پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۲ ق.ظ

۱

قدیری ابیانه در دانشگاه هنر اصفهان: اگر چرخ کارخانه‌ها هم نچرخد، چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد/ بدترین قسمت بیانیه لوزان پذیرش پروتکل الحاقی است

سفیر سابق ایران در مکزیک با تاکید براینکه شعار ما در مذاکرات باید این باشد که اگر چرخ کارخانه‌ها هم نمی‌چرخد چرخ سانترفیوژها باید بچرخد، گفت: اساس چرخش چرخ سانترفیوژها برای تولید برق برای صنایع و تولید است.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از اصفهان، نشست بررسی «ابعاد سیاسی- حقوقی بیانیه لوزان» با حضور قدیری ابیانه، توسط بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد.

 محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک در جمع دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان گفت: مهم است که تیم مذاکره کننده شامل چه کسانی باشد و میزان اعتماد به نفس آنها و اعتقاد آنها به حمایت الهی مهم است، اما مهم‌تر از آن این است که آنها به نمایندگی چه کشوری با نقاط قوت و ضعفش می‌روند و صحبت می‌کنند، که مثل سوزن چرخ خیاطی و چرخ خیاطی است که آلیاژ خود سوزن مهم است اما اینکه به چه چرخی متصل هستند، مهم‌تر است.

 وی افزود: همانطور که من در مذاکرات مربوط به ۵۹۸ هم حضور داشتم، ما قطعنامه‌ای را پذیرفتیم که برخی از خواسته‌های ما را جوابگو بود و برخی را هم نبود. که این بخاطر پیروزی‌های رزمندگان در جبهه‌ها و شکست‌های متوالی رژیم بعث بود که این پیروزی‌ها زمینه ساز آزادی اسرا و اراضی ما شد.

 

فتنه ۸۸ دشمن را امیدوار به ایجاد انشقاق کرد

سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: الان هم همین طور است که وضعیت میدانی ما در مذاکرات موثر است و چرایی اعمال تحریم‌ها به خودمان و بخشی از آن به داخل و بخشی هم به فتنه ۸۸ باز می‌گردد، که دشمن را امیدوار به ایجاد انشقاق کرد.

 

قدیری ابیانه با توجه به انتخابات ۹۲ تشریح کرد: فرض کنید اگر بعد از انتخاب شدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، هفت نامزد دیگر مردم را به خیابان می‌کشیدند و آشوبی مثل ۸۸ به راه می‌انداختند، آیا تیم مذاکره‌کننده می‌توانست با این اقتدار صحبت کند؟

 

وی ادامه داد: ممکن است ما از نفس مذاکرات و یا چیزهایی که بر سر آنها به توافق رسیده‌اند، خوشمان نیاید. اما همین که یک طرف میز ایران و یک طرف دیگر شش کشور قدرتمند دارای حق وتو و همچنین سلاح هسته‌ای در مقابل ایران می‌نشینند و مذاکره می‌کنند، در دنیا وجهه‌ی خوبی از ایران را به نمایش می‌گذارد.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: مذاکرات یک چانه زنی است و اینکه آنها می‌گویند و ما قبول نمی‌کنیم و ما می‌گوییم و آنها قبول نمی‌کنند از دید جهانیان یک نکته‌ی مثبت و نشانه اقتدار ایران است، تازه ما دلمان به این موضوع خوش نیست و از موضع قدرت ناراحتیم که به جان کری افتخار قدم زدن با وزیر خارجه کشور ایران داده شده است.

 

برداشت غربی‌ها از اوضاع داخلی کشور بر مذاکرات تاثیر دارد

قدیری ابیانه افزود: مذاکرات در پیش است و برداشت غرب از داخل مهم است و دانستن وضع داخل کشورمان و برداشت غرب از این وضعیت بسیار مهم است که باید نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را کاهش دهیم.

 

وی درباره‌ی نقش مردم در مذاکرات تصریح کرد: تاثیر ما در مذاکرات خیلی مهم است و اگر نشناسیم در تحلیل موضوع دچار مشکل خواهیم شد، برای مثال واردات سال گذشته حجم بسیاری داشت و مصرف کالای خارجی کاهش که نیافت، افزایش هم پیدا کرد که این یعنی وابستگی کشور به ارز و این یک گزینه موثر روی میز دشمن علیه خودمان است.

