پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۰۳ ق.ظ

نظرات  (۱۱)

مشکل مسکن و خونی که به شیشه می رود

درنظر گرفتن فرهنگ به مثابه دین و سبک زندگی به مثابه اعمال و رفتار برامده از فرهنگ و دغدغه اخلاقی و مقدس عموم مردم ایران در زمینه های فرهنگی به نوبه خود قابل تقدیر و امری است مبارک. جریان حزب الله نیز جهت رفع مشکلات فرهنگی در انواع جلسات و مباحثات همواره به عنوان پرچمدار و پیشبرنده حرکت، عمل میکند. درهم تنیدگی حوزه ها و موضوعات مختلف و تاثیرات متقابل انها روی همدیگر می طلبد تا از منظری متفاوت اما مهم و بسیار تاثیرگذار به مقوله فرهنگ بپردازیم.

مطمئنا این حدیث معروف را شنیده اید که پیامبر(ص) می فرمایند: هرگاه کسی ازدواج کند، نصف دین را کامل کرده است و برای (حفظ) نصف دیگر باید تقوای الهی پیشه کند)منتخب میزان الحکمة 2776 و کنز العمال 44403(. امروز دشمنان اسلام و انقلاب دقیقا با فشار اقتصادی درصدد ضربه زدن و مخدوش کردن فرهنگ و دین مردم کشورمان هستند. مسئله مهم و بنیادین ازدواج، حافظ نیمی از دین است و قطعا تلاش برای رواج و گسترش این سنت حسنه نیز از اولویات کار فرهنگی است.

با تحقیقی ساده و رویت دلایل مطروحه همواره "شغل و خانه" به عنوان دلایل اصلی تاخیر ازدواج مطرح می شوند که حقا نیز همینگونه است. تلاش درجهت اشتغال و خانه دار شدن جوانان، امروز علاوه بر کار اقتصادی به استناد ان حدیث و مشکلات درون جامعه و تاخیر ازدواج ها و به دنبال ان خدشه دار شدن نیمی از دین عموم جوانان در این اوضاع سخت، کاری است فرهنگی، مقدس و به قول رهبری جهاد در راه خدا.

در مطلب قبلی کلید حل مشکل اشتغال تحت عنوان مدرسه و دانشگاه کارگاه محور و شغل محور به جای کلاس محور و تئوری محور یعنی همان نظام هنرستان و دانشگاه فنی و حرفه ای ارائه شد. در ادامه به راهکارها و طرح های خانه دار شدن عموم مردم و ریشه کنی اجاره نشینی و چگونگی تامین مسکن جوانان در شرف ازدواج به صورت تیتروار اشاره می شود.

طبق اخرین امار حدود 5میلیون و 600هزار خانوار اجاره نشین و 11میلیون جوان اصطلاحا دم بخت در کشور وجود دارد(نیمی پسر و نیمی دختر حدود 5.5میلیون خانوار). طبق مطالعات کارشناسی صورت گرفته در کشور سالانه حدود 2میلیون باب خانه باید به بازار مسکن کشور عرضه و جهت تامین مسکن اجاره نشینان و زوج های تازه ازدواج کرده، در اختیار و مالکیت انان قرار گیرد که متاسفانه با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید، در اینده با بحران اجتماعی-استراتژیک عظیمی از حیث کمبود خانه نسبت به خانوار مواجه خواهیم شد.

با جست و جوی مشروح عناوین زیر در اینترنت، امید است جهت رفع مشکلات فرهنگی و رواج سنت حسنه ازدواج، جزئیات هر یک از طرح های حل مشکل مسکن در کشورمان را مطالعه و تلاش فرهنگی خود را از زاویه دید ازدواج و دو سد مهم اقتصادی ان یعنی شغل و خانه دنبال نمایید. جریان حزب الله هم که هر روز برای فرهنگ گلو پاره می کند؛ بداند! تا مشکل مسکن در کشور حل نشود و اجاره نشینی ریشه کن و نابود نگردد هرگز مشکلات فرهنگی نیز حل نخواهند شد.

عناوین طرح های حل کننده مشکل مسکن:

1-   اجرایی کردن طرح مالیات بر خانه های خالی

2-   اجرایی کردن طرح مالیات بر عایدی مسکن

3-   ادامه طرح استراتژیک مسکن مهر

4-   اجرایی کردن طرح شناسنامه دار کردن خانه ها

5-   اجرایی کردن طرح صندوق زمین و ساختمان

6-   اجرایی کردن طرح اتیه کودکان(به دلیل اهمیت این طرح در پست بعدی شرح داده خواهد شد).

