پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۳۱ ق.ظ

۱

سفیرسابق ایران در مکزیک در گفتگو با جویزر گفت : حتی در صورت توافق در مذاکرات هسته ای چیزی از دشمنی آمریکا علیه ما کم نخواهد شد و هیچگاه عقب نشینی نمی تواند آمریکا را از دشمنی با ملت ایران باز دارد .
دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی جویزر در خصوص عدم انتشار فکت شیت از سوی دولت اظهار کرد : مواضع مختلفی از سوی مقامات عالی کشور اتخاذ می شود بعضی ها می گویند فکت شیت ایرانی وجود ندارد ، بعضی ها می گویند صلاح نیست منتشر شود ، بعضی ها می گویند فکت شیت آماده شده است ، برخی خبرها نیز حاکی از آن است وزارت خارجه آن را آماده نموده و رئیس جمهور مانع انتشار آن می شود و خود رئیس جمهور هم می گوید ما قبل از همه آن را منتشر کرده ایم.

وی ادامه داد : اینکه وزارت خارج می گوید آن را منتشر نمی کنیم و رئیس جمهور می گوید آن را منتشر کرده ایم احساس بدی در جامعه نسبت به این امر دست می دهد و گویا مخاطبین را احمق فرض کرده اند، ممکن است هیئت ایرانی انتشار سند را به دلایلی به صلاح نداند و ما از جزئیات مذاکرات اطلاع نداشته باشیم ولی بهتر است با مردم صادق باشند و بجای آنکه بگویند ما آن را منتشر کرده ایم بگویند فعلا به صلاح نمی دانیم منتشر شود.

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت : در خصوص عدم انتشار فکت شیت بحث نگرانی ها وجود دارد و ممکن است سیاست دولت این باشد بعد از رسیدن به توافق آن را اعلام و به نوعی به ایران تحمیل کند، چون متاسفانه برخی از مقامات دولتی معتقدند تعامل با آمریکا مهمتر از هسته ایست و این سخنی است است که معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور آن را بیان کرد ، چنین موضعی بسیار خطرناک است این موضع یعنی هر توافقی بهتر از عدم توافق است یعنی حتی توافق بد بهتر از عدم توافق است.

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد : بحث تعامل با آمریکا بعنوان امری ضروری و مهم ، خطرناک است و دست کم گرفتن دستاوردهای هسته ای نیز خطرناک تر است ، نباید فراموش کرد ما بعد از انقلاب اسلامی به آمریکا فرصت دادیم تا سفارت خود را در ایران نگه دارد و در حقیقت از 22 بهمن 57 تا 13 آبان 58 سفارت آمریکا بعنوان بزرگترین سفارتخانه در ایران دایر بود و آمریکایی ها دم از تعامل با ایران و پیشرفت ایران می زدند اما اسناد سری نشان می دهد که آنها در صدد کودتا ، تجزیه ایران ، ضربه زدن به اقتصاد ایران ، پرورش جاسوسها و ... بودند یعنی تعامل با آمریکا معنا ندارد و آمریکا در حال حاضر از هم پیمانان و کشورهای دوست خود نیز جاسوسی می کند تا مشکلات اقتصادی خود را برطرف نماید.

دکتر قدیری ابیانه ابراز داشت : باید بیدار و هوشیار بود نگاه دولت باید تغییر کند. ما آمریکا را کدخدا نمی دانیم. اگر قرار بود به کدخدایی آمریکا تن دهیم نیاز به تغییر رژیم شاهنشاهی نبود ، بعضی ها که دچار ضعف ایمان هستند و به هر بهانه ای ملت را تهدید می کنند باید تغییر منش و روش دهند و ملت ایران را حقیر نشمارند ، و البته که باید دشمن را نه دست کم گرفت و نه ضعفهایش را نادیده گرفت. آمریکا چهارسال است رشدش صفر است و حتی بودجه شان به اندازه اینکه پادگان نظامی اش در خارج را اداره کند ندارد چه برسد به اینکه بخواهند جنگ خارجی داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان تصریح کرد: ما باید در مقابل تهدید آنها تهدید کنیم و با صلابت بگوییم در صورت غلط زیادی کردن ، آنها را پشیمان خواهیم کرد. اگر ما تسلیم زیاده خواهی آنها نشویم و هیئت ایرانی مرعوب تهدیدات آنها نشود و با پشتوانه حمایت رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در مقابل آنها ایستادگی کند خود به خود این تهدیدها به ضررشان خواهد بود، ملت ایران باید بداند که آمریکا دشمن است و حتی در صورت توافق در مذاکرات هسته ای چیزی از دشمنی آمریکا علیه ما کم نخواهد شد و هیچگاه عقب نشینی نمی تواند آمریکا را از دشمنی با ملت ایران باز دارد .

۹۴/۰۲/۲۲

نظرات  (۱)

باسلام ایران باید با اقتدار هر تهدیدی را با تهدیدی مناسب پاسخ دهد تنها راه عاقلانه در برابر استکبار جهانی همین است گزینه روی میز را با گزینه روی میز تهدید نظامی را با تهدید نظامی .. بیانیه مجلس سنا را با بیانیه مجلس و الی آخر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">