پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸ ق.ظ

۱

توجه به این نکته اساسی است که در هر اقدامی باید مراقب بود لذا اگر ایران بخواهد به توافقات عمل نکند و یا آن را رد کند باید به نحوی عمل کند که توپ در زمین دشمن بیفتد، به عنوان مثال در مورد پذیرش پروتکل الحاقی ، مجلس شورای اسلامی ، پذیرش یا بررسی آن را موکول به عضویت رژیم صهیونیستی در معاهده ان پی تی و پروتکل الحاقی آن کند، چیزی که البته هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

پایگاه انقلاب نیوز: کارشناس عالی امور استراتژیک تصریح کرد: دولت باید دلایل عقب نشینی از برخی خطوط قرمز و نیز دادن برخی امتیازات در مذاکرات هسته ای را برای سایر مسئولان و مردم تشریح کرده و به معنای واقعی دست به شفاف سازی بزند.


دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگارانقلاب نیوز در خصوص تحلیل خود از توافق برجام با اشاره به سابقه عهدشکنی و دشمنی ایالات متحده آمریکا با جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: طبیعی است کشوری که برای رسیدن به اهداف شوم خود دست به هر جنایتی می زند از عهد شکنی نیز هیچ ابایی ندارد و هر جا بداند منافعش در عهد شکنی است به آن مبادرت می ورزد.

وی همچنین افزود: با توجه به مساله حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد، در صورتی که آمریکا دست به هر اقدامی علیه صلح امنیت و جهانی بزند ،هیچ راهی برای محکومیت آن در شورای امنیت وجود ندارد چرا که این کشور سلطه گر می تواند هر نوع محکومیتی علیه خود را وتو کند.

سفیر سابق کشورمان در مکزیک و استرالیا ادامه داد: در قطعنامه جدید شورای امنیت درباره توافق هسته ای نیز آمده که برای بازگرداندن تحریم ها نیازی به مصوبه شورای امنیت نیست که در آن دارندگان حق وتو بتوانند آن را وتو کنند، لذا قطعنامه صادر شده از نظر ضوابط شورای امنیت برای همه کشورها لازم الاجراست و اگر به آن عمل نکنند تخلف صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: طبیعتاً کشوری که به این قطعنامه عمل نکند عواقب آن گریبانش را می گیرد اما باید توجه داشت که اگر ایران قطعنامه را عمل نکند یا به توافق نامه عمل ننماید ایران مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی می شود و آنگاه اتحاد برای تحریم ایران آسان تر خواهد بود.

قدیری ابیانه بیان داشت: از آن سو همچنین اگر کنگره آمریکا آن را رد کند به نحوی که حتی اوباما نتواند آن را وتو کند آن گاه آمریکا مقصر در این موضوع شناخته می شود و در نتیجه اتحاد علیه ایران فرو خواهد پاشید و دیوار تحریم ها نیز ویران خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: توجه به این نکته اساسی است که در هر اقدامی باید مراقب بود لذا اگر ایران بخواهد به توافقات عمل نکند و یا آن را رد کند باید به نحوی عمل کند که توپ در زمین دشمن بیفتد، به عنوان مثال در مورد پذیرش پروتکل الحاقی ، مجلس شورای اسلامی ، پذیرش یا بررسی آن را موکول به عضویت رژیم صهیونیستی در معاهده ان پی تی و پروتکل الحاقی آن کند، چیزی که البته هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

کارشناس عالی امور استراتژیک در خاتمه گفت: به هر حال اینک که قطعنامه شورای امنیت و متن برجام به زبان های انگلیسی و فارسی منتشر شده باید بررسی های کارشناسانه و دقیق صورت گیرد و دولتمردان ما می بایست دلایل عقب نشینی از برخی خطوط قرمز و نیز دادن برخی امتیازات را برای سایر مسئولان و مردم تشریح کرده و به معنای واقعی دست به شفاف سازی بزنند.

http://www.enghelab-news.ir/enghelab-news/54_1437538002.png

۹۴/۰۵/۰۱

نظرات  (۱)

۰۳ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۱۲ مهدی از مشهد
سلام علیکم
باتوجه به اینکه در این قرارداد ننگین هسته ایی . متاسفانه خطوط قرمز نظام رعایت نشده . پیش بینی شما از اینده مذاکرات چیست؟ ایا در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت . این قراردار تصویب میشود یا نه ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">