پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۶ ب.ظ

۰

رفتار دولت با رسانه‌ها مطلوب نیست/ خبرنگاران خارجی در هیچ‌کجا مصونیت ندارندقدیری ابیانه در گفتگو با ایران اسلامی: یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ 
قدیری ابیانه با انتقاد از برخورد دولت با رسانه ها گفت: چندین بار ۹ دی توقیف شده و یا به کیهان تذکر داده می شود در حالی که شاهد هستیم نسبت به توهین به مقدسات در رسانه های اصلاح طلب تساهل و تسامح به خرج داده می‌شود.
 
محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار ایران اسلامی، با انتقاد از برخورد دولت با رسانه ها گفت: برخورد دولت با رسانه ها مطلوب نیست، نه با منتقدین نه با سایر رسانه ها.

وی افزود: دولت منتقدین را با عباراتی مانند بی‌سواد مورد توهین قرار می‌دهد و یا آنها را به جهنم حواله می‌دهد. از طرفی هم به محض اینکه از سوی رسانه ها مورد انتقاد قرار می گیرد، تلاش می کند در آن‌ها را ببندد؛چندین بار ۹ دی توقیف شده و یا به کیهان تذکر داده می شود در حالی که شاهد هستیم نسبت به توهین به مقدسات در رسانه های اصلاح طلب تساهل و تسامح به خرج داده می‌شود.

این کارشناس مسائل استراتژیک در ارزیابی فعالیت رسمی رسانه هایی مانند «بی بی سی» در کشور اظهار داشت: ما بارها به «سی ان ان» و «ای بی سی» و دیگر شبکه های امریکایی اجازه دادیم بیایند و از داخل کشور گزارش تهیه کنند که نتیجه آن گاهی مثبت بوده و گاهی هم منفی. اما در مجموع بازدید خبرنگاران خارجی از ایران اگر مزدور نباشند فرصت است از این جهت که می بینند آنچه در رسانه های خودشان تبلیغ می کنند، با واقعیات ایران متفاوت است.

وی ادامه اداد: اگر مجوز دولت برای بخش بی بی سی انگلیسی بوده و مربوط به بخش فارسی این رسانه نباشد، قابل بررسی است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا ممکن نیست تیم رسانه ای بی بی سی مانند جیسون رضائیان که در قالب خبرنگاری از مناطق حساس کشور جاسوسی می کرده است، مشکل آفرین شوند»، گفت: خبرنگاران هر رسانه ی دیگری هم که جاسوسی کنند دستگیر می شوند. «جیسون رضائیان» هم به اتهام جاسوسی دستگیر شده نه خبرنگار یک رسانه خارجی بودن. جاسوس ممکن است در ظاهر توریست، خبرنگار یا پوشش دیگری وارد کشور شود.

دیپلمات سابق کشورمان با تاکید بر اینکه خبرنگار هیچ یک از رسانه های خارجی در کشور مصونیت نخواهند داشت، اضافه کرد: مصونیت مختص دیپلمات‌ها است که آن هم مصونیت متقابل است؛ یعنی اگر یک دیپلمات خارجی به جاسوسی در کشور متهم شود، نمی توانیم او را دستگیر کنیم و باید اخراجش کنیم کما اینکه با دیپلمات های ما هم باید همینطور رفتار شود.     
۹۴/۰۵/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">