پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴ ق.ظ

۱

lozan-bedoun-sansour (2)در مناظره «مذاکرات لوزان بدون سانسور» در پردیس شهید باهنر اصفهان مطرح شد:

قدیری ابیانه: مخالفت کنگره با بیانیه لوزان در جهت امتیازگیری طرف آمریکایی است/

صادق زیباکلام: صحبت از فریبکاری آمریکا ادعای تندروهای داخلی است!

قدیری ابیانه گفت: متاسفانه عده ای دنبال منافع جناحی و انتخاباتی خود هستند و فشار زیادی به تیم مذاکره کننده هسته ای وارد می کنند که به هر ترتیبی به توافق هر چند بد برسیم تا با خوب جلوه دادن آن در مسائل انتخابات بهره برداری کنند.

به گزارش خبرنگار صاحب نیوز مناظره ی «مذاکرات لوزان بدون سانسور» دیروز بعدازظهر در پردیس شهید باهنر اصفهان بین دکتر صادق زیبا کلام و دکتر محمدحسن قدیری ابیانه برگزار شد.

در این مناظره که در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برقرار شد هر کدام از دو طرف مناظره در فرصتی حدود ۷ دقیقه به بیان کلیات نظرات خود در مورد بیانیه لوزان و مذاکرات هسته ای و بایدها و نبایدهای این حوزه پرداختند.

قدیری ابیانه در ابتدای این بخش هیئت دیپلماتیک را قوی و باتجربه دانست و در عین حال تصریح کرد: وضعیت این هیئت و مذاکرات با وضعیت داخل کشور مثل سوزن و چرخ خیاطی است و آن چیزی که مهم تر است وضعیت داخلی و به تعبیری چرخ خیاطی است.

وی با بیان اینکه همه ی سلایق داخل کشور از جمله اصلاح طلب و اصول گرا و به طور کل هر ایرانی دنبال نتیجه خوب است و تلاش نظام، رهبری و دولت نیز در جهت تقویت هیئت دیپلماتیک است این سوال را مطرح کرد که هر کدام از ما برای تقویت تیم مذاکره کننده هسته ای چه کرده ایم؟

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به میزان واردات در سال ۹۳ و به طبع آن لزوم ورود ارز که اهرم فشار و یکی از گزینه های آمریکا برای تهدید ملت ایران است، نسبت به اعتراضات اخیر معلمان گفت: باید متوجه باشیم کشور تحریم است؛ این گونه راهپیمایی ها چه بخواهیم چه نخواهیم در زمان اوج مذاکرات هسته ای به نفع دشمن است.

این کارشناس عالی امور استراتژیک کشور با اشاره به گلایه برخی که می گویند مشکل ما فقر نیست بلکه فرق است ادامه داد: اگر هم چنین باشد باید مواظب باشیم مسائل را چگونه مطرح کنیم و به گونه ای نباشد که سازمان های بیگانه و بوق های رسانه ای آن ها مدام به ما حمله کنند.

وی در مورد اظهار نظری که حقوق نیروهای آموزش و پرورش در برخی کشورهای غربی را مطرح می کنند افزود: عده ای معلوم الحال تلاش دارند این مسئله را منطقی جلوه دهند اما متوجه نیستند کل بودجه عمومی کشور ما از بخش حقوقی نیروهای آموزش و پرورش برخی کشورها کمتر است.

قدیری ابیانه در ادامه تقویت هیئت دیپلماتیک کشور را در گرو تقویت اقتصاد دانست و تصریح کرد: آیا آن کسانی که بعد از اعلام لوزان جشن گرفتند متوجه نیستند که جای چانه زنی را از طرف ایرانی می گیرند؟!

وی افزود: متاسفانه عده ای دنبال منافع جناحی و انتخاباتی خود هستند و فشار زیادی به تیم مذاکره کننده هسته ای وارد می کنند که به هر ترتیبی به توافق هر چند بد برسیم و با خوب جلوه دادن آن در مسائل انتخابات بهره برداری کنیم.

این دکترای علوم دفاعی استراتژیک ضمن تاکید بر اینکه مسائل سیاسی و جناحی نباید در هیئت دیپلماتیک مطرح باشد گفت: معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در مطلبی عنوان کرده بود «اصل بر رسیدن تعامل با آمریکا است و مسئله هسته ای فرع موضوع است» که این نشان می دهد از نظر او رسیدن به هر توافقی بهتر از عدم توافق است.

قدیری ابیانه چنین اظهاراتی را مخالف تقویت تیم مذاکرات دانست و گفت: وقتی دشمن این را فهمید که عده ای در داخل اینگونه فکر می کنند با فشار و همچنین اهرم رسانه ها تلاش خواهد کرد در مذاکرات فشار بیاورد که این به ضرر ماست.

وی ادامه داد: خانم کلینتون در کتاب خاطرات خود مطرح می کند که بعد از فتنه ی سال ۸۸ میلیون ها دلار را هزینه کردند تا ۵ هزار نفر را آموزش بدهند که متاسفانه عده ای از همین ها در مسئله هسته ای دنبال تضعیف موقعیت ایران در مذاکرات دیپلماتیک ایران هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید مجدد بر اینکه اگر هم از بیانیه خوشحال باشیم نباید آن را این گونه بروز دهیم، تصریح کرد: ۲ ماه سرنوشت ساز را به دنبال داریم که این زمان باید نمایش اقتدار و انسجام و از خود گذشتگی ملی در جهت تقویت مذاکرات باشد.

