پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳ ق.ظ

۰

نگرانم جناح‌های داخلی، تقصیر به نتیجه نرسیدن مذاکرات را به گردن یکدیگر بیندازند

قدیری ابیانه کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک گفت: فایده مذاکرات حتی اگر به نتیجه نرسد این خواهد بود که همگان متوجه می‌شوند که از طریق مذاکره یا لبخند نمی‌توان آمریکا را از دشمنی با ملت ایران منصرف کرد و این آگاهی خود یک دستاورد است و موجب انسجام و وحدت بیشتر ملت ایران در مقابل زیاده خواهی غرب خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا دکتر محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک، در گفتگو با خبرنگار  خاورستان اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده، مقامات کشوری و دولت موظف هستند خطوط قرمز رهبری را رعایت کنند.

وی ادامه داد: امضای توافق‌نامه به هیچ عنوان نباید براساس خوش‌بینی و اعتماد باشد و درصورتی که توافق‌نامه به امضای آمریکا و تأیید شورای امنیت هم برسد، آمریکا خلف وعده خواهد کرد.

کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک تصریح کرد: هیچ مکانیزمی وجود ندارد که آمریکا را مجازات کند و در صورت خلف وعده، هیچ کشوری به آن حمله نخواهد کرد.

قدیری‌ابیانه با بیان این‌که هر کس به آمریکا اعتماد کرد چوب آن را خورد، گفت: مصدق به آمریکا خوش‌بین بود و به آن اعتماد کرد و همین خوش‌بینی زمینه را برای کودتا توسط آمریکا فراهم و 25 سال دیکتاتوری را بر ایران تحمیل کرد.

باید مکانیزم راستی‌آزمایی برای برداشتن تحریم‌ها و تعهدات کشورهای 1+5 پیش‌بینی کرد

وی بیان کرد: در صورتی که توافق‌نامه به امضا برسد باید مکانیزم راستی‌آزمایی برای برداشتن تحریم‌ها و تعهدات کشورهای 1+5 پیش‌بینی کرد و درصورتی که به آن عمل نکنند توافقات برگشت‌پذیر باشد.

مجلس باید قاطعانه از حقوق ایران دفاع کند

کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک افزود: مجلس باید قاطعانه از حقوق ایران دفاع کند و باید مراقب باشد در موقعیت انفعالی قرار نگیرد و عکس‌العملی اقدام نکند.

هیئت ایرانی نباید پروتکل‌الحاقی را امضا کند

قدیری‌ابیانه گفت: اگر پروتکل‌الحاقی توسط هئیت ایرانی پذیرفته شود و به امضای کشورهای 1+5 برسد و موکول به تصویب مجلس شود، در صورتی که مجلس پروتکل‌الحاقی را تایید نکند این زمینه فراهم می‌شود که ایران را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی کنند و اگر پروتکل‌الحاقی پذیرفته نشود نباید کار به مجلس برسد بلکه هیئت ایرانی نباید آن را امضا کند.

وی اظهار کرد: در صورتی که ایران و کشورهای 1+5 به توافق برسند و دولت آمریکا توافق‌نامه را امضا کند و کنگره آن را تأیید نکند، این موضوع به نفع ایران و به ضرر آمریکا خواهد شد چراکه آمریکا مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی خواهد شد و این امر به فروپاشی انسجام ‌آنان علیه ایران و در نتیجه به فروپاشی تحریم‌ها کمک می‌کند.

کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک بیان کرد: اگر به هر دلیلی مجلس شورای اسلامی خود را ناچار به موافقت با پروتکل‌الحاقی بداند باید آن را مشروط به پذیرش آن توسط رژیم صهیونیستی بداند، یعنی امر محال و توپ را به زمین دشمن بازگرداند.

وقتی دشمن‌ترین دشمنان ما از محتوای مذاکرات مطلع هستند چرا مردم ایران مطلع نشوند

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: باید دید کدام بخش از مذاکرات یا مواضع نیاز هست محرمانه و کدام بخش غیرمحرمانه تلقی شود، البته وقتی دشمن‌ترین دشمنان ما از محتوای مذاکرات مطلع هستند چرا مردم ایران مطلع نشوند.

مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و مقصر آن آمریکاست

وی افزود: معتقدم مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید، اما باید توجه داشته باشیم که مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمریکا است که با زیاده‌خواهی خود و نادیده‌گرفتن حقوق ایران و در مغایرت با حقوق بین‌الملل حاضر به پذیرش حق ایران نیست.

کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک تأکید کرد: نگرانم جناح‌های داخلی از این امر غافل شوند و تقصیر به نتیجه نرسیدن مذاکرات را به گردن یکدیگر بیندازند که در این صورت به ضرر ایران و به نفع آمریکا است.

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: فایده مذاکرات حتی اگر به نتیجه نرسد این خواهد بود که همگان متوجه می‌شوند که از طریق مذاکره یا لبخند نمی‌توان آمریکا را از دشمنی با ملت ایران منصرف کرد و این آگاهی خود یک دستاورد است و موجب انسجام و وحدت بیشتر ملت ایران در مقابل زیاده‌خواهی غرب خواهد شد.

۹۴/۰۳/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">