پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۶ ق.ظ

۰

داعش عربستان را به ۵ بخش تقسیم می‌کند

دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۶ ق.ظ

نقشه آمریکا خاورمیانهدر خبرها از قول وزارت امور خارجه عربستان گفته شده است که داعش می‌خواهد با ایجاد تفرقه میان گروه‌های مختلف در عربستان، این کشور را تجزیه کند.

قبلا در مهر 1392 در خبرها اعلام شده بود که آمریکا می خواهد عربستان را به 5 کشور تقسیم کند.

کنار هم گذاشتن این دو خبر در کنار خبر دیگری که تاکید دارد آمریکا داعش را ایجاد کرد اهداف پشت پرده و نقش آفرینی داعش را روشن می سازد.

به این اخبار توجه فرمایید.

سخنگوی وزارت خارجه عربستان گفت:نیروهای داعش می‌خواهند با ایجاد تفرقه میان گروه‌های مختلف در عربستان، این کشور را تجزیه کنند.

کد خبر: ۵۰۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶ - 25 May 2015
سخنگوی وزارت خارجه عربستان گفت:نیروهای داعش می‌خواهند با ایجاد تفرقه میان گروه‌های مختلف در عربستان، این کشور را تجزیه کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرتیپ بسام عطیه» سخنگوی وزارت خارجه عربستان امروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که نیروهای داعش برای ایجاد تفرقه در میان مردم عربستان و تجزیه این کشور به پنج بخش مجزا، تلاش می‌کنند.

در پی حمله‌ انتحاری که در مسجد امام علی (ع) در شهر «القدیح» واقع در منطقه القطیف عربستان رخ داد، 21 نفر کشته و 100 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این حمله انتحاری زمانی رخ داد که نمازگزاران در این مسجد مشغول ادای نماز جمعه بودند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفت.

بعد از حمله انتحاری، ساکنین شهر القدیح علیه سیاست‌های عربستان در قبال اقلیت شیعه و عدم توانایی مسئولان در حفظ امنیت آنها، تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.


شناسهٔ خبر: 2145713 -
یک روزنامه آمریکایی اخیرا نقشه جدیدی از 5 کشور عربی منتشر کرده که در آن این کشورها به 14 منطقه مستقل (کشور جدید) تجزیه شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به تازگی نقشه ای جدید از مرزهای پنج کشور عربی شامل عربستان سعودی، سوریه، عراق ، یمن و لیبی منتشر کرده است.

در این نقشه این پنج کشور عربی به 14 کشور جدید تقسیم شده اند که نکته جالب در آن تجزیه عربستان سعودی به پنج کشور است.

در این نقشه عربستان سعودی به پنج کشور عربستان شرقی (به پایتختی دمام)، عربستان سعودی یا وهابیستان (ریاض)، عربستان جنوبی، عربستان شمالی و عربستان غربی تجزیه شده است.

همچنین در این نقشه در شمال عراق و سوریه کشوری جدید به نام کردستان ایجاد شده است.

بر اساس این نقشه یک کشور علوی به نام "علوی ستان" در سوریه تشکیل خواهد شد. همچنین برای اهل سنت نیز یک کشور به هم پیوسته از عراق تا سوریه به "سنی ستان" تشکیل شده است. در جنوب عراق کشور جدید "شیعه ستان" و در جنوب غربی سوریه نیز کشور برای دروزی ها موسوم به "کوهستانهای دروز" تشکیل شده است.

در این نقشه یمن به دو کشور جنوبی و شمالی تقسیم شده است. همچنین لیبی به سه کشور جدید شامل طرابلس، برقه و کشوری دیگر در جنوب غربی تجزیه شده است.

ناظران سیاسی پیش از این بارها درباره طرح آمریکا برای تجزیه کشورهای منطقه از طریق ایجاد فتنه مذهبی هشدار داده اند.


گزارش پنتاگون و آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نشان می‌دهد ایجاد داعش برای مقابله با نفوذ ایران بود.
مرکز تحقیقات گلوبال ریسرچ در گزارشی تحلیلی نوشت: آمریکا و ائتلاف تحت امرش برای مقابله با نفوذ ایران و انزوای بشار اسد، به ظهور داعش کمک کردند. در واقع داعش در آمریکا ایجاد شد.

این در حالی است که آمریکا تظاهر به مقابله با داعش می‌کند. آمریکا و همپیمانانش می‌دانستند که القاعده عراق در فاصله سالهای 2009 تا 2012 افول کرده بود اما به علت شبه نظامی‌گری در سوریه دوباره احیا شد.

