پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۰ ب.ظ

۱

قدیری ابیانه در گفتگو با آناج مطرح کرد: قدیری ابیانه: پولهای آزاد شده برای رسیدن به کرسی های مجلس هزینه نشود.
هرگز نمی توان به بازرسان آژانس اتمی اعتماد نمود/

قدس آنلاین-به گفته کارشناسان سیاسی و هسته ای اگر مسائل و موضوعات هسته ای ایران، سیاسی نبود و تنها مبتنی بر مباحث فنی بود، گفتگوهای بین المللی هسته ای ایران سالها پیش از این خاتمه یافته و حل و فصل شده بود؛ چراکه ابعاد این پرونده بسیار واضح و روشن است.

به گزارش قدس آنلاین ، اظهارات اقای آمانو مدیر کل آژانس بی المللی انرژی اتمی همواره  خالی از ابهام نبوده به نحوی که هر عقل سلیمی به این مسئله واقف می شود که ناظران و بازرسان آژانس بی طرف نبوده و در بیان واقعیت ها و حقایق در برابر غرب اندکی از خود شجاعت نشان نمی دهند و حرف های  اربابان غربی خود را بازگو می کنند حال با توافق اولیه وین و امتیازات قابل توجهی که ایران به غرب داده است به نحوی که آقای اوباما آن را توافقی خوب برای خود و یار دیرینه اش رژیم جعلی صهیونیستی می داند این سئوال مطرح می شود چگونه می توان به بازرسی ها و گزارشات ناظران و بازرسان آژانس اعتماد کرد ؟
دکتر محمد حسن قدیری ابیانه استراتژیست در گفتگو با قدس آنلاین این موضوع را پاسخ داده است.

-          با توجه به اینکه آژانس انرژی اتمی هرگز نتوانسته مدارکی  مبنی بر تخلف هسته ای ایران و حرکت به سمت تولید سلاح هسته ای به دست آورد اما در سالهای اخیر گزارشهای این سازمان چندان رنگ و بوی بی طرفی نداشته و نشان از حمایت آنها از کشورهای رو در روی جمهوری اسلامی است .با توافق وین و اجازه نظارت های آژانس و پیوستن به پروتکل الحاقی آیا می توان به بازرسان آژانس اعتماد نمود؟

-بی تردید آژانس انرژی اتمی از ایران نسبت به دیگر کشورها بازرسی های بیشتری داشته است و هیچ مدرکی مبنی بر انحراف ایران از اهداف صلح آمیز خود به دست نیاورده است و آژانس بدین موضوع تاکید کرده اما همواره در تلاش بوده تا از بسته شدن پرونده هسته ای ایران خودداری نماید
 و این در شرایطی است که رئیس آژانس انرژی هسته ای قبل از انتصاب به این سمت به آمریکا قول داده بود تا درخصوص ایران هسمو با آمریکا و اهداف مورد نظر این کشور عمل نماید و تاکنون نیز به این تعهد خود به آمریکا عمل نموده
 علاوه براینکه اطلاعات مربوط به فعالیتهای هسته ای ایران و دانشمندان هسته ای کشور در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته که در ترورهای دانشمندان ایرانی از آن استفاده شده است .
لذا کارشناسان آژانس اتمی نمی توانند منکر آنچه دیده اند باشند مثلا در خصوص تبدیل اورانیوم غنی شده بیست درصد به درصدهای پایین تر چیزی نیست که بتوانند منکر آن شوند
اما به احتمال قوی در راستای جاسوسی از مراکز نظامی ایران مدعی فعالیتهای مشکوک خواهند شد و از این مراکز بازرسی کرده تا  اطلاعات آن را از طریق آژانس به دشمنان جمهوری اسلامی ایران ارسال نمایند .
لذا به هیچ وجه نمی توان به مقامات آژانس اتمی اعتماد نمود
 از این رو جمهوری اسلامی ایران می بایست با نهایت احتیاط و هوشیاری مراقبت های ویژه ای را به عمل آورند.

-به این مسئله اشاره فرمودید که  آژانس اتمی علیه ایران مدرک قابل توجهی نداشته است اما همواره نوک پیکان اتهام به سمت ایران بوده است و بیشتر می توان گفت برنامه هسته ای ایران قبل از اینکه فنی باشد سیاسی است .با توجه به اینکه از ایران مدرکی به دست نیاورده اند چگونه می توان به این آژانس اعتماد کرد تا بر علیه منافع ایران اقدام نکند و گزارشهای خلاف واقعی را اعلام نکند آیا می توان از گروه های بین المللی صلح طلب در این باره کمک  گرفت ؟

-ما موظف هستیم گزارشات خود را به آژانس اعلام کنیم به نظر بنده دلیلی ندارد پای دیگر کشورها را به این مسئله و بررسی ها باز نماییم .
ضمن اینکه گزارشهای مراجع غیر رسمی مورد توجه آژانس قرار نمی گیرد .
آژانس تا کنون به هیچ وجه اعلام نکرده که ایران از برنامه های هسته ای منحرف شده است .بلکه همواره بر این مسئله تاکید نموده که هیچ سندی مبنی بر انحراف مشاهده نکرده است
و دلیل آن نیز این مسئله است که ایران هیچ فعالیت انحرافی نداشته که مدرکی دال بر انحراف وجود داشته باشد.
اما آژانس از اعلام قطعی عدم انحراف خودداری کرده و بهانه تراشی می کند .
قطعا باید بدانیم که آژانس اطلاعات محرمانه تاسیسات هسته ای و مسائل نظامی را در اختیار آمریکا و اسرائیل قرار خواهد داد و در آن شکی نیست.
هر نوع اجازه بازرسی باید با علم به این واقعیت صورت بپذیرد .

