می شود  و یک فرد از ایران برای توجیه در ترکیه 
با این همه حرفی که در مورد ایران زده آیا تمنا لازم است
پاسخ:
توجه داشته باشید همیشه مذاکرات و رفت و آمدها بین دوستان نیست. گاهی بین سران کشورهای متخاصم هم این رفت و آمدها وجود دارد.
کسی که دستش به خون ملت ملت سوریه آلوده است توجیه پذیر نیست
آقای قدیری چه چیزی می خواهید به او فهمانده شود؟
حرف شما اصلا درست نیست
دشمنی اردو غان با ایران و محور مقاومت کوچکترین تردیدی نیست
این حرف شما من را متعجب کرد
پاسخ:
قرار نیست دیدارها فقط با دوستان باشد گاهی لازم است با دشمنان هم مذاکره کرد.
مواضع اردوغان اصلا قابل قبول نیست ولی مذاکرات اشکالی ندارد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">