پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶ ب.ظ

۵

اhttp://media.snn.ir/original/1394/02/14/IMG16213645.jpgمروز در دانشگاه شهید رجایی مناظره ای بین قدیری ابیانه و آقای فواد ایزدی به عنوان اصولگرا و آقایان بهشتی پور و فیاض زاهدی به عنوان اصلاج طلب برگزار شد.

فیاض زاهدی با اشاره به اینکه کشورهایی مثل کره جنوبی و مالزی از رشد سریعی برخوردار بودند و لی ایرانه نه، سعی کرد تقصیر  این موضوع را به گردن مسئولان ایرانی بیاندازد. قدیری ابیانه با اشاره به اینکه ساعات مفید در ادارات ایرانی مطابق با گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی 22 دقیقه در روز بوده حال آنکه ساعات مفید کاری در کره جنوبی 9 و نیم ساعت در روز است علت پیشرفت سریع کره جنوبی را کار نامید.

آقای زاهدی گفت چرا باید در ایران 22 دقیقه در روز باشد.

قدیری گفت برای پاسخ به این سوالتان لازم است سوالی از شما بپرسم. وی پرسید که به نظر شما اگر اوج درآمدهای حاصل از صادرات نفتی را بین ایرانین به طور مساوی تقسیم کنیم به هر ایرانی در هر ماه چه مقدار خواهد رسید.

آقای زاهدی ابتدا از پاسخ به این سوال تفره رفت ولی با اسرار قدیری ابیانه گفت حدودا ماهیانه معادل 5000 یورو به هر ایرانی خواهد رسید.

سپس قدیری ابیانه گفت این مبلغ 56 هزار تومان می شود و نه 5000 یورو. شما رقمتان بیش از 300 برابر واقعیت است.

این توهم در مورد درآمدهای نفتی باعث شده در ایران مردم فکر کنند که حکومت باید نیازهخایشان را تامین کند ولی در کره مردم می دانند که آ«ها باید کار و تولید کنند و هزینه ای دولت را نیز تامین نمایند.

این توهم و این تلقی غلط باعث شده ایرانیان بعد از اعراب در تنبلی اجتماعی مقام جهانی بیاورد.

باید این نگاه را اصلاح کنیم.

توهم دکتر فیاض زاهدی استاد دانشگاه در مورد میزان درآمدهای نفتی کشور تعجب دانشجویان را موجب گردید.

۹۴/۰۲/۱۴

نظرات  (۵)

درود بر برادر رحمان .
سخنان شما واقعا جای تامل دارد.
کاش مقیاس یا خط کشی در این حکومت وجود داشت تا میزان آسیب رسانی به نظام را با آن بسنجند!!!

۱۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۳۳ آموزگار دبستان چند پایه روستایی
این آمار 22 دقیقه کار مفید را شما از کجا آورده اید بنده به عنوان آموزگار کلاس چند پایه گاهی در طول روز حتی فرصت نمی کنم یک استکان چای بنوشم به نظر من کسانی که این آمارها را جعل می کنند می خواهند از دادن حق واقعی کارمندان طفره بروند
پاسخ:
سلام
این آمار توسط مرکز پژوهش های مجلس اعلام شده است. البته متوسط کار مفید را بیان می کند. یعنی عده ای مثل شما زیاد کار میکنند و عده ای اصلا کار مفیدندارند.
۱۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۲۳ رحمان نوریان

با سلام و احترام . اول تشکر از اینکه باب گفتگو را باز گذاشته اید و نظر بنده حقیر را منتشر کرده و پاسخ داده اید .

دوم اینکه اگر ما برای حل یک مسئله تمام یا قسمتی از ان را نادیده بگیریم  یقینا به راه حل درستی نمیرسیم . بنده خود از کسانی هستم که معتقدم نوع اعتراضات باید کاملا مدنی وشناسنامه دار باشد و این اعتقاد بنده نه فقط مربوط به امروز که بین سال 80 تا 85و در اوج اعتراضات معلمان نیز چنین اعتقادی داشتم . فلذا اگر نظر بنده کاملا  با نظر شما متفاوت باشد هم حقیر نه در زمره ماموران و نه فریب خوردگان ( البته به زعم شما ) جای نمیگیرم . موضوع این است که شما معتقد هستید معترضین اقلیتی از معلمان هستند  که در پاسخ میتوان بیان داشت که اگر ملاک حاضرین در تجمعات باشند نظر شما درست است اما واقع قضیه این است که تعداد معترضان چیزی نزدیک به همه معلمان مرد و تعداد قابل توجهی از معلمان خواهر را شامل میشود . برای اثبات این مدعا کافی است به صورت تصادفی اماری تهیه شود .نکته مهمی که شما از ان چشم پوشی کرده اید این است که شمار زیادی از معلمانی که خود در تجمعات شرکت نکرده اند کار تجمع کنند گان را مثبت وشجاعانه و عدالت طلبانه ارزیابی میکنند و از انجایی که شما یک دیپلمات بوده اید قطعا قبول میکنید که تعداد معترضین واقعی مجموع حاضرین در تجمعات و رضایت مندان انهاست که با این حساب نمیشود بر ای معترضین واژه اقلیت را بکار برد ثانیا اگر تعداد معترضین در اقلیت باشد اصلا جای نگرانی نیست حتی اگر انها مامور یا فریب خورده باشند که وجود اقلیت معترض در هر جامعه اماری چیز پذیرفته شده ایست فلذا نگرانی بسیار شدید شما خود نشانه اگاهی شما از میزان و حجم وافعی اعتراض معلمان است . واز انجا که شما در حاکمیت هستید میتوانید با تحلیل صحیح عددی به راه حل های خوبی برسید و شاید این از وظایف مسئولان باشد  .