-نظر شما در خصوص توافق وین چیست آیا در توافق 23 تیر ماه سال جاری ابهامی وجود دارد با توجه به اینکه هم ایران و هم آمریکا این توافق را توافق خوب نامیده اند به نظر شما این توافق خوب بیشتر برای کدام طرف حاصل شده است ؟

-یقینا این توافق علی رغم اینکه دستاوردهایی برای ایران داشته است امتیازاتی را به طرف غربی داده است.
طبیعتا ما از امتیازهای داده شده راضی نبوده و از امتیازاتی که کسب نموده ایم خشنودیم.
پذیرش پروتکل الحاقی یکی از بدترین مسائلی است که در توافق وین می توان بدان اشاره داشت.
یعنی دست آژانس برای بهانه تراشی ،جاسوسی حتی در مراکز نظامی جمهوری اسلامی به بهانه های واهی باز می شود.
 بنابراین همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مراجع ذی صلاح در فرصت مقرر توافق نامه را مورد بررسی قرار دهند تا عبور احتمالی از خطوط قرمز مشخص گردد.
متاسفانه هر دو طرف ایرانی و غربی بر نیمه پر به نفع خویش تاکید می کنند و از ذکر نیمه خالی آن اجتناب می ورزند.
اینک که متن کامل برجام و نیز قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت به فارسی و انگلیسی منتشر شده امکان ارزیابی های کارشناسی فراهم گردیده است.
یکی از نقاط قابل توجه این است که هم آقای اوباما و جان کری و هم دیگر مقامات آمریکایی بر این موضوع تاکید کرده اند که اگر توافق حاصل نمی شد تحریم ها عملا فرو می پاشید،
بنابراین اگر چنین تحلیلی صحت داشته باشد و به ویژه اگر  اقتصاد مقاومتی محقق می شد می توان گفت اگر دولت برای دست یابی به توافق تعجیل نمی کرد و در این دو سال اقتصاد مقاومتی را اجرا می کرد یقینا بدون دادن امتیاز فرو ریختن تحریم ها ممکن بود.
در حقیقت آنها اینگونه مطرح می کنند که این توافق موجب انسجام صفوف قبلی در مقابل ایران شده است  و این مسئله خسارتی بزرگ به شمار می رود.

یکی از مسائلی که از ابتدای امر موجب رشد تحریم ها شد موضوع نشانه رفتن رفاه مردم و متلاشی کردن اقتصاد ایران بود که متاسفانه با عدم تحقق کامل اقتصاد مقاومتی ،فشارهای اقتصادی به این مسئله دامن زد.اینک مبالغی از ثروت ملی ایران در دست غرب است و قرار است به ایران بازگردانده شود به نظر شما بهترین راه مصرف این پول ها چیست و از مصرف آن در چه فعالیتهایی باید خودداری به عمل آورده شود؟

در اظهارات آقای کری بعد از تحریم,  انتظارات رفاهی مردم مورد اشاره قرار گرفته است و این نشان می دهد که آنها برای ایجاد نارضایتی و تقاضاهای صنفی برنامه ریزی نموده اند.
بی تردید پولهای ایران که در خارج از کشور بلوکه شده بود یک نوع صرفه جویی و پس انداز اجباری را به ایران تحمیل کرده بود.
یقینا این انتظارات مورد طمع دشمن قرار گرفته و قطعا عوامل دشمن برای دامن زدن به آن و ایجاد نارضایتی در داخل کشور تلاش خواهند نمود.
پولهایی که به ایران بازمی گردد باید در جهت فعالیت های تولیدی ،زیر بنایی و عمرانی هزینه شود و
 همچنین در منابع مشترک نفت و گار سرمایه گذاری شود تا همسایگان ما از این منابع مشترک چندین برابر برداشت نکنند .
طرحهای نیمه عمرانی و نیز توسعه تولید و اشتغال در کشور هدف استفاده از این منابع باشد تا با مصرف این سرمایه ها رشد اقتصادی و  تولید و صادرات در کشور افزایش یابد.
انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و ممکن است برخی از مسئولین وسوسه شوند تا این مبالغ را در جهت کسب رضایت عمومی در هزینه های مصرفی استفاده نمایند تا از این طریق بتوانند مجلس شورای اسلامی را فتح کنند.
یعنی منافع ملی و پیشرفت کشور را فدای منافع حزبی و جناحی خود نمایند.
 1394/4/29

۹۴/۰۴/۳۰

نظرات  (۱)

سلام آخرش رقم پول آزاد شده چند است ؟
پاسخ:
دولت فرض را بر این گذاشته که پول های بلوکه شده در بانک مرکزی ا ست و مطابق با آن پول ایرانی چاپ کرده و وارد بازار نموده است و در صورت رفع بلوک پولها نمی تواند آ« را وارد بازار کند چون یکبار ان را به ریال تبدیل و وارد بازار کرده است.
علت اینکه بانک مرکزی رقمی متفاوتی را اعلام می دارد به خاطر همین نکته است. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">