پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ق.ظ

۰

مهدی هاشمی برای تحصیل به استرالیا آمده بود اما به دنبال حمله منافقین به سفارت ایران در استرالیا، نگرانی های امنیتی پیش آمد و وی به ایران بازگشت.

قدیری ابیانه با رد ادعای هوشنگ بوذری گفت: مهدی هاشمی برای تحصیل به استرالیا آمده بود اما به دنبال حمله منافقین به سفارت ایران در استرالیا، نگرانی های امنیتی پیش آمد و وی به ایران بازگشت.
هوشنگ بوذری فردی که در ویدئو اعترافات یزدان پناه اسم وی آمده در گفت و گو با سایت ضد انقلاب خودنویس گفت:"....  اضافه کنم که برخلاف آن چیزی که شایع است، آقای مهدی هاشمی و عباس یزدانپناه یزدی، مدتی به دلایل امنیتی به استرالیا فرستاده شده بودند که البته می‌گفتند برای ادامه تحصیل بوده است. اطلاعات من می‌گوید که مهدی بیشتر از هفت ماه در استرالیا نبوده است و محمد حسن قدیری ابیانه از طرف آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان سفیر به استرالیا گسیل شد، و مدتی هم نقش مراقب و میزبان این دو را بر عهده داشت."

برای روشن شدن ابعاد این مسئله با دکتر قدیری ابیانه که در برهه ای سفیر ایران در استرالیا بود به گفت و گو نشستیم.


محمد حسین قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت و گو با سراج24 با اشاره به شخصیت هوشنگ بوذری گفت: هوشنگ بوذری در سالهای ابتدای انقلاب جذب وزارت امور خارجه شده بود و قرار شد برای شروع به کار زیر نظر اینجانب فعالیت کند.
وی افزود: بوذری تحصیل کرده ایتالیاست و خود را عضو فعال انجمن اسلامی دانشجویان معرفی کرده بود؛ چون من خود بنیانگذار انجمن اسلامی در ایتالیا بودم، متوجه دروغ بودن ادعای او شدم و بررسی هایی صورت گرفت و مشخص شد، وی جاسوس است.
قدیری ابیانه عنوان کرد: پس از محرز شدن جاسوس بودن بوذری، او از وزارت امور خارجه اخراج شد، به صدا و سیما نقل مکان کرد و من پیگیری کردم و صدا و سیما نیز وی را اخراج کرد و به ناچار به وزارت نفت رفت.
سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: در نهایت این فرد از سوی وزارت اطلاعات به عنوان جاسوس بیگانه شناسایی شد اما او توانست از کشور فرار کند؛ بوذری قطعا جاسوس دوره دیده بیگانگان است.
وی همچنین در مورد ادعای بوذری گفت: مهدی هاشمی برای تحصیل به استرالیا آمده بود اما به دنبال حمله منافقین به سفارت ایران در استرالیا، نگرانی های امنیتی پیش آمد و وی به ایران بازگشت.
سفیر اسبق ایران در استرالیا عنوان کرد: آقای یزدان پناه نیز در استرالیا به سر می برد و جزء دوستان مهدی هاشمی محسوب می شد، من هم سفیر بودم و طبیعتا با مهدی هاشمی ارتباط نزدیکی در استرالیا داشتم و در استرالیا هیچ مشکلی در رابطه با او و نیز یزدان پناه مشاهده نکردم.
وی با رد این ادعای بوذری مبنی بر اینکه آقای هاشمی رفسنجانی وی را برای مراقبت از مهدی هاشمی به عنوان سفیر استرالیا انتخاب کرده بود، گفت: بعد از اینکه حکم سفارت برای من زده شد، طبق روال دستگاه دیپلماسی که در مورد همه سفرا اجرا می شود، با آقای هاشمی رفسنجانی(رئیس جمهور وقت) ملاقات داشتم و این ملاقات نیز طبق قانون بود و آنجا فهمیدم که مهدی هاشمی در استرالیا به سر می برد.

۹۴/۰۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">