پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه در مناظره بیانیه لوزان در دانشگاه شهید رجایی: کارشناس مسائل سیاسی گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم در مذاکراتی که انجام می‌شود برخی اقدامات با هدف سیاست‌های جناحی و نه ملی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»،قدیری ابیانه کار‌شناس مسائل سیاسی در مناظره بیانیه لوزان که به عنوان از سناریو تا فیلم ظهر امروز در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد با اشاره به اینکه موفقیت هیئت دیپلماتیک ایران بستگی دارد به وضعیت داخل کشور گفت: رابطه وضعیت اقتصادی داخل کشور با هیئت دیپلماتیک مانند رابطه سوزن چرخ خیاطی با خود چرخ خیاطی است و ما اگر می‌خواهیم هیئتمان موفق شود باید وضعیت داخل را تقویت کنیم که مقام معظم رهبری نیز از آن به عنوان اقتصاد مقاومتی یاد کردند.


وی افزود: ایران زمانی موشکی نداشت تا جواب موشک‌های صدام را بدهد اما امروز ما جزو چهار و پنج کشور اول قدرت موشکی در جهان هستیم که خود از عوامل بازدارنده تهدیدات است، اینکه رهبری پشت هیئت دیپلماتیک است و جمله‌ای که مقام معظم رهبری اعلام کردندکه اگر تل آویو غلطی کند ما تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم دلیل ترس امروز دشمن و عدم تجاوز به ایران است.


قدیری ابیانه در ادامه بیان داشت: دشمن‌شناسی بسیار مهم است که بدانیم با چه کسی مذاکره می‌کنیم و اینکه پرونده هسته‌ای ملی است و همه چیز باید در خدمت ایران باشد و اینکه گفته شد در مذاکرات حق برای طرف مقابل مطرح نیست وما باید هم شیر باشیم هم روباه،درست است چرا که آنجا قانون جنگل است و در واقع بحث زور مطرح است ما قطعا باید هم شیر باشیم هم روباه، اما باید عادل نیز باشیم و نباید از منافع مشروع بگذریم در مقابل منافع نامشروعی که غربی‌ها آن را برای خود حیاتی تعریف کردند کوتاه بیاییم.


کار‌شناس مسائل سیاسی در ادامه بیان داشت: معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در سایت خود نوشته برای ما مهم‌تر تعامل است نه موضوع هسته‌ای و این یعنی اینکه هر توافقی بهتر از عدم توافق است و ما می‌گوییم که این نگاه اشکال دارد و برخی اصلاح طلبان در این میان می‌خواهند با به کار بردن کلمه جشن پیروزی برای توافق از آن در انتخابات استفاده کنند.


وی افزود: آقای ظریف در دانشگاه تهران گفت ما اگر با آمریکا درگیر شویم با یک بمب می‌تواند کل کشور ما را نابود کند و ما می‌گوییم که گفتن این موضوع حتی اگر درست نیز باشد اشتباه است در حالی که اینگونه نیست و حتی اگر تیم مذاکره کننده‌مان به دنبال تعامل است نباید آن را مطرح کند و این مسائل محرمانه است اما متاسفانه برخی کار‌ها با اهداف سیاست جناحی مطرح است نه ملی.


قدیری ابیانه گفت: قطعا در هیچ دوره‌ای ما به دنبال تحریم شدن نبوده‌ایم اما یکی از دلایل تحریم فتنه ۸۸ بود که منشا آن نیز میرحسین موسوی بود و در واقع راس فتنه نیز آمریکا بود و امروز نیز دنبال رفع حصر هستند.


وی افزود: اینکه بگوییم قطعنامه نتیجه دولت احمدی‌نژاد بود مانند آن است که بگوییم رفتن در لیست شرارت در زمان آقای خاتمی تقصیر وی بوده است در حالی که در آن زمان ما در مسائل هسته‌ای داوطلبانه تعلیق شدیم و اگر قصد عقب نشینی باشد این عقب نشینی حد و مرز ندارد و ما حتی اگر مسیحی شویم و حتی مسیحی از نوع آمریکایی باز هم دست از سر ما برنخواهند داشت چرا که آنان می‌خواهند ما از حق خود دفاع نکنیم. مگر آمریکای لاتینی ها مسلمان هستند که در معرض توطئه های آمریکا قرار دارند.


وی ادامه داد: ما از درآمد نفتی با یک توهم روبرو هستیم چرا که ما در اوج درآمد نفتی ۶۱ میلیارد تومان درآمد داشتیم که ماهانه در تقسیم برای هر فرد ۶۷ هزار تومان می‌شد و این موضوع یکی از عواملی است که همواره به اشتباه مطرح می‌شود.

۹۴/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">