پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳ ق.ظ

۱

%d8%b4%d8%b9%d8%a7%d8%b1-%c2%ab%d9%85%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%b1-%d8%a2%d9%84-%d8%b3%d8%b9%d9%88%d8%af%c2%bb-%d8%af%d8%b1-%db%8c%d9%85%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%da%af%d8%b1-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

گروه سیاسی: کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک اظهار کرد: امروز شعار «مرگ بر آل سعود» در کنار شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از سوی مردم یمن سر داده می‌شود و چه علامتی بزرگ‌تر از این مسئله در رابطه با شکست سیاست‌های آل سعود می‌توان عنوان کرد.

محمدحسن قدیری‌ابیانه، کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به موقعیت و جایگاه یمن در منطقه اظهار کرد: یمن از موقعیت استراتژی بسیار مهمی برخوردار بوده و بر باب‌المندب مسلط است به طوری که می‌توان گفت اهمیت استراتژیک باب‌المندب حتی از خلیج فارس نیز مهم‌تر است.
وی افزود: اگر باب‌المندب بسته شود کانال سوئز نیز اهمیت خود را از دست می‌دهد، زیرا کانال سوئز و باب‌المندب محل اتصال دریای مدیترانه به اقیانوس هند است و در صورت بسته شدن این منطقه کشتی‌ها باید کل آفریقا را دور بزنند که این مسئله زمان و هزینه‌های زیادی را می‌طلبد.

یمن خطری برای منطقه نخواهد داشت

قدیری ابیانه تصریح کرد: البته مبارزان یمنی قصد بستن این تنگه را ندارند اما خارج شدن یمن از سلطه عربستان و غرب برای این کشورها نگران‌کننده خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: مسلط شدن مردم در یک کشور 25 میلیونی و حاکمیت مردم‌سالاری دینی در این کشور که خواست همه مردم اعم از شیعه و سنی است، منشأ خطر برای حکام دیکتاتور و سلطنتی نفت‌خیز منطقه است، نه از این بابت که ممکن است مردم یمن تعرضی به این کشورها داشته باشند، بلکه از این جهت که حکومت‌های سلطنتی که برای مردمشان هیچ ارزشی قائل نیستند و آنها را در اداره امور کشور دخالت نمی‌دهند هر انتخاب مردمی و هر حکومتی مبتنی بر آرای مردمی را برای خود منشأ خطر محسوب می‌کنند چرا که احساس می‌کنند از این طریق ممکن است مردم کشور خودشان نیز خواستار مشارکت در امور شوند.

ترس آل‌سعود از بیداری مردم

این کارشناس مسائل بین‌المللی ادامه داد: رژیم‌هایی که به مردم اتکا ندارند و با پول و زور بر آنها سلطه‌گری می‌کنند از بیداری مردمشان به شدت وحشت دارند لذا مشاهده کردیم که عربستان با قیام‌های مردمی در کشورهای حتی عرب سنی هم مخالفت ورزید و تا لحظه آخر تلاش کرد دیکتاتورهای یمن، مصر و تونس را بر سر کار نگه دارد همانطور که در مصر همه تلاش‌ها را برای نگه‌داشتن مبارک انجام داد و وقتی مرسی از اخوان‌المسلمین با انتخاب مردم به ریاست جمهوری رسید تمام تلاش را برای سرنگونی مرسی انجام داد و بودجه و حمایت لازم را برای کودتای السیسی فراهم کرد.
وی با اشاره به سابقه مخالفت عربستان از قیام‌ها و انقلاب‌های منطقه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی آنها تلاش کردند این انقلاب را به شیعه بودن و ایرانی بودن نسبت دهند در حالی‌که شیعه بودن و ایرانی بودن این سرزمین مربوط به 35 سال اخیر نیست و زمان شاه و قبل از آن نیز ایران شیعه بوده است اما به دلیل اینکه نظام ایران سلطنتی و دیکتاتوری بود از این بابت احساس خطر نمی‌کردند.
قدیری ابیانه افزود: زمانی‌که بیداری اسلامی در کشورهایی همچون عراق، سوریه و لبنان گسترش یافت، آنها نمی‌توانستند بگویند مردم این کشور ایرانی هستند، لذا آنها را شیعه و علوی خواندند اما این بهانه را نمی‌توانستند در رابطه با قیام مصر و تونس مطرح کنند با این وجود تمام تلاش خود را برای سرنگونی قیام‌ها انجام دادند.

منصور هادی تعلق خاطری به یمن ندارد

این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک با اشاره به دخالت عربستان در مسائل داخلی یمن گفت: مردم این کشور اعم از شیعه و سنی خواستار حاکمیت خود بر کشور هستند اما سعودی‌ها تمام تلاش خود را کردند تا عبدالله صالح را نگه دارند و زمانی‌که موفق نشدند، منصور هادی، معاون عبدالله صالح را به یمن تحمیل کردند.
وی تأکید کرد: منصور هادی که می‌توانستند از فرصت قیام مردم یمن استفاده کرده و قدری از خود استقلال رأی نشان دهد، جز مزدوری برای بیگانه رسالتی را برای خود قائل نبود و اساساً به همین دلیل بود که شورای خلیج فارس و استکبار از او حمایت می‌کرد.
قدیری ابیانه با بیان اینکه منصور هادی هیچ تعلق خاطری به یمن ندارد، گفت: دعوت او برای بمباران مردم یمن و کشتار یمنی‌ها اعم از زن و کودک و پیر و جوان و بمباران زیرساخت‌های یمن نشانه مزدوری او برای بیگانگان است.

