پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۴ ب.ظ

۱

قدیری ابیانه در گفتگو با خاورستان: هرچه به انتخابات نزدیک‌تر شویم انحرافات در وزارت علوم پر رنگ تر می‌شود.

 کارشناس مسائل استراتژیک گفت: بازی رسانه‌ای با بورسیه ها که توسط فتنه گران در وزارت علوم آغاز شد هدف مقدسی را دنبال نمی‌کند ، این در حالی است که در دولت اصلاحات افرادی بورسیه تحصیلی گرفتند که انتخابشان براساس مسائل صرفا سیاسی و حزبی بود.

محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مسایل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: کاهش رشد علمی در دولت تدبیر و امید یک واقعیت تلخ است و دلیل آن تلاش و اصرار رئیس جمهور برای انتصاب سیاسی در بحث وزارت علوم است.

وی تصریح کرد: در حقیقت رئیس جمهور تلاش دارد تا مناصب مربوط به وزارت علوم را که یکی از وزارت‌های حساس جامعه است و از جمله حدود چهار میلیون و 600 هزار دانشجو را در برمی گیرد را به فتنه گران بسپارد و  این سیاست نگران کننده است. یعنی افرادی را منصوب می کنند که در سیاسی کاری نه تنها مصالح کشور، انقلاب و نظام را رعایت نمی کنند بلکه ثابت کردند که در شرایط حساس تلاش می‌کنند به نظام و ملت ضربه بزنند.

کارشناس عالی مسایل استراتژیک خاطرنشان کرد: هرچند فتنه‌گران مورد نظر رئیس جمهور از مجلس برای وزارت علوم رای اعتماد نگرفتند اما تلاش برای انتصاب فتنه‌گران در سایر مصالح امور در وزارت علوم و دانشگاه‌ها ادامه داشته است که انتصاب رئیس دانشگاه تهران یکی از نمونه های آن است.

قدیری ابیانه افزود: یکی از دلایل این سیاست بدور از تدبیر و نا امید کننده، بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی است چراکه آنها می خواهند از این ظرفیت برای پیروزی جناح خود در انتخابات سوء استفاده کنند و به جریانات معاند در دانشگاه ها نیز فضا می‌دهند تا بتوانند از آن بهره سیاسی ببرند.

وی تاکید کرد: در حقیقت به جای رویکرد علمی در وزارت علوم رویکرد سیاسی و از نوع مسئله دار آن هدف دولت است و طبیعتا در چنین وضعیتی رشد علمی آسیب می بیند.

کارشناس عالی مسایل استراتژیک بیان کرد: باید دولت در این سیاست تجدید نظر کند چراکه هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می شویم این انحراف پر رنگ تر جلوه گر خواهد شد و لذا متاسفانه افت علمی ادامه خواهد داشت.

 
قدیری ابیانه ادامه داد: در برخی از دانشگاه‌های کشور مانند دانشگاه کاشان، برخی از اعضای فتنه‌گر به تسویه اساتید ولایت مدار و اصول گرا دامن زدند و این روال در دانشگاه‌های دیگر کشور نیز مدت‌ها است کلید زده شده است.
 
وی با بیان اینکه دانشجو باید سیاسی باشد اما اطلاع از مسائل سیاسی به معنای سیاست بازی نیست، افزود: هدف اصلی وزارت علوم کسب علم و از این طریق پرورش نیروهای عالم کاردان و کارآفرین است تا زمینه پیشرفت سریعتر کشور در همه ابعاد فراهم شود و نباید هیچ چیز پیشرفت علمی را در دانشگاه‌ها از سرعت بیاندازد.

کارشناس عالی مسایل استراتژیک گفت: مقام معظم رهبری در برگزاری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تاکید داشتند تا فکر سیاسی در دانشگاه‌ها رشد کند اما دانشگاه محل فعالیت حزبی نمی تواند و نباید باشد.


قدیری ابیانه اضافه کرد: یک دانشجو می‌تواند فعالیت حزبی خود را  در درون احزاب و خارج از دانشگاه دنبال کند اما نباید دانشگاه را محل تاخت و تاز فعالیت های حزبی کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بدترین فعالیت دولت فعلی سیاه نمایی از دولت گذشته است و در این مسیر به کرات به بیان مطالب خلاف می پرداخت، گفت: چون اعزام بورسیه‌ها در دولت گذشته اجرا شده است سعی در تخطئه آن داشته اند و با آبروی بورسیه ها بازی کرده اند.

 
کارشناس عالی مسایل استراتژیک ادامه داد: در حالی دولت با آبروی بورسیه ها بازی می کند که اکثریت قریب آن ها افرادی هستند که برای تحصیل به خارج رفته و برای تدریس به کشور خویش بازگشته اند و باید از این سرمایه ها برای پیشبرد علمی کشور استفاده کنند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: بازی رسانه‌ای با این مسئله که توسط فتنه گران در وزارت علوم آغاز شد هدف مقدسی را دنبال نمی‌کرده است این در حالی است که در دولت اصلاحات افرادی بورسیه تحصیلی گرفتند که انتخابشان براساس مسائل صرفا سیاسی و حزبی بود. کسانی که بجای بکارگیری علوم فراگرفته در جهت خدمت به نظام و اسلام و ملت آن را در جهت فتنه انگیزی بکار برده و همسو با بیگانگان به فتنه دامن زدند.

۹۴/۰۴/۱۴

نظرات  (۱)

ای اقا کجای کارید وقتی زیبا کلام با این حرفهای ضد نظام ودهها استاد همانندایشان در دانشگاه تدریس میکننددیگر مشخص است وضعیت وزارت علوم چگونه است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">