پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۵۳ ق.ظ

۰

قدیری‌ابیانه در دانشگاه امیرکبیر: صدای شکستن استخوان‌های لیبرالیسم به گوش می‌رسد/ لزوم استفاده از ظرفیت‌ها برای تبلیغ اسلام

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه نامه رهبری به جوانان غرب دارای برکات زیادی بود، گفت: امروز صدای شکستن استخوان‌های لیبرالیسم به گوش می‌رسد و جوانان دنیا به دنبال حقیقت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و کارشناسی مسائل استراتژیک در مراسمی که پیرامون تبیین ابعاد نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب به همت کانون دانشجویی 313 در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: زمان تک‌قطبی بودن جهان و ابرقدرتی آمریکا در نظام حاکمیت جهانی به پایان رسیده است و اضمحلال نظام لیبرال دموکرات و سکولاریسم جهانی مشهود است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: باید ببینیم در چه شرایطی نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب نوشته شده است. امروز صدای شکستن استخوان‌های لیبرالیسم به گوش می‌رسد و جوانان غرب به دنبال حقیقت هستند و می‌خواهند بدانند که اگر لیبرالیسم و کمونیسم نباشد چه چیزی جایگزین آن  است. 

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: متاسفانه اسلام در بین کشورهای غربی وارانه نشان داده شده است و شناختی که جوانان غرب از اسلام دارند درست نیست. اخیرا هم که دشمنان اسلام جنایت‌های داعش را به پای اسلام می‌گذارند و تلاش می‌کنند اسلام را ناحق جلوه دهند و البته در بسیاری از جاها موفق هم شده‌اند. اینکه اسلام به این صورت توسط دشمنان تحریف می‌شود نشان‌دهنده این است که سران غربی از اسلام می‌ترسند. اگر قرآن کتابی است که به قول آنها برای 1400 سال پیش است پس چرا جلوی ترویج آن را می‌گیرند.

قدیری ابیانه اظهارداشت: هدف دشمنان اسلام این است که مردم و جوانان غرب به اسلام نزدیک نشوند زیرا می‌دانند اگر کسی واقعا به دنبال حقیقت باشد اسلام را می‌تواند ببیند.

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: ما در شرایطی قرار داریم که یک خلاء در اذهان جوانان غربی وجود دارد و آنها به دنبال حق هستند و اگر ما در مسیر پر کردن این خلاء حرکت کنیم آنها به سرعت اسلام را خواهند شناخت و وحشت دشمنان نیز از همین موضوع است.

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: صهیونیست‌ها مسلمانان را دشمنان مسیحیان معرفی کردند و یهودیان را دوست آنها. اگر ما بتوانیم حقایق را در مورد یهودیان به درستی بیان کنیم بزرگ‌ترین ضربه را به صهیونیست‌ها زده‌ایم.

وی تاکید کرد: یکی از کارهای مهم در تبلیغات رسانه‌ای که باید انجام دهیم این است که نگاه اسلام به حضرت مریم و دین مسیح را بیان کنیم و از طرفی هم نگاه واقعی یهودیان به مسیحیان را شرح دهیم. با این کار تبلیغی می‌توانیم غرب را زیر و رو کرده و صهیونیست را بیچاره کنیم اما متاسفانه در خواب هستیم و کاری نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای معرفی اسلام راه‌های مختلفی وجود دارد، اظهار داشت: اینطور نیست که برای تبلیغ اسلام حتما به خارج از کشور برویم. دستگاه‌های ارتباطی و اینترنتی فرصت خوبی را برای ما به وجود آورده که می‌توانیم از آنها برای تبلیغ گسترده اسلام استفاده کنیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک یادآور شد: هر کسی از داخل منزلش می‌تواند پیام خود را به مردم دنیا در رابطه با اسلام برساند. یک زن خانه‌دار می‌تواند خانه‌اش را به یک پایگاه جهانی برای تبلیغ اسلام تبدیل کند و از طریق ایمیل و اینترنت پیام اسلام را به گوش مردم دنیا برساند و این کار بسیار موثر خواهد بود.

قدیری ابیانه در ادامه تصریح کرد: برای تبلیغ اسلام جای کار بسیار است ولی متاسفانه همه ما انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی این کار را انجام دهند. اگر یک ایرانی به کشور ما بیاید و قبل از رفتن مسلمان نشود درست عمل نکرده‌ایم.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه نامه رهبری به جوانان غرب برکات بسیار زیادی داشت، گفت: یکی از این برکات آن در داخل کشور این است که باعث شد یک عده برای تبلیغ اسلام تلاش کنند و برای اینکه راه‌های تبلیغ اسلام را پیدا کنند دور هم جمع می‌شوند.

وی گفت: هر مسجدی در کشور باید پایگاهی برای تبلیغ اسلام به جهان باشد. تشکل‌های دانشجویی باید یک معاون بین‌الملل داشته باشند که برای تبلیغ اسلام تلاش کند.

قدیری ابیانه اضافه کرد: دانشجویان و کسانی که می‌خواهند اسلام را ترویج کنند باید خیلی ساده و شفاف آن را بیان کنند تا مردم دنیا به راحتی آن را بفهمند.

سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار داشت: غربی‌ها ایراداتی از مسلمانان می‌گیرند. ما باید واقعیت‌ها را برای آنان بیان کنیم. حجاب یکی از نقاط حمله به جهان اسلام است ولی اگر ما دلیل قانع‌کننده‌ای برای این ارائه دهیم می‌تواند یک نقطه نورانی در اسلام باشد.

وی در خاتمه گفت: فرق اسلام با غرب در این است که اسلام ابعاد مختلف مسائل را دیده و برای آن راه‌حل داده است ولی در غرب چنین چیزی وجود ندارد. می‌شود از این مسئله برای تبلیغ اسلام استفاده کرد.

۹۴/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">