پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶ ق.ظ

۰

خبرگزاری ایمنا: مناظره "بیانیه لوزان بدون سانسور" با حضور محمد حسن قدیری ابیانه و صادق زیبا کلام در دانشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مناظره ی بیانیه ی لوزان بدون سانسور دیروز عصر با حضور محمد حسن قدیری ابیانه و صادق زیبا کلام در دانشگاه فرهنگیان ، پردیس شهید باهنر اصفهان برگزار شد.
در این مناظره ابتدا دکتر قدیری ابیانه با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: ما هیات مذاکره کننده ای داریم که بنابر شناخت من بسیار قوی هستند منتها همه ی ما بایستی به آنان کمک کنیم.
وی ادامه داد: درست در اوج مذاکرات عده ای از معلمان تجمع می کنند که حقوق ما کم است ، این تجمعات چه بخواهیم و چه نخواهیم به نفع دشمن است.
قدیری ابیانه افزود: هیات ما بیانیه ای منتشر کرده و در پی آن عده ای جشن گرفته اند. هنوز توافقی حاصل نشده جشن گرفته اند. اگر خوشحال هم باشیم باید پنهان کنیم تا تیم مذاکره کننده بتواند امتیازات بیشتری بگیرد.
سقیر سابق ایران در استرالیا ادامه داد: برخی در تلاش هستند که از این توافق به منافع حزبی برسند ، البته من امیدورام در ذهن مذاکره کنندگان ما بحث حزبی و انتخابات مدنظر نباشد.
در ادامه دکتر صادق زیبا کلام صحبت های خود را شروع کرد و گفت : بنده فکر نمی کنم آمریکایی ها به این ساده لوحی که آقای قدیری ابیانه ترسیم کردند باشند که مثلا به خانم شرمن بگویند : «در ایران عده ای از معلمان اعتراض کرده اند حواستان باشد و اصلا امتیاز ندهید» پس ما به همین دلیل بگوییم معلمان تا بعد از توافق اعتراضی نکنند و خواسته ای نداشته باشند.
وی ادامه داد: چون به نظرم می رسد حتی بعد از توافق هم مسائلی مثل یمن و امثالهم هست ، پس باز هم معلمان نباید اعتراض کنند چون ممکن است عربستان خوشش بیاید.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران اظهار داشت: به نظر من خوشحالی مردم بعد از اعلام توافق طبیعی بود ، چون اگر دقت کرده باشید در ایام عید به خصوص در هفته ی دوم هر جا و در هر مهمانی همه از مذاکرات و نتیجه ی آن صحبت می کردند و به قولی مانند فردی که یکی از بستگانش زیرتیغ جراحی است و او پشت در اتاق عمل است منتظر پایان و نتیجه ی نهایی این مذاکرات بودند.


در قسمت بعد مجری برنامه با طرح این سوال که آیا ما به توافق تیاز داریم یا آمریکایی ها و آیا با توجه به سابقه ی آمریکا او قابل اطمینان هست یا خیر؟ از دو طرف خواست که به این سوال پاسخ دهند.
صادق زیبا کلام در این باره گفت: اینکه ما بگوییم آمریکا فریب کار و دغل باز است و قابل اعتماد نیست چیزی است که اسرائیل هم در مورد ما می گوید.
وی ادامه داد: بحث این نیست که ما دغل باز هستیم یا آنان چون زمانی که توافقی نوشته شود فقط آمریکا نیست سایر کشور ها مثل چین و روسیه و ... هستند بنابر این معلوم است که قرار است چه اتفاقی بیفتد.
ضمن اینکه در انتهای هر توافق مشخص می شود که اگر هر طرف به تعهدات خود عمل نکرد باید چگونه پیگیری شود؟ و مراجعی جهت داوری تعیین می شود.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در مورد اینکه ما بیشتر به مذاکرات نیاز داریم یا آمریکایی ها اظهار داشت: اگر شما از شهریور ۹۲ تا الان حساب کنید می بینید صدها ساعت مذاکره صورت گرفته است ، پس یقینا هم ما و هم آمریکایی ها به این توافق احتیاج داریم و گرنه مذاکرات صورت نمی گرفت. پس هر ۲ طرف خواهان مذاکره هستند و طبیعی است که در هر مذاکره هر یک از طرفین به دنبال این است که امتیازات بیشتری بگیرد.
در ادامه قدیری ابیانه به این سوال پاسخ داد و گفت : به نظر بنده نمی توان گفت ممکن است آمریکا خلف وعده کند بلکه آمریکا قطعا خلف وعده خواهد کرد.
قدیری ابیانه ادامه داد: داوری این توافق مگر به عهده ی چه کسی است ؟ برعهده ی شورای امنیت ، همین شورای امنیت با مردم یمن چه کرد؟ قطعنامه علیه آنان صادر کرد.
سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: آمریکا مسئله اش با ما مسئله ی هسته ای نیست اینها بهانه است . ما اگر تمام پیچ و مهره های صنعت هسته ای کشور را از هم باز کنیم باز هم آن ها دست از سر ما بر نخواهند داشت.
وی افزود: ما در زمان جنگ و حتی سال ها بعد از آن صنعت هسته ای نداشتیم ولی باز هم آمریکا از صدام حمایت کرد.

