پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۸ ق.ظ

۱

کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک گفت: ما شاهد این بودیم که در آمریکا، اروپا و کشورهای طرف توافق جشن پایکوبی در میان نبود اما متاسفانه در ایران عده‌ای با این نوع اعمال، به جشن و پایکوبی برای آنچه گرفته‌ایم و از دست داده‌ایم می‌پردازند.

محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران پایایی ندارد و با توافق هسته‌ای ریشه دشمنی آمریکا با ایران خشکانده نمی‌شود چراکه منافع حیاتی و استراتژیک، اما نامشروع آمریکا با منافع حیاتی، استراتژیک مشروع ایران و جهان اسلام در تضاد است.

وی ادامه داد: آمریکا در این رویارویی با ملت ایران در توافق اخیر نه می‌خواهد و نه می‌تواند روحیه استکباری خویش را تغییر دهد البته آمریکا با ملت قدرت‌مند و رهبری هوشیار طرف است که به خوی استکباری آمریکا و ضعف‌های آن آگاه است؛ لذا تسلیم زیاده خواهی‌های غرب نمی‌شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این‌که آمریکایی‌ها کماکان تلاش خواهند کرد که در هر عرصه‌ای که بتوانند به ایران ضربه بزنند؛ گفت: اصولا تحریم‌ها را با هدف ایجاد قحطی در ایران آغاز کردند اما در نیت پلیدشان شکست خوردند؛ آمریکا همان رژیم جنایت‌کاری است که از کشتار مردم فلسطین و یمن حمایت می‌کند.

وی افزود: حمایت‌های مقام معظم رهبری و در این راستا حمایت‌های مردم، قدرت نظامی ایران که توان ضربه زدن به دشمن و پشیمان کردن آن‌ها از هر نوع تجاوز دارد و پیشرفت‌های حاصله در اوج تحریم‌ها، موجب تقویت روحیه تیم ایران شد و زمینه را برای امتیاز خواهی بیشتر غرب، تضعیف کرد.

کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک با اشاره به این‌که دلواپسان از امتیازاتی که گرفتیم خوشحال و از امتیازاتی که داده‌ایم ناراحت‌اند؛ تصریح کرد: همه باید از امتیازاتی که داده‌ایم ناراحت باشند و همه باید با تقویت اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی موقعیت ایران در جهان را ارتقا داده؛ طبیعاً کسی نمی‌تواند مثلاً بگوید که از تحریم تسلیحاتی و موشکی ایران خوشحال است اما همگی از امتیازاتی که بدست آوردیم خوشحال هستیم.

قدیری‌ابیانه با بیان این‌‌که شکست آمریکا در اهداف تحریم، امکان فروریختن دیوار تحریم‌ها  قطعی است، گفت: منتفی بودن امکان اقدام نظامی علیه ایران به دلیل توانمندی‌های نظامی کشور ما، یکپارچگی و انسجام ملت حول محور ولایت، رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و در نتیجه نا امیدی دشمن از امکان انشقاق در بین ملت ایران چاره‌ای برای دشمن جز میز مذاکرات باقی نگذاشت.

وی جشن و پایکوبی برای توافقات را توسط عده‌ای هر چند قلیل نشان از عدم درک صحیح روابط بین‌الملل دانست و افزود: ما شاهد این بودیم که در آمریکا، اروپا و کشورهای طرف توافق جشن پایکوبی در میان نبود اما متاسفانه در ایران عده‌ای با این نوع اعمال، به جشن و پایکوبی برای آنچه گرفته‌ایم و از دست داده‌ایم می‌پردازند.

کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک ادامه داد: این امر در شرایطی که حتی این توافقنامه مراحل اجرایی خود را طی نکرده به ضرر ایران است. البته این اعمال ناشی از نا‌آگاهی افراد است اما کسانی که به این رفتارها دامن می‌زنند در صدد بهره‌برداری جناحی برای انتخابات بعدی می‌باشند و هرچند این اقدامات به ضرر منافع ملی است.

قدیری‌ابیانه منوط کردن حل مشکلات کشور را به توافقات هسته‌ای یک اشتباه محرز دانست و گفت: مشکل اقتصادی کشور ما عمدتاً ناشی از ساختار اقتصادی و فرهنگ غلط کار و مصرف، پرهیز از اسراف است و باید با تحقق اقتصاد مقاومتی کشور را به پیش ببریم اما این امر مانع تلاش برای رفع تحریم‌ها نیست.

وی افزود: به دلیل وجود تحریم‌ها اموال قابل توجهی از کشور در بانک‌های خارجی بلوکه شده است که آن را می‌توان یک پس انداز اجباری نامید. با آزاد شدن این اموال نباید آن را در مسیر رفاه زودگذر هزینه کرد بلکه باید آن را به امور زیربنایی، عمرانی و تولیدی اختصاص داد.

کارشناس عالی امور دفاعی استراتژیک متذکر شد: از آنجا که انتخابات مجلس نزدیک است این انگیزه ممکن است برای برخی از افراد و مسوولین ایجاد شود که با هزینه کردن این اموال در امور مصرفی با هدف جلب رضایت عمومی با انگیزه فتح مجلس شورای اسلامی در مراحل بعدی صورت پذیرد.

قدیری ابیانه با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی طبیعاً این توافق را باید مورد ارزیابی قرار دهد؛ گفت: مردم و مسوولین باید نهایت تلاش خویش را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکار گیرند در این صورت امکان بازگشت تحریم‌ها نخواهد بود و تحریم‌ها نمی‌تواند مانع پیشرفت کشور در ابعاد مختلف باشد.

۹۴/۰۴/۲۶

نظرات  (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">