 

سفیر سابق ایران در استرالیا افزود: این موضوع که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز بوده است، اگر خودمان کالای ایرانی نخریم خودمان را تحریم کرده‌ایم که این خطرناک‌تر از تحریم خارجی است و یا در باب کار کردن آمار نشان می‌دهد ساعت مفید کار در ادارات دولتی در کشورمان تنها ۲۲ دقیقه در روز است که این آمار در سال ۸۹، ۶۴ دقیقه بوده است و دشمن روی اینها حساب می‌کند و آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

قدیری ابیانه در باب تاثیر این آمار و ارقام در مذاکرات گفت: در ژنو آنها گفته بودند که وضعیت ایران تا شش ماه آینده وخیم‌تر خواهد شد و شما مشاهده می‌کنید در کره و ژاپن که تحریم نیستند و مشکلات اقتصادی ما را هم ندارند، اما ساعت مفید کارمندانش نه و نیم ساعت در روز است که یعنی یکسال کار مفید یک کره ای با ۲۶ سال کار مفید یک ایرانی برابر است.

 

غربی‌ها برای تحریک اقشار مختلف جامعه برنامه‌ریزی کرده اند

وی افزود: با نخریدن کالای ایرانی، کارگر ایرانی بیکار می‌شود و بیکاری او هزینه دارد که باعث مشکلات اقتصادی برای جامعه می‌شود که غربی‌ها برای تحریک اقشار مختلف جامعه برنامه‌ریزی کرده اند تا این مشکلات تبدیل شود به مطالباتی که با توجه به توان اقتصادی کشور قابل برآورده شدن نیست و از این طریق بتوانند فشار بیشتری را وارد کنند و همچنین افرادی که خواسته یا ناخواسته سعی در تحریک اقشار مختلف معلمان و کارگران و ... برای تجمعات می‌کنند، در پازل دشمن به فعالیت پرداخته‌اند.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک در ادامه تصریح کرد: ما نیاز به فداکاری نداریم فقط اگر اسراف نکنیم بزرگترین کمک را در عرصه میدانی انجام داده‌ایم، برای مثال در سال ۹۲ اسراف انرژی در کشورمان حدود ۳۰ میلیارد دلار بوده است که این حدود ۷ برابر مبلغ آزاد شده طی 6 ماه در مذاکرات ژنو آن هم بصورت اقساطی است.

 

قدیری ابیانه افزود: لازم نیست آنها ویروس اکستاکس نت تزریق کنند و همین فرهنگ کار نکردن و عدم محکم‌کاری در کار برای آنها کافی است و زمانیکه خودمان به خودمان لطمه می‌زنیم دشمن روی اینها حساب می‌کند.

 

وی گفت: هم رهبری و هم آقای رضایی تاکید کرده‌اند که دشمن نیروهایی را در حال آموزش جهت به آشوب کشیدن ایران در افغانستان و عراق هستند.

هیلاری کلینتون اعتراف کرده است که بیش از ۵۰۰۰ نفر ایرانی را با میلیون‌ها دلار آموزش داده ایم که برای به آشوب کشیدن ایران است که یکی از فعالیت آنها در انتخابات است.

 

سفیر سابق ایران در استرالیا در ادامه تشریح کرد: متاسفانه همه فکر می‌کنند که شعارهایی که به عنوان شعار سال انتخاب می‌شود مخطاب آن فقط دولت است و مردم در این زمینه هیچ کاری انجام نمی‌دهند و مردم خود را مخاطب این شعارها نمی دانند.

 

قدیری ابیانه افزود: آمار تعطیلات در کشورمان بالاترین در مقایسه با سایر کشورهاست جایی که ۲۵ روز تعطیل رسمی در کشور وجود دارد، درحالیکه در آمریکا بین ۷ تا ۱۰ روز است و در ایام عید که یکی از بهترین فرصت‌ها برای کار است، تولید به حداقل می‌رسد و مصرف به حداکثر که هیچ کسی هم نمی تواند با آن مقابله کند. برای مثال آیا اگر دکتر روحانی در شعارهای انتخاباتی خود می‌گفت می‌خواهیم تعطیلات را به ۲۰ روز برسانیم آیا رای میاورد؟!

 

وضعیت فرهنگ کار و مصرف در کشور مناسب نیست

وی درباره‌ی فرهنگ کار گفت: فرهنگ کار و مصرف ما افتضاح است و درست است ملت ما هزار حسن دارند، اما در فرهنگ کار و مصرف ضعیف هستیم و  اینها در مذاکرات تاثیر می‌گذارد.

