پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷ ق.ظ

۰

کارشناس عالی استراتژیک گفت: آمریکا ذاتش بر خلف وعده و فریب کاری استوار است وافرادی که برای رسیدن به اهداف نامشروع خود حاضرند به هر جنایتی دست بزنند، از خلف وعده و دروغ ابایی ندارند.

محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس عالی استراتژیک، در گفتگو باخبرنگار خاورستان، اظهار کرد: آمریکا با نسل‌کشی سرخ پوستان، تجاوز و قتل عام های مکرر به دیگران شکل گرفت، اصولاً آمریکا ابتدا تبعیدگاه جانیان انگلیسی بود.

وی ادامه داد: این خصیصه همواره در آمریکایی‌ها حفظ شده که با ارتکاب جنایت، نسل کشی، دروغ، فریب، خلفه وعده و غارت کشورها توانسته اند، کشور خود را بسازند و رفاه امروز آمریکایی ها ناشی از غارت ملت‌ها و به فقر کشاندن آنان است.

کارشناس عالی استراتژیک با اشاره به اینکه مصدق با اعتماد و خوشبینی که به آمریکا داشت سرنگون شد، گفت: در رابطه با انقلاب اسلامی در این 35 سال، تجربه عملی ما نشان می دهد که آمریکایی‌ها هر جا بتوانند به فریب کاری روی آورده و خلفه وعده می‌کنند که حداقل در رابطه با انقلاب اسلامی ایران، چندین بار خلفه وعده کرده است.

قدیری ابیانه افزود: این شناخت برای مسئولین کشور و صاحب نظران ما پیش آمده که به آمریکا نه تنها، نمی‌توان اعتماد کرد بلکه باید مطمئن بود که آمریکا بنایش بر خلف وعده، فریب کاری و دروغ استوار است و طبیعاً کسانی هستند که برای رسیدن با اهداف نامشروع خود حاضرند به هر جنایتی دست بزنند و از خلف وعده و دروغ ابایی ندارند.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری ناشی از شناخت دقیقی است که از ماهیت، تاریخ و عملکرد آمریکا دارد، گفت: به رسمیت شناختن حقوق ایران و ملغی شدن کل تحریم ها، شروط موافقت ایران با توافق هسته ای است و  آمریکا می خواهد تحریم ها را حفظ و به جای لغو، معلق کند و حالت بازگشت به آن بدهد که ما تصمیمات غیر قابل بازگشت بگیریم.

کارشناس عالی استراتژیک افزود: آمریکا باید تجدید نظر اساسی نسبت به رفتار گذشته اش کند، البته این تجدید نظر مغایر با ماهیت آمریکا است.

قدیری ابیانه دغدغه معظم رهبری را حقوق انرژی هسته ای ملت و برخورداری ملت ما از حق پیشرفت دانست و افزود: دولت، دلسوزان کشور را که دارای دغدغه هایی هستند و نقدهایی به توافق دارند، مورد توهین قرار می دهد و این کار در سال همدلی و همزبانی تکرار شده است.

وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی دولت و ملت دوطرفه است، افزود: مقام معظم رهبری خواستار توضیحات روشن دولت در زمینه های گوناگون شده است تا مسائل روشن شده و اگر کسانی نقدهایی دارند جواب آن ها داده شود و اگر این نقدها درست است، دولت تجدید نظری در عملکرد خود بکند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، در خصوص انتشار فکت‌شیت ایران توضیح داد: عمدتاً هر کس سریعتر اطلاعاتی منتشر کند، سوار بر موج تبلیغاتی خواهد شد و  متاسفانه همواره در طول 35 سال گذشته، تبلیغات کشور ما جزء نقاط ضعف ما بوده است و باید هیئت دیپلماتیک و دستگاه حکومتی، غیر حکومتی، غیر دولتی در زمینه تقویت اطلاع رسانی، قدم های بزرگتری بردارند، عدم انتشار آن، جو اقشار عمومی داخلی و جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: گروه منتقدین و مخالفین می‌توانند راهکارها و پیشنهاداتی را برای بهتر به نتیحه رسیدن توافقات ارائه دهند و این وظیفه دولت است که این پیشنهادات را مطالعه و اگر عمل به مواردی از آن به نفع کشور است آن را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای بسیار اهمیت دارد، در گذشته برق اهمیت داشت و بدون برق پیشرفت های امروزی ممکن نبود و صنعت هسته ای هم در تولید برق نقش مهمی دارد، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند یکی از عرصه های انرژی هسته ای می تواند تولید آب شیرین از آب شور دریا باشد و این مسئله برای کشور کم آبی چون ایران از اهمیت بالای برخوردار است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: این صنعت در زمینه پزشکی، کشاورزی و غیره دارای اهمیت است و آمریکا 100 مرکز تولید انرژی هسته ای در اختیار دارد و فرانسه نیز بیش از 70 درصد برق تولیدی خود را از انرژی هسته ای تامین می کند و این درحالی است که کشور ما که از نظر وسعت بزرگتر از کشور انگلستان، فرانسه و آلمان است و به انرژی هسته ای و علوم هسته ای صلح آمیز نیاز دارد.

قدیری ابیانه افزود: طی بررسی‌های خود آمریکا در خصوص نیاز ایران به انرژی هسته ای در قبل از انقلاب اعلام کرد که ایران با جمعیتی 30 میلیون نفری، به 14 هزار مگابایت برق هسته ای نیازمند است و طبیعی است هم اکنون که جمعیت ایران 3 برابر شده نیاز ما به انرژی هسته ای بیشتر شده است، البته انرژی هسته ای مانعی برای سایر انرژی ها نیست.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت باید به انرژی هسته ای مجهز بود و از آن استفاده کرد، افزود: تفاوت ایران با آمریکایی‌ها این است که آن ها از علم هم برای اهدافی چون سلطه بر کشورهای دیگر، رعب و حشت استفاده می‌کنند اما ایران فقط برای جنبه‌های صلح آمیز به این انرژی نیاز دارد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش می‌کنند که اهرم تحریم ها را علیه ما حفظ کنند و از این اهرم برای فشار بعدی استفاده کنند و گاهی سعی می‌کنند رعب و وحشت ایجاد کنند، همانطور که همزمان با مذاکرات اخیر، آمریکا اعلام کرد بمب های اعظیم سنگر شکن خود را آزمایش کردند که بگویند ما می توانیم فردو را هم منهدم کنیم.

قدیری ابیانه اضافه کرد: البته اگر آمریکا چنین کاری کرده باشند زیرسوال می باشند و مهم این است هیئت دیپلماتیک ما مرعوب این تدابیر شیطانی نشده و این توانایی ایران است که باعث شده دولت های آمریکایی هرچند مایل به تهاجم بودند در حمله به ایران پیش نروند و ایران قدرت بازدارندگی قوی دارند و نیز آمریکا در عراق و عربستان شکست را تجربه کرده است.

وی جنایات آل سعود علیه یمن را مشابه جنایات صهیونیست ها علیه مردم غزه دانست و افزود: همان مردمی که نسل کشی، تجاوز به حقوق ملت یمن را هدف قرار دادند همه از یک منشا و ماهیت برخوردارند اما یمن در این جنگ پیروز خواهد بود و عربستان صعودی شکست تلخی را تجربه خواهد کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: سکوت کشورهای عربی ناشی از وابستگی آن‌ها به کشورهای خارج، نداشتن پایگاه مردمی و نیازهای دلاری اشان است و در حقیقت دلار آن‌ها را در برابر خدا قرار داده است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: آل سعود با آمریکا و اسرائیل، انگلیس به یمن حمله کرد و دولت هایی که سکوت کردند، آن ها نیز در این جنایات شریک‌‍ اند، البته بوی دلار آن‌ها را از یاد خدا غافل کرده است و در نتیجه هم عربستان سعودی وهم کشورهای که از این تجاوز حمایت کردند شکست خواهد خورد.

http://khavarestan.ir/news/44315

۹۴/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">