پس از این سخنان مجری برنامه سوال بعدی را اینگونه طرح کرد: " به نظر شما آیا خط قرمز ها در بیانیه ی لوزان رعایت شده است؟ "
قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال گفت: یکسری جا ها رعایت شده و یکسری جا های خطرناک هم رعایت نشده است. مثلا اینکه غربی ها هر وقت و هرجایی را که دلشان خواست بیایند بازرسی کنند. تا زمانی که خواستند موشک بزنند بدانند کجا را باید بزنند.
وی ادامه داد: برخی در کشور در مورد توان نظامی کشور صحبت هایی می کنند که ما حرفی برای گفتن نداریم ، این حرف هم دل مردم را خالی می کند هم دشمن را بی جهت بزرگ جلوه می دهد.
سفیر سابق ایران در در مکزیک افزود: یادمان نرود زمان جنگ ما حتی موشک نداشتیم جواب دشمن را بدهیم اما الان چهارمین قدرت موشکی جهان هستیم.
قدیری ابیانه گفت: خدا را شاکرم که آقای زیبا کلام از مسئولین کشور ما نیست ، ایشان همه جا می گوید هسته ای می خواهیم برای چه " مثل این است که بگوییم برق می خواهیم برای چه؟
صادق زیبا کلام در ادامه گفت : از آنجایی که رهبری فرمودند من وارد جزییات مذاکرات نمی شوم پس ما نمی توانیم بگوییم که تیم مذاکره کننده از خط قرمز ها عبور کرده است یا خیر.
وی ادامه داد: به نظر من مشکلی که بیانیه ی لوزان برای برخی ایجاد کرده است این است که فرش آمریکا ستیزی را از زیر پای آن ها می کشد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود : عمده کسانی که انتقادات رادیکالی به لوزان دارند کسانی هستند که بینش آمریکا ستیزی دارند ، آن ها از این می ترسند که اگر ما در مسئله ی هسته ای به نتیجه برسیم این سوال ایجاد می شود که آیا نمی شود در مسائل دیگر هم به نتیجه رسید؟ آن وقت است که فرش آمریکا ستیزی از زیر پای این افراد کشیده می شود.خب بعد این آقایان بیایند در سخنرانی هایشان به چه چیزی استناد کنند؟ به اقتصاد دزد خانه شان استناد کنند؟ به ۶ میلیون جوان بیکار استناد کنند؟
وی تاکید کرد: بخش مهمی از صورت مسئله همین است که دکان آمریکا ستیزی در حال بسته شدن است.
قدیری ابیانه در پاسخ به زیبا کلام گفت: آقای زیبا کلام منتظر این نیست که فرش آمریکا ستیزی را از زیر پای مردم بکشد ، ایشان منتظر است فرش دشمن شناسی را از زیر پای مردم بکشد.
وی ادامه داد: اگر قرار بود با رابطه با آمریکا چرخ صنایع بچرخد ، چرخ صنعت مصر مبارک می چرخید. مصر با امریکا و اسراییل رابطه داشت و بیش از ۱ میلیون نفر در قاهره در قبرستان زندگی می کردند. اگر چرخ صنایع ژاپن و کره جنوبی می چرخد به خاطر فرهنگ کاری و قناعت در مصرف آن هاست.
قدیری ابیانه ادامه داد:ساعت مفید کاری ادارات ما همکنون ۲۲ دقیقه در روز است و در کره جنوبی ۹.۵ ساعت در روز ، آنچه به صنعت ما ضریه می زند این هاست نه عدم رابطه با آمریکا.

مجری برنامه سپس این سوال را مطرح کرد" چرا تفسیر دو طرف از بیانیه ی لوزان متفاوت است و چرا هیات ایرانی اقدام به انتشار فکت شیت خود نکرده است ؟ "
زیبا کلام در این باره گفت : بحث بر سر این نیست که که در بند سوم بیانیه ی آقای ظریف چه نوشته و در بند ۳ طرف غربی چه نوشته است. بحث اصلی باز هم همان آمریکا ستیزی است ما در سال ۸۳ مذاکره کردیم برای آنکه پرونده ی ما به شورای امنیت نرود و با حداقل هزینه صنعت هسته ای پیش رود.
وی ادامه داد: ما ۲ سال فعالیت ها را تعلیق کردیم ولی در ازای آن غرب و شورای امنیت را در مقابل خود قرار ندادیم. تا اینکه آقای احمدی نژاد بر سرکار آمدند و نه تنها اعلام کردند که صنعت هسته ای را تا جایی که بشود پیش خواهیم برد بلکه اقدامات تیم مذاکره کننده قبلی را خیانت خواندند.
استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: که باعث شد پرونده ی ما از شورای حکام به شورای امنیت برد و تحریم ها علیه ما صادر شد. به نظر من در دو دوره ی آقای احمدی نژاد اصولگرایان منافع ملی را قربانی صنعت هسته ای کردند و صنعت هسته ای یک ابزار شد برای پیشبرد آمریکا ستیزی
قدیری ابیانه در ادامه گفت: گویا مخالفت با شعار مرگ بر آمریکا هم برای آقای زیبا کلام دکان شده است.
وی افزود: در دوره ی اقای خاتمی ما ۲ سال فعالیت های خود را تعلیق کردیم بعد گفتند کلا بایدتاسیسات هسته ای را برچینید و بعد هم ما را در لیست شرارت قرار دادند.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: من از آقای زیبا کلام می پرسم اگر در دوره ی آقای احمدی نژاد این دستاورد ها به دست نیامده بود تیم فعلی با چه چیزی مذاکره می کرد؟
وی اظهار داشت: آقای زیباکلام گفتند اصولگرایان منافع ملی را فدای صنعت هسته ای کرده اند من هم می گویم اصلاح طلبان می خواهند این توافق به هر قیمتی انجام شود تا از آن سو استفاده ی انتخاباتی کنند.
قدیری ابیانه اضافه کرد: اگر ما به آمریکا بگوییم همه چیز را رها می کنیم حتی مسیحی می شویم از نوع آمریکایی اش او باز هم دست از سر ما برنخواهد داشت.

۹۴/۰۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">