وی گفت در حالی که امام علی علیه السلام می‌‌فرمایند بهترین تفریح کار است باور ما این است که بهترین کار تفریح است.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک اضافه کرد: ژاپن ۵۰ میلیون جمعیتش بیشتر از کشور ماست و فقط ۳۳۰ هزار کارمند دولتی دارد در حالیکه ما فقط ۴۵۰ هزار مدیر داریم و مجموع نیروهای حقوق بگیر با احتساب بازنشستگان به حدود هشت و نیم میلیون نفر می رسد و در حالی که در دنیا همه‌ی کشورهای بدنبال بالا بردن سن بازنشستگی هستند،‌ اما در ایران بدنبال پایین آوردن سن بازنشستگی هستیم.

 

قدیری ابیانه اظهار داشت: در خصوص تنبلی اجتماعی، ما بعد از اعراب رتبه جهانی را داریم، و دشمن ها روی این آمارها حساب می‌کنند، همان‌طور که ما هم روی آمارهای آنها حساب می‌کنیم؛‌ آمریکا ۱۸ هزار میلیارد دلار بدهی دارد که ۱۵ برابر ۳۵ سال صادرات نفت ماست.

اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید سبک زندگی‌مان را عوض کنیم.

 

موازنه‌ای بین امتیازات داده شده و گرفته شده در لوزان و ژنو وجود ندارد

وی درباره‌ امتیازات داده شده و گرفته شده در لوزان و ژنو گفت: متاسفانه موازنه‌ای بین آنها وجود ندارد که بخشی از آن به دیدگاه دیپلماتیک هیئت دولت بستگی دارد، جایی که ابوطالبی معاون سیاسی دفتر ریئس جمهور می‌گوید تعامل با آمریکا مهم تر از هسته‌ای است، این فاجعه است و معنای آن این است که هر توافقی بهتر از عدم توافق است که برای رسیدن به تعامل با آمریکا باید امتیازات متعدد بدهیم و آنها هم از اطلاعات سری و صحبت‌های آشکارای مقامات ما این موضوع را فهیمده‌اند و کوتاه نمی‌آیند و اگر هم جایی کوتاه آمدند، آخر سر دبه در می‌آورند.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: در ضمن اگر دو طرف به توافق رسیدند و ایران، سازمان ملل، کنگره آمریکا و شورای امنیت هم موافقت کردند آنها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند، چون هیچ مرجعی جلوی آنها نیست چون کشوری است که حق وتو دارد و قدرت جهانی است اما اگر ما تخلف کنیم نیازی به مصوبه شورای امنیت ندارند تا حمله‌ی احتمالی به ایران کنند، کما اینکه برای حمله به یمن هم مجوز ندارند.

 

قدیری ابیانه ادامه داد: ما عضو ان پی تی هستیم، جایی که طبق قانون در ازای بازدید از سایت‌های هسته‌ای ما باید به ما برای پیشرفت هسته ای کمک کنند اما با توجه به اینکه بیشترین بازرسی‌ها صورت گرفت کمک که هیچ، سنگ اندازی هم کرده اند و مانع پیشرفت ماهم شده اند این درحالیست که اسرائیل عضو ان پی تی نیست و آمریکا و اسرائیل با پیشنهاد ایران هم که خواستار برگزاری کنفرانس خاورمیانه غیرهسته ای شده است مخالفت کردند.

 

ایران چقدر باید از مواضع خود عقب نشینی کنید تا به تعامل برسیم؟

وی تشریح کرد: آنها نمی خواهند زیربار حق بروند و بدنبال زور هستند همان طور که آنها هم می‌دانند ایران بدنبال سلاح هسته ای نیست. حالا ما باید چقدر عقب نشینی کنیم تا به تعامل برسیم؟

 

سفیر سابق ایران در استرالیا درباره‌ ملی شدن صنعت نفت و شباهت آن روزها با الان گفت: در زمانی که مصدق به دنبال ملی شدن صنعت نفت بود، می‌گفتند ملی شدن صنعت نفت ایران خطری برای صلح امنیت جهانی است حرفی که اکنون هم می‌زنند و متاسفانه بعد از آن کودتا کردند که علت آن خوش‌بینی مصدق به آمریکا بود.