با تشکر از حوصله شما

ارادتمند یکی از مخالفین نظر شما در باره معلمان

رحمان نوریان

پاسخ:

با سلام

اینکه فرمودید معلمان اکثرا نسبت به حقوق خود معترضند بنده قبول دارم و بلکه آ« را به همه کارکنان دولت تعمیم می دهم. زیرا بسیاری بر این تصورند که که بودجه دولت برای تامین همه نیازهای مردم و از جمله کارکنان دولت کفایت می کند که بنده معتقدم چنین نیست.

ولی معتقئدم اکثریت غریب به اتفاق معلمان عزیز در طرح مطالبات خود راضی نمی شوند ایران تضعیف و دشمن سوء استفاده کند

و چون معتقدم اینگونه تجمعات و تهددی هایی که صورت گرفت به نفع دشمن است پس نتیجه می گیرم که فریب خورده اند و به عبارتی دیگر قصد ضربه زدن به کشور را ندارند.

اما باید بپذیرید که دشمن می خواهد سوء استفاده نماید.

به فرمایشات رهبری در اولین سال 94 دقت فرمایید:

امام خامنه ای: [دشمنان] می خواهند حرکات اعتراضی را در کشور شروع کنند؛ دارند تحریک میکنند، دارند کار میکنند، دارند برنامه‌‌ریزی میکنند. این کاری است که باجدّیّت و با شدّت به‌دنبال آن هستند

فرمایشات امام خامنه ای در حرم رضوی در ابتدای سال 1394: "میخواهند این امنیّتی که امروز در کشور ما هست را ... به‌دست مردم از بین ببرند و مردم را وادار کنند به برهم زدن امنیّت؛ و حرکات اعتراضی را در کشور شروع کنند؛ دارند تحریک میکنند، دارند کار میکنند، دارند برنامه‌‌ریزی میکنند. این کاری است که باجدّیّت و با شدّت به‌دنبال آن هستند؛ خب این یک شرایط مهم است، این یک چالش بزرگ است."

دشمنان ما صریحاً میگویند که هدفشان از فشارهای اقتصادی یک هدف سیاسی است. هدف آنها این است که مردم ایران را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهند؛(۱۱) توجّه بفرمایید؛ البتّه بله، «مرگ بر آمریکا»، چون آمریکا آن عامل اصلی این فشارها است و خودشان هم اصرار دارند بر اینکه متمرکز بشوند روی اقتصاد ملّت عزیزما. هدفشان چیست؟ هدف این است که مردم را در مقابل دستگاه قرار بدهند؛ این را صریحاً میگویند که میخواهیم فشار اقتصادی بیاوریم تا وضعیّت مردم سخت بشود و مردم وادار به اعتراض بشوند در مقابل دولت و در مقابل نظام اسلامی. این را صریحاً میگویند البتّه بدروغ گاهی ادّعا میکنند که طرف‌دار ملّت ایرانند که این دروغها را نمیشود باور کرد و نباید از دشمن باور کرد، لکن هدفشان همان هدف سیاسی است. میخواهند این امنیّتی که امروز در کشور ما هست را – که این امنیّت، در منطقه‌ی غرب آسیا که ما در آن قرار داریم، بی‌نظیر است؛ بحمدالله امروز نه در شرق ما، نه در غرب ما، نه در شمال ما، نه در جنوب ما، در هیچ کشوری امنیتّی مانند امنیّتی که امروز بر کشور ما و ملّت ما حاکم است، وجود ندارد – به‌دست مردم از بین ببرند و مردم را وادار کنند به برهم زدن امنیّت؛ و حرکات اعتراضی را در کشور شروع کنند؛ دارند تحریک میکنند، دارند کار میکنند، دارند برنامه‌‌ریزی میکنند. این کاری است که باجدّیّت و با شدّت به‌دنبال آن هستند؛ خب این یک شرایط مهم است، این یک چالش بزرگ است. وقتی یک چنین چالشی در کشور وجود دارد، همه‌ی نیروها باید در کنار هم قرار بگیرد، با هم کار کنند و مسئله‌ی اقتصاد را جدّی بگیرند.

متن کامل را اینجا مشاهده کنید.

۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۲۷ رحمان نوریان
اقای قدیری شما خود اذعان دارید که میزان کار در ایران 22 دقیقه است . و ما معلمان هم در واقع به این اعتراض داریم که چرا کارمندی که 22 دقیقه کار میکند باید 2 تا 3 برابر یک معلم که حد اقل 4ساعت کار مفید انجام میدهد حقوق بگیرد . ایا به نظر شما اعتراض به این تبعیض فریب خوردن و یا مامور بودن است ؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
بنده اصلا معتقدم که کسی که 22 دقیقه کار مفیدش است را نباید در اداره نگاه داشت و باید عذر او را خواست. چرا باید دولت از کیسه ملت به کسی که کار نمی کند حقوق پرداخت کند.
اعتراض به این وضعیت حق همه ا ست ولی در نحوه اعتراض باید مراقب بود که طوری نشود که به کشور لطمه بخورد. مأمورانی هستند که سعی می کنند مطالبات مردم را به سمت و سویی سوق دهند که به ضرر کشور تمام شود. پس حتما عدهای مأمورند واما عده ای فریب دشمن را می خورند. و البته در آموزش و پرورش کسانی که به تجمع روی آوردهاند اقلیتی از معلما هستد و اکثریت مراقبند که کاری نکنند که به کشور لطمه بخورد. 
۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۱۲ اکبر ایرانپور
درود بر دکتر قدیری ابیانه به لحاظ ذکاوت و دقت و مطالعه و آگاهی که مدعیان را در مناظره ها ضربه فنی می کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">