پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۵۴ ب.ظ

۱

http://www.payeshtv1.ir/Content/media/image/2015/06/90415_orig.png

مشروح برنامه دیشب پایش با حضور قدیری ابیانه / "توهم نفتی" گریبان گیر دولت شد

" اقتصاد نفتی و توقع مردمی" در برنامه پایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ نیوز ، یکصد و چهلمین برنامه پایش با حضور محمد حسن قدیری ابیانه، عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از شبکه یک سیما پخش شد.

قدیری ابیانه ، در برنامه این هفته پایش ضمن اشاره به ضعف فرهنگ تولید، کار و فرهنگ مصرف در جامعه، گفت: این ضعف دقیقا مطابق با خواسته و برنامه های کشورهای استعمارگر برای کشورهای نفت خیز است زیرا آنها می خواهند کشورهای نفت خیز را وابسته کنند از این رو می گویند نفت دارید پس تولید ثروت و کار نمی خواهید.

" اقتصاد نفتی و توقع مردمی" موضوع برنامه پایشوی با تاکید براینکه کشورهای نروژ، انگلیس و آمریکا نفت خیز هستند اما درآمد نفتیشان را هزینه توسعه و پیشرفت جامعه می کنند نه هزینه دولت هایشان، افزود: مسئولان نتوانسته اند فرهنگ کار و مصرف در جامعه را اصلاح کنند و باعث متوقع شدن مردم از دولت شده اند.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه مسئولان به این توقع مردم دامن می زنند، ادامه داد: در کنار این مهم غربی ها به کشورهای همسایه مجال پیشرفت می دهند تا با کشورما در تقابل باشند.

وی با یاداوری این نکته که کشورهایی نظیر آلمان و ژاپن نفت خیز نیستند اما توانسته اند تولید ثروت کنند، بیان کرد: جالب است بدانید در کتاب اول دبستانمان به دانش اموز یاد می دهیم "بابا آب داد، بابا نان داد" یعنی بپه در موضع گرفتن است در صورتی که در ژاپن دانش اموز با عبارت دویدن و تلاش درسش را شروع می کند.

قدیری ابیانه ضمن طرح این سوال که اینکه چرا وقتی درامد های نفتی کشورمان در سال 91 به حداکثرخود رسید باز هم مشکلات رفاه، مسکن و ... برطرف نشد، گفت: اصولا با درآمد نفتی نمی توان خواسته ای مردم را برطرف کرد.

وی اظهار کرد: اگر دولت در اوج درآمد نفت بر فرض غلط تمام درآمد مضوب صادرات نفت کشور را در سال 91 بین مردم تقسیم می کرد به هر نفر ماهانه 67 هزار تومان می رسد و این مبلغ مطابق با کل در امدیست که پیش بینی شده از نفت بود( 61 هزار میلیارد تومان) در سال 91 در نظر گرفته شود.

قدیری ابیانه با تاکید براینکه اگردولت تمام بودجه عمومی خود را شامل درامد نفت و ... را بین مردم تقسیم می کرد و هیپ هزینه ای نمی نمود این مبلغ به 182 هزار تومان در ماه برای هر فرد می رسید، ادامه داد: مشکل بزرگ جامعه ما وابستگی ذهنی به نفت است که تصورشان از درآمد نفت چندین برابر واقعیت است.

وی با تاکید براینکه توهم نفتی یکی از دلایل بدبینی مردم نسبت به مدیران و دولتمردان است، گفت: مردم باید باور داشته باشند دولت موظف به تامین نیازهای آنان نیست بلکه این امر در دنیا بالعکس است و مردم برای رفع نیازشان باید خود کار کنند.

قدیری ابیانه خودتحریمی را مشکل دیگر اقتصاد کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: سبک اقتصادی کشورمان باید اصلاح شود و نسبت به اقدام عملی اقتصاد مقاومتی تلاش شود.

http://www.payeshtv1.ir/Content/media/image/2015/06/90417_orig.png

http://www.payeshtv1.ir/Content/media/image/2015/06/90418_orig.png

http://www.payeshtv1.ir/Content/media/image/2015/06/90416_orig.png

۹۴/۰۳/۲۵

نظرات  (۱)

۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۶:۰۴ اکبر ایرانپور
سلام جناب دکتر یکی از بهترین برنامه های تلویزیونی رو که داشتید همین حضور در پایش بود.
جذاب بودن بحث های انحصاری شما مانع از خستگی مخاطب شده و به او نشاط میدهد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">