 

قدیری ابیانه در باره‌ تحریم صفحات سوخت ۲۰ درصد گفت: آنها با این کار می‌خواستند جان یک میلیون بیماری که از رادیو داروها استفاده می‌کنند را گروگان بگیرند، آن وقت عده‌ای می‌گویند که معیشت مردم سخت شده است که این حرف باعث خوشحالی آنها از سیاست‌هایشان می‌شود که متاسفانه برخی از سران کشور که در فتنه هم دست داشتند به خارج از کشور رفتند و آمار تحریم‌ها را به آنها دادند و خواستار تشدید تحریم‌ها شدند که بعد با بدتر شدن وضیعت معیشت مردم به کمک رسانه‌هایی که دارند، دولت قبل یا نظام را مقصر معرفی کنند و در انتخابات از آن به نفع خود استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه اگر مسئله تحریم‌ها را مربوط به دولت قبلی بدانیم، اشتباه است افزود: به دولت قبل انتقاد داریم، اما مگر آقای خاتمی که این همه با غرب تعامل کرد در زمان ریاست ایشان ایران را در لیست شرارت قرار ندادند؟ آیا او مقصر است؟

 

مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نخواهد رسید

سفیر سابق ایران در مکزیک درباره‌ی سرانجام مذاکرات نیز گفت: مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید، حتی اگر دو طرف تفاهم نامه را هم امضا کنند. در مذاکرات تا دلتان بخواهد نرم صحبت کردند، لبخند زدند، کوتاه آمدند و خطوط قرمز را رد کردند؛ در حالی که آنها می‌گویند ایرانی خوب ایرانی مرده است و DNA ایرانی دروغگوست، اما تیم مذاکره کننده‌ی ما در مقابل می‌گوید اوباما انسان راستگویی است.

 

قدیری ابیانه افزود: نگران آنم که تقصیر به نتیجه نرسیدن مذاکرات را به داخل کشور نسبت بدهند، درحالیکه مقصر اصلی آمریکاست حتی اگر توافق شد، آمریکا زیر آن خواهد زد.

اگر جناح های ایرانی یکدیگر را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات اعلام کنند به نفع آمریکا عمل کرده اند.

 

تیم مذاکره‌کننده باید باید قبل از پذیرش پروتکل، از مجلس اجازه می‌گرفت

وی درباری پروتکل الحاقی نیز گفت: تیم مذاکره کننده‌ی ما اشتباه کرد که در ابتدا گفت ما حاضریم پروتکل الحاقی را بررسی کنیم. همان‌طور که از ان پی تی سو استفاده کردند، از پروتکل هم سو استفاده می‌کنند و مجاز خواهند شد هرجا را که مشکوک بنامند بازرسی کنند و از هر فردی که خواستند بازجویی کنند و حالا در مجلس گفته‌اند پروتکل الحاقی را پذیرفته ایم، و باید مجلس با آن موافقت کند وگرنه کارها پیش نمی رود.

 

سفیر سابق ایران در استرالیا ادامه داد: حال اگر در مذاکرات به توافق رسیدند و متن را برای امضای ایران آوردند، تیم مذاکره کنند باید مجوز مجلس را داشته باشد که در این صورت اگر ایران رد کند، در دنیا مطرح می‌کنند که ایران مقصر است و باید قبل از پذیرش آن پروتکل اجازه‌ آن از مجلس گرفته می شد.

 

قدیری ابیانه اضافه کرد: اگر پذیرفتیم آنها هرجا را که خواستند بازرسی می‌کنند، اطلاعات را برای حمله‌ احتمالی جمع آوری می‌کنند و حالا ما بیاییم اطلاعات سایت‌های نظامی و دانشمندانمان را در اختیار آنها قرار دهیم؟ احتمالا تیم مذاکرات ما کمی مرعوب شده است که می‌گویند آنها بمبی دارند که عرض ده دقیقه سیتسم دفاعی ما را مختل می‌کند.

 

وی بیان داشت: خود آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند در صورت حمله‌ی احتمال ۲۰ هزار کشته به‌همراه نابودی تمامی ناوگان دفاعی‌اش در منطقه حاصل حمله به ایران است و به همین دلیل است که سپاه اعلام می‌کند اگر تحت فشار دشمن قرار گرفتید عرصه را رها کنید تا ما جوابشان را دهیم و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری دستور می‌دهند هیئت مذاکرات را ببرید و قدرت دفاعی مان را به آنها نشان دهید.

 

اگر چرخ کارخانه‌ها هم نمی‌چرخد چرخ سانترفیوژها باید بچرخد

سفیر سابق ایران در مکزیک اضافه کرد: متاسفانه پوستری آماده شده است که کارگردانان کشور هر توافقی را بهتر از عدم توافق می‌دانند را امضا کنند و این درحالی است که کارگردانان کشور نمایندگان افکار عمومی کشور هستند، و امضاء چنین پوستری به معنی این است که دولت ایران تحت فشار افکار عمومی است تا هر تئافی را بپذیرد. در این شرایط چرا آمریکا باید کوتاه بیایید؟

همچنین پس از توافق لوزان عده‌ای برای جشن به خیابان می‌ریزند، پس برای چه آنها باید کوتاه بیایند.

