پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۲۲ ق.ظ

۰

سیاست > سیاست خارجی - قدیری ابیانه گفت: اگر اعضای 1+5 به صورت مشترک تصمیمی را بگیرند به هیچ وجه خودشان را موظف به اطاعت از کنکره نخواهند دانست و کنگره با رد توافق خودش را ضایع می کند. 

متن صوتی مصاحبه

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک در گفت و گو با مهام نیوز با بیان این که طرح  کنگره امریکا برای توافق احتمالی با ایران می تواند بهترین گزینه ما باشد، گفت: اگر ایران و دولت امریکا به توافقی برسد و کنگره طرح توافق را رد کند، تحریم های علیه ایران تا حد زیادی فرو می پاشد چرا که اختلافات مربوط به کنگره و دولت امریکا مربوط به خودشان خواهد بود. در صورتی که کشور های دیگر عضو 1+5 خودشان را ملزم به پیروی از دستورات کنگره امریکا نمی دانند.
وی افزود: اگر 1+5 به صورت مشترک تصمیمی را بگیرند به هیچ وجه خودشان را موظف به اطاعت از کنکره نخواهند دانست. شاید این بهترین گزینه برای ایران باشد. 

وی استفاده از چنین موقعیتی را مشروط بر کوتاه نیامدن ایران از حقوقش دانست و افزود : اگر کشور های اروپایی امتیازاتی به ایران می دهند، نسیه نباشد و وعده هایشان را نقد کنیم، حقوق ایران به رسمیت شناخته خواهد شد.

مثلا  اگر در مورد لغو کامل تحریم ها و یا درمورد پیشرفت ایران بتوانیم اظهار نظر کنیم، خوب است. البته در جوامع بین المللی از حق مقابله به مثل برخورداریم اما باید به شکلی عمل کنیم که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات این اتفاق  در افکار عمومی از سوی کنگره و یا دولت امریکا تلقی شود.

به گفته قدیری ابیانه یکی از دلایلی که کنگره امریکا این بند را گذاشته است کمک به هیئت امریکایی برای به دست آوردن امتیازات بیشتر است و دلیل دیگر اختلافات داخلی آن ها است که باعث صدور چنین طرحی شده است. این در حالی است که ما در ایران هم بر سر امتیاز گرفتن از کشور های 1+5 متفق هستیم، هیئت مذاکره کننده هم موظف است که خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبری را رعایت کند.
قدیری ابیانه گقت: در واقع با رعایت خطوط قرمز و اتحاد دولت و مجلس و همچنین مردم  به تصویب طرح سه فوریتی در مجلس شورای اسلامی هم نیاز نخواهد بود. 

سفیر سابق ایران در مکزیک همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته ای و درخواست های گروهی برای ترک میز مذاکره گفت: مقام معظم رهبری هم نفرمودند که میز مذاکره را ترک کنند، فرمودند که بروید مذاکره کنید اما تحت شرایطی که عزت ما حفظ شود . گروه مذاکره کننده نباید زیر بار پذیرش تحریم ها برود . در حقیقت هیئت مذاکره کننده نباید از این تهدید ها بترسد.

شاید ارزیابی غلط دشمن این باشد که هیئت مذاکره کننده ایرانی میتواند تحت تاثیر این نوع رفتار ها قرار بگیرد اما آن ها  باید تمام تلاشاش را بکند که این تلقی را در دشمنان ما از بین ببرد. 

۹۴/۰۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">