پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۵۳ ب.ظ

۰

تقویت جبهه‌ای مستحکم

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک در مصاحبه با روزنامه سیاست روز درباره تحرکات غرب در استفاده از پیمان‌های نظامی برای سلطه بر منطقه گفت، کشورهای اشغال شده مثل افغانستان اختیار لازم را برای بستن پیمان ندارند و معمولا پیمان‌هایی که می‌بندند به ضرر منافع ملی و امنیتی آن کشورها است که توسط قدرت‌های بزرگ تحمیل می‌شود مثل پیمان استراتژیک آمریکا با افغانستان.

پیمان‌های نظامی که غرب با کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌بندد آن هم هر چند ظاهر دو جانبه‌ای دارد اما به واقع سلطه یک کشور را بر کشور دیگر تضمین می‌کند. مانند برخی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس که به ناوهای جنگی دو طرف اجازه حضور در سواحل کشور دیگر را می‌دهد، این درحالی است که هرگز ناوهای آن کشور در سواحل آمریکا حضور نخواهند داشت و عملا به معنی اجازه این کشورها به صورت یک جانبه به ناوهای جنگی آمریکاست.

وی در ادامه تاکید کرد، برخی از این توافقات مثل توافق دفاع انگلیس از لیبی در صورت مورد حمله قرار گرفتن این کشور است که هرگز به آن پایبند نمی‌مانند. کما اینکه انگلستان نه تنها از لیبی دفاع نکرد بلکه به آن تجاوز هم کرد.

 این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه ضمن اشاره به این امر که همپیمانی کشورهای مستقل در منطقه می تواند مفید باشد گفت، پیمان‌های امنیتی بین کشورهای جبهه مقاومت می‌تواند مفید و موثر باشد به ویژه در صورتی که مصر به نیروهای مقاومت بپیوندد و بازماندگان رژیم مبارک نیز ساقط شوند. در صورتی که چنین اتفاقی در اردن نیز روی ‌دهد و عراق نیز بتواند به طور کامل از شر سلطه و توطئه‌های آمریکا رهایی یابد وجود چنین پیمانی می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن تاکید بر اینکه ایجاد پیمان دفاعی و نظامی میان جبهه مقاومت می‌تواند در مقابله با دشمنان موثر باشد گفت: در صورتی که در حوزه خلیج فارس نیز حکومت‌های دست نشانده و گوش به فرمان غرب جایشان را به نظام‌های مردمی بدهند پیمان‌های امنیتی می‌تواند جنبه بازدارنده و با استحکامی را پدید آورد.

برای مشاهد نظر سایر کاشناسان اینجا را کلید کنید:

۹۱/۰۳/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">