پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۳۳ ق.ظ

۱

مناظره قدیری ابیانه و زیبا کلامخبرگزاری رسا ـ قدیری ابیانه اقتصاد کشور را در حال استراحت و آن را اقتصاد استراحتی نامید و گفت: مشکلات اقتصادی کشور با مذاکرات هسته‌ای حل نخواهد شد و تنها راه حل آن افزایش بازدهی کارکنان و کارگران و جلوگیری از اسراف است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا٬ محمد حسن قدیری ابیانه در مناظره خود با صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران که عصر امروز در دانشگاه مفید قم برگزار شد اظهار داشت: اقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود گفت با بده بستان سیاسی و مذاکره می‌توان مشکلات کشور را حل کرد٬ طوری که هم سانتریفیوژ‌ها و هم چرخ زندگی مردم بچرخد.
دیپلمات پیشین کشورمان ادامه داد: وقتی رضایی و ولایتی نیز خود را هم عقیده با حرف‌های روحانی نشان دادند تردید فایده مذاکرات با آمریکا برای مردم جدی شد؛ در این زمان بود که نرمش قهرمانانه مطرح شد تا مخالفتی با مذاکرات انجام نشده باشد تا در صورتی که این مذاکرات به نتیجه رسید که مشکلی نخواهد بود و در صورتی که این مذاکرات به نتیجه نرسید مردم بدانند که با قدم زدن٬ لبخند و مذاکرات چند ساعته دشمن دست از دشمنی خود نمی‌کشد و سیاست‌های کشور آمریکا در این سال‌ها تفاوتی نکرده است.
قدیری ابیانه افزود: آمریکا در نهایت حتی پس از به نتیجه رسیدن و اجرای توافق این عهد را خواهد شکست و شرایطی همانند صلح حدیبیه ایجاد خواهد شد؛ آمریکا در اوایل انقلاب با ایران رابطه و بزرگترین سفارت و بیشترین کارمند را در ایران داشت؛ اما پس از تسخیر لانه جاسوسی مشخص شد که به دنبال فلج کردن٬ تجزیه کشور و حمایت از گروه‌های تروریستی در ایران بوده است.
وی ابراز داشت: اکنون هم اعلام کرده‌اند که پس از توافق هسته‌ای تحریم‌های بانکی لغو نخواهد شد؛ این‌ها فکر می‌کنند که مذاکرات ایران به این خاطر است که ایران در فشار است؛ اوباما اعتراف کرده است که سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌های تاریخ بر ضد ایران وضع شده است که هیچ کشوری توانایی تحمل چنین تحریم‌هایی را نخواهد داشت.
سفیر اسبق کشورمان مشکلات اقتصادی را مورد توجه قرار داد و گفت: اقتصاد استراحتی حالتی از اقتصاد است که ما در آن گرفتار شده‌ایم؛ بیشترین تعطیلی٬ کمترین بازدهی در کار که 22 دقیقه در روز است٬ اسراف و حدر دادن منابع از مهمترین و بزرگترین مشکلات اقتصادی در کشور است؛ دومین عامل نیز فشارهای اقتصادی است که با رایزنی‌های اصلاح طلبان پس از فتنه 88 به کشور تحمیل شد.
قدیری ابیانه ادامه داد: روحانی از مذاکرات برد برد منظورش این بوده است که هر چه بود برد و برد یعنی دشمن همه چیز را برداشت و برد؛ دولت روحانی مخالف حذف یارانه است؛ یارانه‌های نهان و آشکار توسط دولت روحانی حذف نخواهد شد زیرا با وجود ورود خسارت فراوان به این کشور این دولت نمی‌خواهد دل ثروتمندان را از خود برنجاند.
وی تصریح کرد: من با زیبا کلام درباره عدم حل مشکلات اقتصادی به واسطه توافق هسته‌ای و ایجاد ارتباط با آمریکا موافقم؛ مشکلات اقتصادی ما از بیکاری و بازدهی کم کارکنانمان نشأت می‌گیرد؛ به طور مثال مردم پاکستان که دولتش رابطه خوبی با آمریکا دارد ولی چهل درصد مردم این کشور حتی از داشتن سرویس بهداشتی محرومند.
دیپلمات با سابقه کشورمان گفت: این‌ها که تسخیر لانه جاسوسی را غیر قانونی می‌دانستند از تسخیر عراق توسط آمریکا انتقاد نکردند و اکنون با بمباران یمن نیز مخالف نیستند؛ این افراد مفسد سه هزار میلیاردی را کار آفرین می‌دانند و اعتقاد دارند باید به دستان او بوسه زد.
۹۴/۰۲/۲۹

نظرات  (۱)

۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۰۹ اکبر ایرانپور
سلام جناب دکتر
در زمان انتخابات چهار دیدگاه در حوزه دیپلماسی خارجی وجود داشت
1_تخاصم(سعید جلیلی)
2_تهاجم(محمود احمدی نژاد)
3_تعامل(حسن روحانی)
4_جهش(آقا محسن):ایشان معتقد بود که هر سه نگاه فوق در اجرا برای نظام هزینه ساز خواهد بود. چرا که امریکا مانند جوجه تیغی است .  از جانب ما چه مورد نوازش قرارگیرد (ایجاد دوستی و رابطه یا همان تعامل) چه مورد تازش قرار گیرد (تخاصم یا تهاجم) ما زخمی میشویم عقلانی است که از کنار این جوجه تیغی عبور کنیم. در گذشته   پاری موارد جهش مورد نظر را با موفقیت و با کمترین هزینه انجام داده ایم مثل مقابله در برابر تحریم بنزین که نه تهاجم نه تخاصم و نه تعامل بلکه با جهش و مدیریت چند بعدی از این معضل عبور کردیم. شمشر تحریم از دست امریکا گرفته نشد اما کند شد به بیان دیگر استراتژی آمریکا نا کارآمد شد.
در مقابل تحریمهای حال حاضر که عدم خرید نفت و عدم پرداخت وجه آن و عدم بیمه کشتی های نفتی از سوی شرکتهای بیمه بین المللی است ایشان راهکار ساخت بیست پالایشگاه نفت با ظرفیت تبدیل روزانه صد هزار بشکه نفت خام به محصول نهایی در بیست نقطه مرزی را داشتن که علاوه بر ایجاد اشتغال چه در مرحله ساخت و چه در مرحله تولید و ایجاد ارزش افزوده امکان فروش فراورده به کشورهای همسایه و متقاضی را فراهم می کرد بر این اساس باز هم استراتژی سه وجهی آمریکا مثل موضوع بنزین ناکارآمد میشد. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">