 

تورم ساختاری و سه واژه ای که باید حل شوند

هرگاه مصارف و هزینه های یک جامعه(دولت+مردم) بیش از جمع تولید و درامد های ان جامعه شود، خود به خود زندگی در ان جامعه، گران و فاصله فقیر و غنی بیشتر خواهد شد. با محاسبه درصد و عدد این گرانی ها(حدودا400کالا و خدمت) نسبت به قیمت های سال پایه مفهومی به نام "تورم" در علم اقتصاد شکل گرفت. بدون هیچ تولیدی دبستان و راهنمایی که فقط میخوریم. دبیرستان هم میخوریم! دانشگاه هم که فقط می خوریم! بعد از گرفتن چند کاغذ پاره به اسم لیسانس و فوق لیسانس با کلی کبکبه و دبدبه به دنبال یک میزی هستیم که پشت ان بنشینیم و حقوق و مزایای بالایی هم داشته باشیم و دست خانوم را بگیریم و به همراه کرم حلزون، اخر هر هفته راهی سفر شویم و... . چنین جامعه ای محکوم است به تورم! ریشه همه این مشکلات نه از فرهنگ عمومی و نه از تنبلی ایرانیان است که اخیرا افرادی از روی جهل یا غرض ان را مطرح می کنند، بلکه ریشه ی این مشکلات و تورم ساختاری ایران در نظام معیوب و مفتضح اموزش و پرورش و بالخصوص وزارت علوم است.دوران دانشگاه های کلاس محور و تئوری محور که هدفشان اموزش بود به پایان رسیده است. امروزه دور دورِ کارگاه محوری و شغل محوری است و اموزش درجهت شغل است نه اموزش برای اموزش! اشتباه استراتژیک یعنی ساخت و گسترش دانشگاه های ازاد به جای دانشگاه های فنی-حرفه ای توسط هاشمی؛ اشتباه استراتژیک یعنی گسترش دانشگاه های سراسری دولتی و پیام نور به جای هنرستان ها و دانشگاه های فنی-حرفه ای توسط احمدی نژاد! نکته دردناک اینکه امروز دیگر پولی برای ساخت، تجهیز، افزایش رشته ها و تربیت نیروهای متخصص برای تدریس در هنرستان ها و دانشگاه های فنی-حرفه ای نمانده است. درمورد دانشگاه های سراسری نیز هیچ کس مدعی تعطیلی انها نیست اما پذیرش باید متناسب با نیازهای کشور باشد و بس! سال قبل یک میلیون و 30هزار نفر در کنکور سراسری و 126هزار نفر در کنکور دانشگاه های فنی-حرفه ای شرکت کردند. کلید حل مشکل بیکاری، تورم، افزایش تولیدناخالص ملی و در یک کلام عموم مشکلات اقتصادی، حل سه کلمه است: شغل، خانه و بانک. با عوض شدن نسبت شرکت کنندگان کنکور سراسری با فنی-حرفه ای، کلمه اول حل خواهد شد.در پست های بعدی ترتیب خانه و بانک های زالوصفت را نیز خواهیم داد.فعلا این شما و تبلیغ اموزش و پرورش و وزارت علوم شغل محور و هنرستان و دانشگاه های فنی-حرفه ای.

http://facenama.com/ammarsaeidi

بادا که به دریا برسد کوشش این رود 
 
همپای تو پرچم بسپاریم به موعود 

برای سلامتی و تعجیل در فرج مولامون حضرت صاحب الزمان 
و سلامتی و طول عمر باعزت امام خامنه ای صلوات . 
با سلام آقای دکتر یک سوال دارم در این مورد که چرا ایران در دفاع از مظلوم مثل کشور ها غربی که ائتلاف ظالمانه تشکیل میدهند ما چرا ائتلاف تشکیل نمیدهیم آنها علنا ظلم میکنند ولی ما شجاعت اینکه علنا دخالت کنیم واز مظلوم دفاع کنیم نداریم ومیگوییم مادخالت نمیکنیم
سلام آقای دکتر . این که گفته می شود حضرت آقا سید خراسانی هستند و پرچم را به امام زمان خواهند سپرد 
آیا صحت دارد ؟ میخواستم نظر حضرتعالی را در این رابطه بدانم . با تشکر 
پاسخ:
بنده تخصصی در این رابطه ندارم اما امیدوارم اینچنین باشد و می دانم که ایشان برترین انسان روی زمین برای تصدی رهبری ایران و جهان هستند و اطاعت از ایشان اطاعت از امام زمان (عج) است.
با سلام من نمیدانم چرا آمریکای جنایتکار وآل سعود وحشی وکشور های غربی واسراییل کودک کش به راحتی دست به تجاوز ووحشیگری میزنند بعد میگویند که مثلا ایران در فلان جا دخالت میکند ولی ایران به جای اینکه شجاعانه بگوید که ما حتما باید دخالت کنیم واز مظلوم دفاع قاطعانه بکند ولی متاسفانه شاهدیم که میگویند که ما دخالت نمیکنیم نمیدانم این چه سیاستی است که آنها علنا مردم را قتل عام کنند وهمه جا را نابود کنند بعد پیشاپیش که نکند یک بار کسی دخالت کند مرتب میگویند دخالت نکن دخالت نکن  و دیگران هم از سر ترس میگن ما که دخالت نمیکنیم 
۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۰۵ بخش دوم مطلب قبلی