با وجود همه این تحولات، آمریکا و همپیمانانش همچنان به کمک مالی، تسلیحاتی و آموزشی خود به همین گروه‌های تندرو ادامه دادند، آنها به طور خاص این کار را کردند چون از دیدگاه آنها ظهور این گروهها دارایی مهمی برای رسیدن آمریکا به اهداف ژئوپلتیکی‌اش محسوب می‌شد هر چند در همین زمان این گروهها مرتکب جنایات شنیعی می‌شدند.
گزارش هفت صفحه‌ای آژانس اطلاعات دفاعی (DIA) آمریکا که تاریخ آن به اوت 2012 مربوط می‌شود و اخیراً نیز با توجه به قانون آزادی اطلاعات در آمریکا منتشر شده است، به طور خاص بیان می‌کند که مخالفان سوری در آن زمان یک مسیر روشن فرقه‌ای در پیش گرفته بودند و اینکه سلفی‌ها، اخوان‌المسلمین و القاعده عراق نیروهای اصلی محرک شورش در سوریه بودند.
در ادامه تحلیل گلوبال ریسرچ از گزارش اطلاعاتی پنتاگون آمده است: قدرت‌های حامی مخالفان سوری دقیقاً همین را می‌خواستند تا رژیم سوریه را منزوی کنند چون از دید آنها رژیم سوریه عمق راهبردی گسترش شیعه بود در حالی که ایران و عراق نیز بخش لاینفک این گسترش بودند.
گلوبال ریسرچ می‌افزاید: این سند در طبقه‌بندی محرمانه قرار گرفت و در اختیار وزارت امنیت داخلی، وزارت امور خارجه آمریکا، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، اف‌بی‌آی، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه، فرماندهی مرکزی آمریکا و دیگر نهادها قرار گرفت.
از این رو می‌توان گفت ائتلاف تحت امر آمریکا که اکنون ادعا می‌کند با داعش نبرد می‌کند، به صورت مداوم اقدام به حمایت از مخالفانی کرد که می‌دانست تحت سلطه تندروهای فرقه‌گرا هستند. ائتلاف تحت امر آمریکا دروغ گفت و این تندروها را به عنوان افراد میانه‌رو توصیف کرد.
گلوبال ریسرچ می‌نویسد؛ سقوط موصل و رمادی چیزی نبود که آمریکا مخالف آن باشد بلکه مطلوب آمریکا بود... عامل فرار نیروها برخی فرماندهان ارتش عراق بودند از جمله یک فرمانده نظامیان تحت امرش گفته بود که دیگر تیراندازی نکنند، تفنگ‌های خود را به شورشیان تحویل دهند، لباس‌های یونیفورم خود را از تن در بیاورند و از شهر خارج شوند. موصل تسلیم 1300 داعشی شد! سقوط شهر رمادی هم که اخیراٌ صورت گرفت همانند سقوط موصل مشکوک است. ائتلاف تحت امر آمریکا که وعده داد تا از عراق در برابر داعش محافظت کند اساساً اجازه داد تا رمادی سقوط کند چون این ائتلاف در زمان نبرد رمادی فقط هفت حمله انجام داد. این تعداد حمله بسیار اندک است.
این گزارش می‌افزاید: وحده الجمیلی مشاور رئیس پارلمان عراق در واکنش به سقوط شهر رمادی گفته بود: «این سقوط چه ناشی از خیانت، غفلت و یا توطئه منطقه‌ای و بین‌المللی بوده باشد اما ائتلاف بین‌المللی در آن نقش بدی داشت. مردم دیدند که ائتلاف بین‌المللی برای داعش سلاح می‌ریخت. آنها تسلیحات سنگین را برای نیروهای تروریسم در رمادی ریختند. این اقدام نیروهای ائتلاف بین‌المللی یک خیانت است».
گلوبال ریسرچ می‌افزاید: این نخستین بار نیست که یک سیاستمدار عراقی، ائتلاف آمریکایی را به ریختن تسلیحات و کمک به داعش متهم کرده است بلکه این پدیده‌ای است که مدتی در جریان بوده است. در یک مورد دو هواپیمای انگلیسی به وسیله عراقی‌ها سرنگون شدند. عراقی‌ها مطرح کرده بودند که این هواپیماها مشغول ریختن تسلیحات برای داعش بودند. عکس‌هایی به عنوان مدرک از این هواپیماها گرفته شد.

۹۴/۰۳/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">