پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹ ق.ظ

۰

یادداشت ۱۳۹۴/۲/۲۸ محمدحسن قدیری ابیانه در روزنامه حمایت ارگان رسمی قوه قضائیه: 
روز گذشته وزیر دفاع سابق ایالات متحده بر غیرواقعی بودن امید اوباما به اینکه ایران در دوره پسا تحریم، اصول انقلابی خود را کنار بگذارد تصریح کرد.
وی در گفتگو با شبکه آمریکایی «سی بی اس» تاکید کرد تصور رئیس جمهور از اینکه ایران بعد از تحریم‌ها ایدئولوژی،‌ دین‌سالاری و اصول انقلابی خود را رها کند بسیار غیرواقع بینانه است. 
این سخنان نشان می‌دهد که رئیس جمهور ایالات متحده امیدوار است ایران از مواضع انقلابی خود عدول کرده و به ارزش‌های اساسی خود پشت پا بزند.
وقتی گفته می‌شود که کاخ سفید به این موضوع امید بسته است، بدان معناست که برای آن برنامه‌ریزی کرده است.
این طراحی و توطئه تنها منحصر به این دولت، حزب و یا مختص به چند سال اخیر و پس از آن نیست، بلکه در تاریخ 36 ساله انقلاب از سوی تمام شخصیت‌های دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات این سیاست همواره تعقیب شده است.

سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای نیز با هدف به زیر کشاندن ملت ایران صورت گرفته است. این سرمایه گذاری با توجه به اظهارات و عملکرد مقامات آمریکایی عمدتاً بر روی دو نقطه محوری متمرکز گردیده است: تاثیرگذاری بر روند انتخابات و سوء استفاده از شرایط اقتصادی.
هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود تحت عنوان «انتخاب‌های دشوار» آورده است که پس از فتنه مورد هدایت و حمایت آنان در سال 88 میلیون‌ها دلار صرف آموزش 5000 ایرانی کرده است.
طبیعتاً این آموزش‌ها و هزینه‌ها بخشی از تلاش استکبار برای تاثیرگذاری در داخل ایران است و هر ساله آمریکا صدها میلیون دلار به طول اختصاصی و ویژه در ارتباط با ایران هزینه می‌کند تا انقلاب اسلامی را از اصول خویش دور کرده و زمینه سلطه مجدد آمریکا بر کشور را فراهم کند.
آمریکا در مقاطع مختلف در خصوص موضوعاتی که در زمره امور داخلی کشورمان محسوب می‌شود به اتخاذ سیاست‌های مداخله‌جویانه روی آورده است. در این زمینه می توان به سیاست‌های واشنگتن در خصوص موضوعاتی نظیر برگزاری انتخابات در کشورمان اشاره کرد.
در چندین انتخابات که به ویژه در سال‌های اخیر در کشورمان برگزار شده است شاهد سمت گیری مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در حمایت از برخی جریان‌های مرموز بوده‌ایم. این در حالی است که رقابت سیاسی میان گروه‌های مختلف سیاسی که اوج آن در کارزارهایی نظیر انتخابات صورت می‌گیرد یک امر طبیعی و مطابق با اصول دموکراسی است و این امر نباید محملی برای دخالت در مسائل داخلی یک کشور از سوی دولت‌های خارجی باشد.
با این‌حال ورود به رقابت‌های انتخاباتی در ایران از سوی آمریکا در شکل حمایت از یک گروه و تخریب یک گروه دیگر به الگوی ثابتی از مداخلات آمریکا در قبال کشورمان تبدیل شده که با هدف وادار کردن مردم به کناره‌گیری از اصول انقلاب صورت می‌گیرد. 
اصولاً فتنه 88 یکی از نتایج این برنامه‌ریزی‌ها بوده است که خوشبختانه با هدایت مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه خنثی گردید.
قطعاً همان دشمنی که برای افشاندن بذر فتنه در انتخابات گذشته تمام سعی و همت خود را به کار بست، در انتخابات آتی نیز بیکار نخواهد ماند و تلاش خواهد کرد تا عوامل مومن، اصیل و انقلابی را از صحنه‌های سیاسی خارج کرده و با فضاسازی رسانه‌ای هزینه شرکت آنان در انتخابات را افزایش دهد.
رهبر انقلاب در سخنانی در جمع معلمان فرمودند: «دشمن با رسانه‌ خود، در رادیوی خود، با عوامل خود، با آدم‌های بددل نسبت به نظام و نسبت به اسلام، با این ابزارها و وسائل سوءاستفاده خواهد کرد.»
از سوی دیگر در شرایط کنونی، دشمنان ما بیشترین مانور خود را بر فشارهای اقتصادی معطوف کرده‌اند و در سخنان خود پیشاپیش خواسته‌های خود پس از لغو تحریم‌ها را طلب می‌کنند که از جمله آنها تغییر رویکرد سیاست‌های منطقه‌ای که از آن به عنوان «مداخله» یاد می‌کنند و نیز کوچک‌سازی یا تغییر در برنامه موشکی و نظامی کشور است.
اما سوال اینجاست که هدف غایی از این فشارها چیست؟
پاسخ را باید در اظهارات روشنگرانه رهبر فرزانه انقلاب در اولین روز سال جاری در مشهد جستجو کرد، آنجا که فرمودند: «دشمنان ما صریحاً می‌گویند که هدفشان از فشارهای اقتصادی یک هدف سیاسی است. هدف آنها این است که مردم ایران را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهند. هدفشان چیست؟ هدف این است که مردم را در مقابل دستگاه قرار بدهند؛ این را صریحاً می‌گویند که می‌خواهیم فشار اقتصادی بیاوریم تا وضعیّت مردم سخت بشود و مردم وادار به اعتراض بشوند در مقابل دولت و در مقابل نظام اسلامی. این را صریحاً می‌گویند البتّه به دروغ گاهی ادّعا می‌کنند که طرف‌دار ملّت ایرانند که این دروغها را نمی‌شود باور کرد و نباید از دشمن باور کرد، لکن هدفشان همان هدف سیاسی است.» 
بر اساس بررسی های یک مرکز پژوهشی در آمریکا، مردم ایران به رهبرشان اعتماد توأم با اعتقاد دارند. به قول «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه اسبق ایالات متحده، «رهبر ایران می تواند نقشه هایی را که بهترین ذهن ها با صرف بیشترین بودجه ها در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته اند را با یک سخنرانی یک ساعته خنثی کند.»
تاریخ روابط ایران و آمریکا چه پیش و به ویژه چه پس از انقلاب از مداخلات گسترده، مخرب و در بسیاری مواقع سرنوشت ساز آمریکا در امور داخلی کشورمان حکایت دارد.
در دوران قبل از انقلاب و حاکمیت رژیم پهلوی این مداخلات با رضایت و در بسیاری مواقع هماهنگی نظام حاکم به انجام می‌رسید و این امر از نتایج تبدیل رژیم گذشته به یک رژیم دست نشانده آمریکا بود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دخالت‌های آمریکا در امور ایران با امید ساقط کردن یا تضعیف نظامی که منافع سابق واشنگتن در ایران را از بین برده و سیاست‌های این کشور در نظام بین‌الملل خصوصا خاورمیانه را به چالش می‌کشد ادامه و گسترش پیدا کرد. در مجموع، سیاست مهار ایران با توسل به شیوه‌های تبلیغاتی در انتخابات و یا استفاده از حربه تحریم، سیاستی نخ‌نما شده است که تجربه، عدم کارآیی و تاثیر آن را نشان داده است.
خواب آشفته بازگشت آمریکا به ایران و یا توبه مردم از اصول بنیادین انقلاب، رؤیایی غیرقابل تعبیر است که وزیر دفاع آمریکا به درستی به آن اذعان و اشاره کرده است.
بنابراین همانگونه که ملت ایران گردنه‌های نفس‌گیر مانند جنگ تحمیلی را با سرفرازی پشت سر گذاشت، از گذرگاه تحریم و انتخابات نیز به سلامت عبور خواهد کرد. 

۹۴/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">