پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹ ق.ظ

۰

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: متاسفانه یارانه های سوخت خسارات بزرگی به کشور وارد کرد که می توان به حمل و نقل عمومی اشاره کرد.

محمدحسن قدیری ابیانه در آستانه برگزاری همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک بیان داشت: علاوه بر مشارکت مهم و نقش رسانه های گروهی در جهت اصلاح رفتار عمومی، حفاظت از محیط زیست و داشتن آسمان آبی ایده آلی است که برای رسیدن به آن علاوه بر میل و علاقه نیاز به تدابیری مهمی دارد.

وی افزود: مثلا استفاده از حمل و نقل عمومی و ترجیح آن نسبت به استفاده از خودرو شخصی قطعا در داشتن محیط زیستی بهتر و اجتناب از آلودگی هوا از اهمیت بالایی در این راستا برخوردار است و بسیاری از کشورها قیمت های سوخت خود را افزایش می دهند ولی ما بر عکس عمل می کنیم و قیمت سوخت را با یارانه های بی مورد پایین می آوریم.

قدیری ابیانه با بیان اینکه سال گذشته برای اینکه ما نفت سفید، بنزین، گازوئیل را ارزان بدهیم نزدیک به معادل 2 هزار و 200 تن طلا یارانه برای آن اختصاص داده ایم، ادامه داد:. این در حال است که ما در کشور سالانه 2 تن طلا در معادن تولید می کنیم و کل طلای شناخته شده کشور 340 تن ارزیابی شده است. یعنی به اندازه 11 قرن تولید طلای کشور را ظرف یک سال یارانه دادیم که سوخت را ارزان عرضه کنیم.

 عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: این در حالی است که معادن طلای کشور چنین طلایی را ندارد. این یک فاجعه ملی است؛ بنابراین یکی از کارهای انجام گرفته باید این باشد که قیمت سوخت واقعی شود و یارانه آن حذف گردد.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه درحال حاضر ذخایر طلای بانک مرکزی حدود 800 تن است، تصریح کرد: در سال 92 معادل 2 هزار و 200 تن طلا برای ارزانی سوخت مصرف شد و این نکته ای است که اگر اصلاح شود بر خیلی از موارد اثر می گذارد. ارزانی سوخت موجب شده حتی خودروهای وارداتی هم از نوع پرمصرف باشد؛ چراکه سوخت ارزان است.

همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک با محوریت چهار گانه "مدیریت بهینه پسماند"، "توسعه و نهادینه سازی فرهنگ ترافیک"، "اخلاق و رفتار شهروندی" و "ابعاد و موانع اجتماعی و فرهنگی طرح آسمان آبی، زمین پاک" 14 مردادماه سال جاری به همت مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران در تالار ایوان شمس برگزار می شود.

۹۴/۰۵/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">