وقتی رئیس جمهور در شعار انتخاباتی می‌گوید هم چرخ کارخانه‌ها باید بچرخد هم چرخ سانترفیوژها؛ بنده همان موقع گفتم این حرف تحریم‌ها را تشدید خواهد کرد و شعار ما باید این باشد که اگر چرخ کارخانه‌ها هم نچرخد چرخ سانترفیوژها باید بچرخد. که اصلا اساس چرخش چرخ سانترفیوژها برای تولید برق برای صنایع و برای تولید است.

 

قدیری ابیانه افزود: اگر ایمان نباشد حاصل آن می‌شود این تفکر که آمریکا و اسرائیل در حمله به هر کشور جهان سومی پیروز خواهد بود، اما اگر ایمان به میدان آمد قضیه فرق خواهد کرد. آنها که در عراق و افغانستان هم درمانده اند کما اینکه شوروی قبل از حمله به افغانستان برای امام پیغام آوردند و امام به آنها فرمودند که شما در این جنگ شکست خواهید خورد.

 

بدترین قسمت بیانیه لوزان پذیرش پروتکل الحاقی است

وی درباره‌ی اشتباهات بیانیه لوزان هم گفت: بدترین قسمت این بیانیه پروتکل الحاقی و فراتر از آن است که ما باید همان سیاستی را که درباره‌ی صفحات سوخت ۲۰ درصد اتخاذ کردیم،‌ ادامه دهیم و آن این بود که ما این صفحات را می‌خریدیم بعد از آنکه به ما ندادند خودمان تولید کردیم و حالا می‌گویند تولید نکنید، امتیاز می‌دهیم، اما بهترین راه برداشتن تحریم‌ها تولید آنها در داخل است و اقتصاد مقاومتی بهترین روش است.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک درباری صرفه‌جویی داخلی نیز گفت: باید کالای ایرانی بخریم و تولید را بالا ببریم، چراکه اگر هر نفر ماهی فقط ۱۰۰۰ تومان صرفه جویی کند، سالانه حدود 1۰۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی خواهد شد.

 

در ادامه دکتر قدیری ابیانه با بیان این سوال که چرا با وجود د‌رآمدهای بالای نفتی بخصوص در دوره ‌های قبل، بازهم معیشت مردم مشکل است گفت: در سال ۹۱ که بیشترین برآورد فروش نفت شد این مبلغ 61 هزار میلیارد تومان بود .که اگر این درآمد را که هیچ‌گاه به علت تحریم‌ها تحقق نیافت و بیشترین آمار برآوردی نسبت به دورهای قبل و بعد از آن بود به هر نفر تقسیم کنیم این مبلغ تنها ۶۷ هزار تومان در ماه خواهد شد و این عاملی برای تنبلی اجتماعی و همچنین توهمی است که نشسته‌ایم تا دولت کارها را انجام دهد و این باعث بی اعتمادی مردم و دانشجویان به دولت شده است.

 

وی در پایان درباره‌ی کارمندان گفت: میانگین حقوق کارمندان در کشورمان ۱۱۷۰ میلیون تومان است که بازهم اعتراض دارند. ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد حقوق کارمندان دولت است یعنی سالانه 120 میلیارد تومان است که بیش از 2 برابر درآمد پیش بینی شده برای نفت است.

با توجه به این آمارها باید واقع بین و آرمان گرا باشیم و مسیر را ببینیم و به جلو و به سمت آرمان‌ها حرکت کنیم.

 

 ملاحظات: در متن اصلی خبر متاسفانه خبرنگار محترم در نقل اطلاعات و آمار اشتباهات فاحشی کرده است و نشان م یدهد که زحمت گوش فرا دادن به نوار صحبت هار ابه خود نداده است که این هم خود یکی از مظاهر تنبلی اجتماعی است. و این علی رغم تذکری است که در جلسه دادم که اغلب خبرنگاران در نقل آمار ها اشتباهات فاحشی میکنند.

متن فوق متن اصلاح شده است.

۹۴/۰۳/۰۵

نظرات  (۱)

اصلاح طلب ها یه مشت ساده لوح هستند که بیشتر از این که به فکرمنافع ملی کشور باشند به فکر لبخندهای اوباما و جان کری هستند. واقعیت اینه که همیشه کسایی دم از تسلیم می زنند که شهامت ایستادگی ندارند جماعت اصلاح طلب تو مملکت ایران ماهیتش همینه. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">