پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۹ ب.ظ

۰

خبرگزاری رسا ـ قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی: بودجه پیش بینی شده امسال برای درآمدهای نفتی 53 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حدود نیمی از این رقم را توانسته ایم دریافت کرده ایم یعنی به ازای هر نفر در ماه 56 هزار تومان درآمد نفتی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی عصر شنبه در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) شهرستان آران و بیدگل با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی و ریشه ها و راهکارهای آن گفت: تصور مردم از این درآمدها دهها و صدها و گاهی هزاران برابر واقعیت است.

 وی افزود: تصور غلط از درآمدهای نفتی باعث شده است مردم کشور در این تصور باشند که با اتکای به درآمدهای نفتی و سایر درآمدها می توان نیازهای کشور را برآورده کرد، در حالی که این رقم برای رفع نیازهای اساسی مردم قطعا کفایت نمی کند، بنابراین اقتصاد کشور نمی تواند و نباید متکی به نفت باشد و باید تولید و ثروت و کار و تلاش در دستور کار همه مردم و مسؤولان قرارداشته باشد.

 سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: حتی اگر مذاکرات با 1+5 به نتیجه هم برسد و آنها تمام تحریم ها را هم بردارند،  حداکثر این رقم 56 هزارتومان و مقداری کمتر و یا بیشتر به ازای هر نفر در ماه از بابت فروش نفت تأمین خواهد شد و باز هم با اتکا به این رقم نمی توان خواسته ها را برآورده کرد وکسانی که تصور می کنند با مذاکرات مشکلات برطرف خواهد شد در محاسبات خود اشتباه می کنند، به همین دلیل هرچند تلاش ها باید برای رفع تحریم ها با رعایت حقوق هسته ای ایران انجام شود اما نباید به مذاکره برای حل مشکلات کشور دلخوش کرد.

قدیری ابیانه با اشاره به فرمایشات مکرر رهبر معظم انقلاب برای ایجاد زمینه های اقتصاد مقاومتی طی سال های گذشته گفت: اگر همه مردم و مسؤولان به فرمایشات معظم له عمل می کردند دشمن امیدی به تحریم نداشت؛
 اگر امروز مذاکرات به نتیجه نرسد اما مردم و مسؤولان به اقتصاد مقاومتی عمل کنند دیوار تحریم ها خود به خود فرو پاشیده خواهد شد. به گفته وی عمل به اقتصاد مقاومتی یعنی هر کس هرکاری را که بر عهده دارد به نحو احسن انجام دهد و از اسراف در مصرف پرهیز کند.

 این کارشناس مسائل سیاسی با ابراز تأسف از این که ایران جزو مسرف ترین کشورهای دنیا است یاد آورشد: در سال92 اسراف و هدر رفت مصرف سوخت حدود 30 میلیارد دلار شده است که این رقم برای ساخت پالایشگاه و پالایش روزانه دو نیم میلیون بشکه نفت کفایت می کند یعنی با پرهیز از اسراف و هدر رفت مصرف سوخت می شد ایران را برای همیشه از خام فروشی نجات داد.

قیمت های چند نرخی زمینه را برای امضاهای طلایی و اختلاس فراهم کرده است

قدیری ابیانه در ادامه بر ضرورت مبارزه با فساد و اختلاص تأکید کرد و گفت: آنچه باعث شده است زمینه برای امضاهای طلائی و اختلاس فراهم شود قیمت های چند نرخی از جمله قیمت دلار که قیمت رسمی آن دو هزار و 850 تومان است  و قیمت آزاد آن حدود 3 هزار و 300 تومان است. به گفته وی، هرکس بتواند یک دلار به نرخ دولتی دریافت کند حدود 450  تومان رانت برای او ایجاد می شود و این رانت 450 تومان برای هر دلار زمینه را برای رشوه دهی و رشوه گیری و فساد و امضا های طلائی و ثروت های بادآورده فراهم می کند.

 
این کارشناس مسائل سیاسی در مورد قیمت های یارانه ای سوخت نیز گفت: تفاوت واقعی قیمت سوخت با قیمت یارانه ای آن زیان های زیادی را به کشور وارد کرده است که یکی از این زیان ها،  قاچاق سوخت به کشورهای خارجی است.

قدیری ابیانه با اشاره به قاچاق روزانه حدود 10 میلیون لیتر سوخت از ایران به کشورهای افغانستان و پاکستان گفت:
 زیان ایران از محل قاچاق سوخت فقط به افغانستان و پاکستان و معادل 100 تن طلا بوده که با توجه با تولید سالانه دو تن طلا از معادن طلای کشور، این مقدار زیان معادل نیم قرن تولید طلای کشور است. وی در مورد ضرورت برخورد قاطع و شدید، هم با مفاسد اقتصادی  و هم برای برنامه ریزی جهت ریشه کن کردن زمینه های فساد اقتصادی تأکید کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تأکید کرد: اگر همه برای اصلاح سبک زندگی تلاش کنیم در این صورت راه برای پیشرفت کشور فراهم خواهد شد.

 محمد حسن قدیری

۹۴/۰۴/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">