بخشی نگری و کلی گویی در مقابل کلان نگری و منظومه ای صحبت کردن و عدم به قول رهبری "نگاه نقشه محور" از مشکلات اساسی ایست که در حوزه نظر،اندیشمندان را دچار گیجی و در حوزه عمل،مدیران را دچار روزمرگی کرده است.به همین جهت قبل از شروع هرگونه بحث درمورد موضوعات مختلف فرهنگی،سیاسی و... و از جمله بحث اقتصادی خودمان باید ریشه واژه ها و مفاهیم به همراه نوع تقسیم بندی های موضوع مورد بحثمان مشخص شود.برای مثال جهت پاسخ به این سوال "کلی" که اوضاع اقتصاد چطور است و راه برون رفت از مشکلات فعلی چیست؟ سریعا باید از خود بپرسید نوع تقسیم بندی های "اقتصاد" چگونه است؟ و این تازه اغاز بحثی است مفصل. به طور کلی اقتصاد به سه شاخه ی بخش، نهاد و شاخص های اقتصادی تقسیم می شود.بخش های اقتصادی نظیر کشاورزی، صنعت(که خود ده ها بخش است)، مسکن، راه و حمل و نقل، معدن، انرژی، تجارت و... نهاد های اقتصادی نظیر بانک، بورس، بیمه،گمرک و... و شاخص های اقتصادی نظیر نرخ بیکاری، تولیدناخالص ملی، نرخ تورم، ضریب جینی و... می باشند.هیچ یک از کاندیداهای دوره های مختلف ریاست جمهوری نه تنها برنامه ای جامع درمورد هر یک از این بخش ها و نهادها و هدف گذاری برای رسیدن به عدد مشخصی در شاخص های اقتصادی ارائه نکرده اند بلکه برنامه ای در هیچ یک از موارد جزء هم نداشته و به همین جهت بعد از رسیدن به قدرت عموما به نتایج مطلوب خود نرسیده اند.نکته جالب اینکه واژه عربی اقتصاد از ریشه "قصد" در قران نیست!

000

بخش سوم

ما بدبختیم! ما از بدترین اقتصاد های دنیا هستیم! ترکیه و امارات و... در اقتصاد به کجاها که نرسیدند ولی ما چه کردیم؟! این ها نمونه هایی از جملات عوام الناسان بعضا دکتر و مهندسی است که ریشه در دو نکته اساسی دارد.اول ندیدن امار انواع شاخص های اقتصادی(که ده ها مورد است) درکنار یکدیگر و نگاه تک بعدی به یکی از شاخص ها و دوم فیلم و سریال های جعلی هالیوودی که چشم خیلی از ساده دلان را برای دیدن واقعیت های دنیا کور کرده است.برای مثال اقتصاد ایران از نظر شاخص تورم و ارزش پول ملی اوضاع مناسبی در رتبه بندی کشورهای جهان ندارد اما در شاخص میزان بدهی های خارجی و میزان پس انداز درامدها ماجرا کاملا برعکس است.اقتصادها ضمن در نظر گرفتن وسعت و جمعیت کشورها و انواع شاخص های اقتصادی قابل مقایسه ای درست و تحلیلی حکیمانه اند.امارات فسقلی با 9میلیون جمعیت که درامد های نفتی یک سال ان به ازاء هر اماراتی بیش از صد ها برابر(به نسبت میزان تولید و قیمت جهانی متفاوت است) نسبت به درامد های نفتی ایران به ازاء هر ایرانی در سال است قابل مقایسه با ایران 78میلیونی که یک سوم کل اروپا خاک دارد نیست. مقایسه های غلط و عدم توجه به انواع شاخص های اقتصادی و توهمات نفتی بسیاری از کارشناسان، متاسفانه امروزه بسیاری از مردم کشورمان را نیز از فهم واقعیت های اقتصادی دور کرده است. نمونه ان، توهم درامد های نفتی کشور است. طبق بودجه مصوب سال94 کل درامد های نفتی کشور حدود 53 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که درصورت  تحقق، با تقسیم این عدد به 78میلیون و تقسیم مجدد ان بر 12 درامد نفت کشور در سال 94 به ازاء هر ایرانی، ماهانه معادل است با 56هزار تومان! طبیعی است که 5میلیون و 600هزار خانواری که با اجاره نشینی در این مملکت خونشان به شیشه رفته است با خواندن این فرم مطالب فحش های اب دار نثار نگارنده نمایند.اما دوستان! پیشنهاد میکنم منتظر پست های بعدی بمانید!

