پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۹ ب.ظ

۰

قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با «نسیم» گفت: در مذاکرات هسته‌ای در کنار جنگ اقتصادی یک جنگ تبلیغاتی علیه کشورمان شکل گرفته/ متاسفانه عده‌ای در داخل مشوق غرب در افزایش تحریم‌ها هستند

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌اللمل در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، با بیان اینکه آمریکایی‌ها هر آن چه می‌‌توانستند علیه ایران انجام دهند را انجام داده‌اند گفت: از مشارکت در جنگ 8 ساله علیه ایران، تحریم، توطئه، تهدید و ترور را آمریکا‌یی‌ها برعلیه ایران انجام دادند ولی نتوانستند انقلاب را از مسیر خود خارج و به شکست بکشانند.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه ایران در اوج تحریم‌ها به دستاوردهای مهم هسته‌ای صلح آمیزی دست یافته که برای آنها قابل پیش‌بینی نبود گفت: توان موشکی ایران در اوج تحریم‌ها آن چنان تقویت شد که ایران به یکی از پنج قدرت موشکی بزرگ جهان تبدیل گردید و در زمینه‌های دیگر نیز پیشرفت زیادی حاصل شده است. وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها متوجه هستند که ایران علی‌رغم تحریم‌ها در آستانه یک جهش اقتصادی است گفت: این جهشی است که می‌تواند با تحقق اقتصاد مقاومتی حاصل شده و حتی ایران را از وابستگی اقتصاد کشور به نفت نجات دهد. در چنین شرایطی که ایران به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شده آمریکا نیاز به مذاکره دارد

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: ضمن اینکه در این ایام وضعیت اقتصادی آمریکا رو به افول بوده است و جهان از تک قطبی بودن به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود و محوریت اقتصاد را از اروپا و آمریکا به سمت اسیا در حال حرکت است؛ در چنین شرایطی که ایران به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شده آمریکا نیاز به مذاکره دارد.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر وضعیت خاورمیانه به شدت در حال تحول است گفت: توطئه‌های آمریکا در ایجاد تروریست‌ها در سوریه و عراق نتوانسته به اهداف خود برسد؛ یمن با موقعیت عالی استراتژیک از دست آنها و کنترل عربستان خارج شده است، بحرین آرام نمی‌گیرد و گروه‌های دست ساخته خود آمریکا مانند داعش از کنترل آمریکا خارج شده و گاهی خود آنها را مورد هدف قرار می دهد؛ آمریکا توان مقابله با آنها را در خود نمی‌بییند و به خوبی می‌فهمد که این ایران است که با حمایت خود از دولت‌های عراق و سوریه جلوی تروریست‌ها را سد کرده است.

قدیری‌ابیانه خاطر نشان کرد: موسسات پژوهشی نظامی آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که اگر آمریکا وارد جنگ با ایران شود در روز اول جنگ کل ناوگان آن در منطقه منهدم و 20 هزار آمریکایی کشته خواهند و این واقعیت آمریکا را به این نتیجه رساند که گزینه نظامی راه حل مطلوبی برای آمریکا نیست و در نهایت به شکست آنها خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه تنها یک راه برای آمریکا می‌ماند که یا با مذاکره روند پیشرفت ایران را محدود کنند و یا شاهد فروریختن دیوار تحریم‌ها باشند گفت: این در حالی است که جان کری هم در کنگره آمریکا چندین بار در پاسخ به مخالفین مذاکرات گفته بود که اگر با مذاکره نتوانیم ایران را متوقف کنیم تحریم‌ها نیز فروپاشیده خواهد شد.

سیاست آمریکا این است که اگر مذاکره به نتیجه نرسید مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات را ایران جلوه دهد

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: در همین راستا سیاست آمریکا این است که اگر مذاکره به نتیجه نرسید مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات را ایران جلوه دهد و برهمین اساس دنیس راس مشاور برجسته اوباما در دور اول ریاست جمهوری باراک اوباما روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گفته "در صورت شکست مذاکرات باید تلاش شود که روایتی شکل گیرد که در صورت نیاز بتوانیم ایران را مقصر خوانده و به شکل ساده‌تری تحریم‌های شدیدتر را برعلیه ایران ادامه دهیم؛ اگر به نظر برسد ایران شانسی برای توافق داشته‌اند اما تصمیم گرفته‌اند این کار را انجام ندهند ادامه رژیم ‌تحریم‌ها بسیار ساده‌تر خواهد بود"

وی خاطر نشان کرد: همانطور که مشاهده می‌شود سیاست آمریکا مقصر جلوه دادن ایران به عنوان عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات است و این در حالی است که ایران حداکثر انعطاف ممکن را برای به نتیجه رسیدن مذاکرات به عمل آورده و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد مقصر اصلی آن آمریکا و همپیمانانش هستند که این یک نقطه کلیدی است و همه جناح‌های داخلی باید به ان توجه داشته باشند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه هرکس جناح‌های داخلی را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی کند در زمین آمریکا و اسرائیل و هم پیمانشان بازی کرده است و غربی‌ها را در حفظ تحریم و یا تشدید آن کمک نموده‌ است گفت: این در حالی است که اگر مقصر اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمریکا و هم پیمانانش معرفی شوند که بالواقع نیز اینگونه است هم انسجام داخلی در ایران تقویت خواهد شد و هم انسجام خارجی برعلیه ما فروخواهد پاشید.

