سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: هیئت دیپلماتیک ایران موظف به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران هستند و مجلس با تصویب این طرح اعتماد خود را به هیئت دیپلماتیک نشان داد

محمدحسن قدیری ابیانه ، سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با یار خراسانی با بیان اینکه احتمال رسیدن به توافق نهایی در مهلت مقرر بعید است اظهار داشت: با توجه به اینکه زیاده خواهی های آمریکا روز به روز افزایش پیدا می کند احتمال رسیدن به این توافق در مهلت مقرر بعید است.

وی همچنین در خصوص تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای در مجلس خاطر نشان کرد: هیئت دیپلماتیک ایران موظف به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران هستند و مجلس با تصویب این طرح اعتماد خود را به هیئت دیپلماتیک نشان داد و راه چانه زنی را باز گذاشت.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه تصویب کنندگان این طرح قصد کمک به هیئت مذاکره کننده را دارند ، تاکید کرد: طرف های غربی باید بدانند که ایران یکسری چارچوب هایی دارد و تیم ایرانی نمی توانند از این چارچوب ها کوتاه بیایند.

وی با بیان اینکه هیئت ایرانی باید با صلابت از حقوق هسته ای ایران دفاع کند ، گفت: ایران با امضا نکردن هر توافقی می تواند جلوی زیاده خواهی های دشمن را بگیرد و مذاکره کنندگان هسته ای باید بدانند که به توافق نرسیدن بهتر از تن دادن به هر توافقی است.

تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه افزود: به هیچ وجه اجازه بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای را به دشمن نمی دهیم و دادن هر نوع اطلاعات نظامی به دشمن به ضرر کشور است و اصولاً پذیرش پروتکل الحاقی کاملاً به ضرر ایران است و تیم مذاکره کننده ایران به هیچ وجه نباید زیر بار پذیرش آن بروند.