پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳ ق.ظ

۰

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:
یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه از طرف ایران منعی برای گسترش روابط با استرالیا وجود ندارد، گفت: اما کشور استرالیا در هم‌سویی با غرب تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است، ایران از هرگونه تغییر در سیاست‌های استرالیا و گسترش همکاری و یک عملکرد مستقل از جانب این کشور و یا کشورهای دیگر استقبال می‌کند.
استرالیا
"محمدحسن قدیری ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،در رابطه با پناهجویان ایران در استرالیا اظهار داشت: عده ای به امید زندگی در غرب و استفاده از مزایای پناهندگی و یا حقوق بیکاری از راه‌های مختلف به خصوص غیرقانونی وارد استرالیا شده‌اند.
وی در ادامه افزود: اغلب آن‌ها شناسایی و دستگیر می‌شوند و در کمپ‌های آوارگان که وضعیت بسیار اسف‌ناکی دارد منتقل می‌شوند تا به وضعیت‌شان رسیدگی شود.
سفیر سابق ایران در استرالیا با بیان این که استرالیا مایل نیست این افراد در خاکش مستقر باشند افزود: دولت استرالیا بعد از مدتی آن‌ها را به جزایر دوردست که متعلق به کشورهای دیگر است، منتقل می‌کند و باید در کنار بومیان آن سرزمین که در آنجا مستقر شوند و زندگی کنند.
قدیری‌ابیانه اظهار داشت: این در حالی است که آن‌ها زندگی اسف‌ناکی را در این اردوگاه‌ها و کشورهای میکروسکوپی تجربه می‌کنند، قطعا وضعیت شان در ایران بهتر بوده است.
این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: پناهجویان ایرانی در استرالیا برای اخذ پناهندگی خودشان از برچسب‌های سیاسی و حتی در معرض اعدام نشان می‌دهد، در حالی که چنین سابقه‌ای را نداشته‌اند و فقط به خاطر اهداف اقتصادی به این کشور مهاجرت کرده‌اند.
وی با اشاره به این که این پناهجویان از وارد شدن به ایران واهمه دارند و گاهی هم از بستگان خودشان خجالت می‌کشند گفت: ایران از بازگشت این عده به کشور استقبال می‌کند و مجازاتی آن ها را تهدید نمی‌کند.
سفیر سابق ایران در استرالیا با بیان این که استرالیا مانع خروج پناهجویان ایرانی نیست افزود: این افراد در صورت مرتکب شدن جرمی، ممکن است از ورود به کشور واهمه‌ای داشته باشند، طبیعتا اگر کسی اختلاس و یا جرمی مرتکب شده باشد باید محاکمه شود.
این کارشناس سیاست خارجی با تاکید براینکه دولت‌های غربی از جمله دولت استرالیا برای لطمه خوردن اقتصاد ایران راه‌هایی را برای ترغیب افراد به اختلاس و دزدی، چه از اموال عمومی و چه شخصی باز می‌گذارد تصریح کرد: دولت استرالیا به همین دلیل کسانی را که به خاطر اختلاس و دزدی فرار کرده باشند به هیچ وجه به ایران باز نمی‌گرداند حتی اگر این کارشان خلاف قوانین بین‌المللی باشد.
قدیری ابیانه با اشاره به این که پس از فرار خاوری دولت کانادا وی را مسترد نکرد افزود: این سیاست غرب است تا با ترویج اختلاس و دزدی در ایران به اقتصاد کشور لطمه وارد شود، در حالی که در بین خودشان کسی مرتکب اختلاس و دزدی شود، فورا دستگیرمی‌شود.
وی با تاکید براینکه از طرف ایران منعی برای گسترش روابط با استرالیا وجود ندارد اظهار داشت: کشور استرالیا در هم‌سویی با غرب تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است، ایران از هر گونه تغییر در سیاست‌های استرالیا و گسترش همکاری و یک عملکرد مستقل از جانب این کشور و یا کشورهای دیگر استقبال می‌کند.
۹۴/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">