http://facenama.com/ammarsaeidi

پاسخ:
جمعیت بومی امارات یک میلیون نفر است.

من در سایت سخن معلم هم که امروز باز هم به نقد شما پرداخته بود نوشتم و تائید شده هر چند شما تائید نمی کنید شما که خودتان  را پیرو ولایت فقیه می دانید رهبری تان چند روز پیش خواستار معیشت بالاتر و حقوق بیشتر برای فرهنگیان شد 

حالا میبینید که گفته هایتان که خواستار حقوق کمتر برای معلمان شئده بودید با سخنان رهبری در تعارض هست شما حتی نتوانستید نظر منو که سخنان رهبری را درج کرده بودم را تائید کنید 

از این به بعد حق ندارید خودتان را پیرو ولایت فقیه بدانید 

پاسخ:
من کجا خواستار حقوق کمتر برای معلمان شده بودم.
گفتم اگر می خواهید تجمع کنید در شرایط فعلی این باشد که حاضریم حقوق کمتر بگیریم ولی دولت از حقوق ملت ایران نگذرد.
اینها با هم فرق دارد.
ضمنا گفتم تجمع و تهدید در شرایط فعلی برایافزایش حقو.ق به ضرر ایران است.
طرح درخواست افزایش حقوق به غیر از این روش را نگفتم.
۱۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۱۹ اعلان جهاد رهبر
۱۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۱۸ دوست داشتین با ذکر منبع منتشر کنید

اعلان جهاد رهبر در دو موضوع

رهبری در سال های اخیر علنا در سخنرانی های مختلف در موضوع اقتصاد و در جمع مسئولین جشنواره عمار در باب فعالیت های رسانه ای-هنری اعلام جهاد کرده اند.با کمی دقت متوجه می شویم که دقیقا دو موضوعی که تاثیرات گسترده ای روی فرهنگ عمومی و مناسبات اجتماعی ایرانیان در سال های اخیر داشته و در سال های اینده نیز خواهد داشت همین دو مورد است.امروز حزب اللهی ای که مشتاق رفتن به سوریه و عراق و... برای جهاد و جنگیدن است اما در اقتصاد و رسانه و هنر در داخل کشور دغدغه و فعالیتی ندارد باید به دینداری و ولایتمداری خود شک کند.با فعالیت های جشنواره عمار و سازمان اوج و راه اندازی شبکه افق در بخش تصویری و همچنین با راه اندازی انواع سایت های حزب اللهی در بخش چندرسانه ای شکرخدا در فعالیت های رسانه ای-هنری موفقیت های بسیاری حاصل شده و ادامه دارد.اما امروزه پاشنه اشیل حزب الله نداشتن تعریف و برنامه اجرایی مشخص در اقتصاد است که به دنبال عدم اشنایی و عدم فعالیت های اقتصادی عموم و اکثر این جریان در کشور است.هر روز حرف های مفت سیاسی زدن و شعار های کلیشه ای دادن در فرهنگ اسان است اما تحلیل و برنامه اجرایی اقتصادی ارائه دادن بسیار سخت و نیازمند مطالعات مستمر فراوان و منظومه ایست.خطر اینجا بیشتر میشود که مسئله اصلی مذاکرات دولت روحانی با امریکایی ها عادی سازی روابط با امریکا و زمینه سازی برای جانشینی سیدحسن خمینی بعد از به خیال خودشان فوت رهبری است؛ البته در قالب و زر ورق برداشته شدن تحریم ها و رفع مشکلات اقتصادی مردم.ان شاالله اگر عمر و توفیقی بود جهت اشنایی و فرهنگ سازی اقتصادی در پست های اینده نکاتی اقتصادی را سلسله وار مطرح خواهیم کرد.

اقای قدیری بودجه کل امسال که تصویب شد چقدره و به ازاء هر ایرانی در مال چقدر میشه؟ همچنین درامد های نفتی که برای امسال پیش بینی کردند چقدره و به نسبت هر ایرانی در ماه چقدر میشه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">