قدیری ابیانه در پایان این بخش از صحبت های خود خاطرنشان کرد: حرف ما این است اگر کسی تجمعی هم می خواهد داشته باشد حرفش این باشد که ما از بخشی از حقوق خود می گذریم اما مسؤولان کشور از حقوق هسته ای مردم نگذرند تا شرمنده ملت نباشند.

lozan-bedoun-sansour (2)

در ادامه صادق زیبا کلام صحبت های خود را شروع کرد و در ابتدا ضمن تشکر از حضور مسؤولان دانشگاه در این مناظره گفت: شرکت در این گونه برنامه ها چیزی جز دردسر برای مسؤولان دانشگاه ندارد چرا که بعدا باید پاسخ گوی محتوای مناظره باشند!

زیبا کلام در خصوص اعتراض های اخیر معلمان گفت: آمریکایی ها به این ساده لوحی که آقای قدیری مطرح کردند نیستند که مثلا فلان مسؤول غربی به تجمع های معلمان به دید اهرم فشار به ایران به مسئله نگاه کند.

این علوم سیاسی دانشگاه تهران با رد این نگاه افزود: اگر قرار بر این باشد معلم ها باید مدام از حقوق خود عقب نشینی کنند چرا که بعد از مذاکرات نیز مسائل دیگری همچون یمن، لبنان و … را داریم.

وی با تاکید بر اینکه خواسته های سیاسی اجتماعی گروه های داخلی از جمله معلم ها، اساتید، دانش جو ها و … باید مطرح شود ادامه داد: در خود آمریکا هم وضع به همین صورت است، وقتی پس از اعلام بیانیه لوزان طرف آمریکایی به کشور خود رفت هنوز فکت شیت آن ها تنظیم نشده بود که سنای آمریکا مقابل این بیانیه موضع گرفت ولی در عین حال هیچ گاه جان کری و اوباما از مسؤولان خود نخواستند که در زمان فعلی اختلاف ها را به نمایش نگذارند!

زیباکلام این حرف که «آمریکایی ها فریبکار هستند و نمی شود به او اطمینان کرد» را صحبت عده ای تندرو داخلی دانست و افزود: مشکلات در هر زمانی هست و باید به فکر سامان آن بود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران همچنین در خصوص شادی عده ای پس از اعلام بیانیه لوزان ضمن طبیعی دانستن این کار گفت: این حق آن ها بود؛ همان طور که همه شاهد بودیم از هفته ی دوم عید امسال مردم چشم انتظار خبری از لوزان بودند به حدی که در دید و بازدید آن ایام هم این مسئله مطرح می شد.

زیباکلام این حالت را شبیه حس پشت در اتاق عمل دانست و تصریح کرد: وقتی عزیزی را در اتاق عمل داریم منتظر هستیم تا دکتر پس از جراحی از حال او صحبت کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به ۴۸ ساعت آخر مذاکرات لوزان ادامه داد: در پایان مدت مذاکرات لوزان که قابل تمدید هم نبود در ۴۸ ساعت وقت اضافه بالاخره در ساعات پایانی ۱۳ فروردین بیانیه اعلام شد که به عنوان خروج دود سفید از آشپزخانه ی لوزان بود!

وی افزود: این مسئله به طور طبیعی شادی مردم را به دنبال داشت و این به این معنی نیست که فلان مسؤول اروپایی در مذاکرات بعدی به طرف ایرانی کنایه بزند که مردم ایران از آن چه اعلام شده خوشحال هستند تا بخواهد اهرم فشارش را قوی تر کند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در پایان این بخش از صحبت های خود تصریح کرد: اگر چنین مسئله ای بود باید تیم مذاکره کننده ایران موضوع را مطرح می کرد و از مردم می خواست دیگر شادی نکنند تا در مذاکرات از مخالفت مردم به عنوان اهرم فشار استفاده کنند.

در ادامه قدیری ابیانه در مورد صحبت های صادق زیباکلام گفت: تقریبا در تمام مناظره هایی که با آقای صادق زیباکلام داشته ام ایشان ابتدا از ما می خواهد تنها یک مورد از خاصیت ها هسته ای را مطرح کنیم اما با وجود اینکه ده ها ثمره ی این صنعت را می گوییم باز ایشان در مناظره ی بعدی همین سوال را مطرح می کند!

دکترای علوم دفاعی استراتژیک در خصوص ادعای زیباکلام که حضور مسؤولان دانشگاه در این گونه مناظره ها را دردسر ساز خوانده بود گفت: این مسائل هیچ خطری برای کسی ندارد!

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا همچنین گفت: باید به آقای زیباکلام گفت اتفاقا همان عاقل های آمریکا درصدد ایجاد تحرک های اجتماعی در ایران هستند تا بتوانند با قدرت رسانه ای خود از این مسائل به نفع سیاست های آمریکا استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مخالفت کنگره آمریکا با بیانیه لوزان نیز در جهت امتیازگیری هر چه بیشتر مذاکره کنندگان آمریکایی است.

به گزارش خبرنگار صاحب نیوز در ادامه ی این مناظره دو طرف به سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان حاضر در خصوص مذاکرات هسته ای پاسخ دادند.

مشروح این سوال و جواب ها به زودی منتشر می شود.

۹۴/۰۲/۰۶

نظرات  (۱)

ما جماعت دانشجو معلم توهین آقای قدیری به معلمان را هیچ وقت فراموش نمی کنیم!!!!
پاسخ:
سلام
بیان حقایق را توهین محسوب نکنید.
تجمع برخی از معلمین در این مقطع حساس به نفع دشمن است.
این ارزیابی استراتژیک بنده است. بنا ندارم مطابق خوشایند مخاطبین صحبت کنم.
حقایق را بیان می دارم هرچند برای عده ای ناخوشایند باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">