عربستان پشیمان خواهد شد

وی تصریح کرد: جمعیت 25 میلیونی یمن را نمی‌توان با پول یا بمباران تسلیم کرد و عربستان از بابت این تجاوز پیشمان خواهد شد همانطور که کویت از حمایت صدام پشیمان شد و همان‌طور که صدام از اشغال کویت و حمله به ایران پشیمان شد؛ البته این پشیمانی برا ارتکاب جرم و حمایت نبود، بلکه به خاطر شکست‌هایی بود که به آنها تحمیل شد.
این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک با بیان اینکه عربستان نیز شکست خواهد خورد، گفت: امروزه در کنار شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، شعار «مرگ بر آل سعود» در یمن سر داده می‌شود و چه علامتی بزرگ‌تر از این در رابطه با شکست سیاست‌های آل سعود در یمن و سایر کشورها می‌توان عنوان کرد.
وی گفت: قلوب مسلمین مملو از تنفر از سعودی‌ها شده است؛ آل سعودی‌ که از زبان پادشاه جدید یهودی نامیده شد. آلزایمر پادشاه جدید موجب شد که او نتواند این واقعیت را پنهان کند. واقعیت این است که آل سعود را انگلستان به منطقه تحمیل کرد، همانطور که رژیم صهیونیستی را به منطقه تحمیل کرد.

قطعنامه علیه یمن مایه ننگ شورای امنیت است
قدیری ابیانه با اشاره به صدور قطعنامه علیه یمن از سوی شورای امنیت سازمان ملل گفت: اینک شورای امنیت که شامل دارندگان سلاح هسته‌ای هستند و می‌توانند ظرف چند دقیقه میلیون‌ها نفر را بکشنند، دارای حق وتو شده‌اند که می‌توان از آن به عنوان «ناحق» یاد کرد، به ضرر یمن قطعنامه صادر کرده‌اند؛ هرچند این قطعنامه ملایم‌تر از قطعنامه پیشنهادی عرب‌هاست اما اصولاً وظیفه شورای امنیت دفاع از یمن بوده، نه از متجاوز و این موضوع مایه ننگ شورای امنیت است.
وی با اشاره به موضع روسیه در قبال این قطعنامه اظهار کرد: روسیه بار دیگر اشتباه دیگری را مرتکب شد و این قطعنامه را وتو نکرد در حالی‌که منافع استراتژیک روسیه در این است که آمریکا در منطقه حاکم نباشد اما کوته‌بینی آنها باعث خواهد شد که در آینده پشیمان شوند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: مردم یمن پیوستن چین و روسیه به این قطعنامه را از یادها نخواهند برد، هرچند مواضع روسیه و چین با مواضع انگلیس و آمریکا و فرانسه و اعراب تفاوت داشته و ملایم‌تر است.

روسیه بازی خورد

وی با اشاره بسیج شدن جناح غرب علیه روسیه و تحریم این کشور گفت: وتو کردن قطعنامه علیه مردم یمن می‌توانست یک اقدام تلافی‌جویانه از سوی روسیه باشد اما متأسفانه به نظر می‌رسد که روسیه به کرات از آمریکا بازی می‌خورد.
قدیری ابیانه در پایان با اشاره به بی‌طرفی پاکستان در تجاوز به یمن گفت: هرچند نپیوستن پاکستان به ائتلاف عربستان علیه یمن امری مثبت است اما اعلام بی‌طرفی در زمانی‌که یک کشور اسلامی مورد هجوم قرار گرفته و مردم آن توسط هواپیماهای آمریکایی و بمب‌های اسرائیلی و از سوی عربستان بمباران می‌شود، با اسلام مغایرت دارد.

پاکستان پاسخ اهانت مقام اماراتی را بدهد

این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک افزود: اخیراً یکی از مقامات اماراتی به خاطر اعلام بی‌طرفی پارلمان پاکستان، مردم و مسئولان این کشور را به شدت تحقیر کرده و آنها را نوکر امارات نامیده است و اعلام کرده پاکستانی‌ها را روزی مجازات خواهد کرد؛ به نظر می‌رسد مردم پاکستان باید نسبت به این اهانت و تحقیر اعتراضات گسترده‌ای به راه بیندازند.
وی خاطرنشان کرد: امارات خود نوکر آمریکاست در عین حال پاکستانی‌ها را نوکر خود تلقی می‌کند در حالی‌که جمعیت بومی امارات یک میلیون نفر است و پاکستانی‌ها بیش از 170 میلیون نفر جمعیت دارد؛ انتظار می‌رود مردم شریف و بزرگوار و دولت پاکستان پاسخ این یاوه‌گویی مقام اماراتی را بدهند.

2

۹۴/۰۱/۳۰

نظرات  (۱)

سلام لطف کنید درمورد باب المندب تحلیلی بیشتر بفرمائیدباتشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">