وی افزود: متاسفانه ما شاهدیم که در ایران برخی از جناح ها و حتی برخی از شخصیت‌های نظام به جای نگاه ملی، نگاهی جناحی و منفعت طلبانه را دنبال می‌کنند و عملا به نفع دشمن موضع می‌گیرند.

ممکن است آمریکا ژست ترک مذاکرات را بگیرد

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه ممکن است آمریکا ژست ترک مذاکرات را بگیرد و حتی مذاکرات برای مدت محدودی قطع شود گفت: آنها باز پیشنهاد مذاکره را خواهند داد هرچند آماده تمدید مذاکرات نیز خواهند بود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه و انسجام ملی و نشان دادن وحدت ملی حول محور ولایت امری است که می تواند دشمن را از به نتیجه رسیدن زیاده خواهی‌های خود ناامید کرده گفت: این موضوع می‌تواند آنها را در معرض این انتخاب قرار دهند که یا در یک تصمیم تاریخی عقب نشینی بزرگی را از سوی خود اعلام کنند و یا به نتیجه نرسیدن مذاکرات را اعلام و تلاش کنند مقصر آن را ایران نشان دهند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه اکنون در مذاکرات هسته‌ای در کنار جنگ اقتصادی یک جنگ تبلیغاتی شکل گرفته است گفت:
هرکسی که موفق شود دیگری را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی کند پیروز این جنگ تبلیغاتی است البته هرچند در نهایت آنها چاره‌ای جز تمکین به حقوق ملت ایران ندارند با این حال قبل از این تمکین, عناصر تحت امر و یا نفوذ خود در داخل کشور را فعال خواهند کرد تا بتوانند جریانات اجتماعی تضیف کننده نظام را در کشور سامان دهند همانگونه که در فتنه 88 این کار را انجام دادند و یا اقداماتی در قالب صنفی اما با اهداف سیاسی برانداز انجام دهند که البته آن هم به نتیجه نخواهد رسید و استحکام نظام بالاتر از این است که بتوانند در این مسیر موفق شوند هرچند تلاش خود را انجام خواهند کرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای در ایران تلاش کردند که تا غرب را به تشدید تحریم‌ها با این انگیزه که ایجاد مشکلات در معیشت مردم آنها را به تسلیم‌پذیری سوق دهد ترغیب کنند، جالب است کسانی که خود مشوق غرب در تشدید تحریم‌ها بوده و هستند سعی می‌کنند جناح‌های رقیب خود را عامل وضع تحریم‌های غرب علیه جلوه دهند و یا دولت سابق را عامل تشدید تحریم‌ها جلوه دهند.

نه این دولت و نه دولت قبلی عامل تحریم‌ها نبوده‌اند

این کارشناس مسائل بین‌اللمل با اشاره به اینکه در این دولت نیز تحریم‌ها تشدید شده است گفت: نه این دولت و نه دولت قبلی عامل تحریم‌ها نبوده‌اند بلکه خباثت دشمن است که موجب تشدید تحریم‌ها شده است.

وی با تاکید براینکه هیات دیپلماتیک ایران باید متوجه باشد که در معرض جنگ روانی دشمن قرار دارد گفت: آنها سعی می‌کنند با تهدید به تشدید تحریم‌ها و انزوای ایران و نیز با صحبت از تهدیدات نظامی هیات را مرعوب نمایند تا ناچار به عقب‌نشینی شود اما هیات دیپلماتیک ایران نباید مرعوب این تهدیدها شود و باید با صلابت و استحکام از مواضع نظام دفاع و خطوط قرمزی را که رهبری فرمودند را رعایت کنند و بداند که غربی‌ها جرات ورود به عرصه نظامی را ندارند و اگر حماقتی در این رابطه انجام دهند ایران قدرت لازم برای پشیمان کردن آنها را داراست.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه مردم نیز باید از مذاکرات هسته‌ای حمایت کنند گفت: حمایت مردم از مذاکرات در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است. یعنی همه باید تلاش کنند اقتصاد کشور بهبود یابد که این امر از طریق بالا رفتن ساعت مفید کاری، پرهیز از مصرف‌گرایی و اجتناب از خرید هر نوع کالای خارجی امکان پذیر است؛ در حقیقت مشارکت مردم در اقتصاد مقاومتی مانند مشارکت در انقلاب و مشارکت مردم در جبهه‌های جنگ در پیروزی در این جنگ اقتصادی، اعتقادی و تبلیغاتی بسیار موثر است.

۹۴/۰۴/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">